سارا قاسمی شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰

طرز تهیه باقلوا پسته ای واقعی را به شما آموزش می دهیم. امیدواریم از تهیه آن لذت ببرید.

مواد اولیه:

  • خمیر یوفکای مخصوص باقلوا 25 عدد
  • روغن محلی 50 گرم
  • کره یا مارگارین 100 گرم
  • پسته خرد شده 350 گرم
  • هل 1 ق س

 

مواد لازم برای شربت:

  • شکر 5 پیمانه
  • آب 4 پیمانه
  • لیمو 1 ق م

 

طرز تهیه:

1- شکر، آب و آب لیمو را روی حرارت به مدت 10 دقیقه بجوشانید و کنار بگذارید تا سرد شود فر را با درجه حرارت 180 درجه روشن کنید تا گرم شود مارگارین و روغن جامد حیوانی را روی حرارت آب کنید.

2- خمیر یوفکا را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود. (در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید).

3- یکی از یوفکا ها را باز کنید و با برس روی آن روغن آب شده را بمالید... روی آن یوفکا ی دیگری بیاندازید.

4- دوباره روغن بمالید. پسته را روی یوفکای دوم که روغن مالیده اید بپاشید

5- دوباره یک لایه یوفکا روی پسته ها باز کنید. و روی لایه آخر را نیز روغن بمالید. از یک طرف شروع به پیچیدن و رول کردن یوفکاها کنید، توجه کنید که باید کاملاً سفت پیچیده شود.

6- باقی مواد را به همین شکل تهیه کنید و رولها را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. از یخچال بیرون آورده و به ضخامت دلخواه برش بزنید و تکه ها را داخل سینی فر بچینید.

7- حتماً باید بصورت فشرده در سینی چیده شود و لابلای آن ها خالی نماند... سینی را در فری که از قبل با حرارت 180 درجه گرم کرده ایم قرار میدهیم و زمانی که روی باقلوای پسته طلایی شد از فر بیرون میاوریم.

8- بلافاصله وقتی داغ است شربت ولرم خنک شده را روی آنها می ریزیم ... تمام شربت را بریزید و زمان دهید تا جذب شود.

9- شیرینی شما آماده است و میتوانید به همراه خامه سرو کنید.



شارژ سریع موبایل