سارا قاسمی جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰

پذیرایی از میهمانان فقط تهیه کردن وسایل پذیرایی نیست، چگونه پذیرایی کردن هم مهم است. با میوه آرایی می‌توان متفاوت پذیرایی کرد که در این مطلب یاد می‌گیریم تا از توت‌فرنگی گل درست کنیم که کاربردهای مختلفی دارد. از جمله تزئین ظرف میوه، تزئین سالاد میوه، تزئین سفره عقد، تزئین کیک و... عکس‌ها را دنبال کنید و بسیار تمرین کنید تا بتوانید گل‌های زیبایی درست کنید.

به یاد داشته باشید چاقویی که برای این کار استفاده می‌کنید باید بسیار تیز و بدون دندانه بوده و تیغه پهنی نداشته باشد.

نکته مهم این است که برای توت‌فرنگی‌ها ساقه درست کنید برای این کار برای در ته توت‌فرنگی‌ها چوب کباب یا نی نوش محکم فروکنید.

 

مدل اول:

این مدل و مدل بعد تفاوتی زیادی با هم ندارد. توت‌فرنگی‌ها را طبق شکل برش بزنید. هر برش را کمی با تیغه چاقو از میوه جدا کنید تا کمی فاصله بیفتند. یادتان باشد فقط کمی جدا کنید نه زیاد. نوک توت‌فرنگی را قاچ نزنید و بگذارید تا همان‌گونه مخروطی بماند.

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

مدل دوم:

تفاوت این مدل با مدل قبلی در نحوه باز کردن برش‌ها برش سر توت‌فرنگی است. کار را با درست کردن ساقه برای توت‌فرنگی شروع کنید. برش‌ها طبق شکل است و بعد از هر برش، همان طور که می‌بینید، با دست برش‌ها را باز می‌کنیم.

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

دو شکل زیر نحوه باز کردن برش‌ها را نشان می‌دهد.

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

شکل زیر نحوه برش را از بالا نشان می‌دهد که به خصوص نحوه برش سر توت‌فرنگی مشخص است.

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

مدل سوم:

توت‌فرنگی‌ها را از طول برش دهید و ورقه ورقه کنید. روی لیوان خامه سنگین یا شکلات غلیظ بریزید و بعد طبق شکل گلبرگ‌ها را از لایه زیرین بچینید. در هر لایه باید گلبرگ‌ها داری یک اندازه باشد برای درست کردن این گل باید از چندین توت‌فرنگی استفاده کنید برای مرکز گل نوک یک توت‌فرنگی را برش بزنید و ته آن را خلال دندان فرو کرده و در مرکز گل فروکنید یا همین طوری روی گل بگذارید.

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

در شکل زیر گل‌ها طبق دستورالعمل بالا درست شده‌اند منتها به جای لیوان گل‌ها روی بیسکویت کار شده‌اند زیر گل‌ها و برای ثابت ماندن گلبرگ‌ها می‌توانید از مارمالاد توت‌فرنگی به جای خامه سنگین استفاده کنید. بعد از درست شدن گل‌ها مایع ژله ساده یا ژله آلوورای خنک را روی گل‌ها می‌ریزیم و در یخچال می‌گذاریم تا ببندد. مایع ژله باید کمی غلیظ باشد تا روی گلبرگ‌ها بماند ولی آن قدر غلیظ نباشد که یک جا بماند و روی گل پخش نشود. این کار باعث می‌شود هم گل زیباتر شود و هم گلبرگ‌ها محکم‌تر بمانند.

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

مدل سوم:

این مدل بسیار راحت است. فقط کافی است تا توت‌فرنگی‌ها را از قسمت سر به صورت علامت مثبت برش بزنید بعد کمی برش‌ها را باز کنید و لای آن خامه بریزید.

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

در زیر دو نمونه تزئین با توت‌فرنگی گل شده را می‌بینید.

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی

 

درست کردن گل با توت‌فرنگی



شارژ سریع موبایل