سمیه قاسمی شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

همانطور که در قسمت اول هم گفتیم بسیار مهم است که دوست خود را آگاهانه انتخاب کنید. دوستان واقعی سرزنده، حامی و ارتقاء بخش هستند و شما را بالا می برند. آنها باید واقعیت شما را درک کنند و شخصیت شما را دوست داشته باشند و شما هم باید همین حالت را نسبت به آنها داشته باشید.

شما ممکن است یک شبکه بزرگ دوستی باشید اما همه آنها نمی توانند بهترین دوست شما باشند. اما برای اینکه یک گروه از دوستان واقعی داشته باشید نیاز است کسانی را که واقعا دوستتان نیستند کنار بگذارید، در این مطلب نشانه هایی را عنوان می کنیم تا آنها را بهتر بشناسید.

 

جزئیات خانواده

در یک رابطه دوستی خوب، شما هردو مراقب یکدیگرید و بهترین ها را برای هم آرزو دارید. و طبیعی است که درمورد خانواده هم بپرسید چون خانواده بخش بزرگی از زندگی است. وقتی دوست شما هیچ علاقه ای به دانستن درباره خانواده شما یا هرچیزی که در زندگی برایتان مهم است ندارد، این یک پرچم قرمز بزرگ است.

 

فقط او را در گروه ها می توانید پیدا کنید.

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

هرکسی که در گروه ها یا نشست ها می بینید دوست شما نیست! در این صورت هریک از ما باید بی نهایت دوست داشته باشیم. افرادی که شما با انها به صورت شخصی و یا لااقل در گروه های کوچک، وقت نمی گذرانید دوست واقعی شما نیستند. اگر شما کسی را در گروه های مختلف دیدید و رابطه خود را با او به عنوان یک دوست گسترش دادید ولی او عکس العملی نشان نداد به احتمال زیاد نمی تواند دوست واقعی شما باشد.

 

تاریخ های مهم را فراموش می کنند.

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

دوستان واقعی تاریخ های مهم را به خاطر می سپارند مثل تاریخ تولد، سالگرد ازدواج و ... . چون این تاریخ ها ما را تعریف می کنند و بخش بزرگی از زندگی ما هستند درست همانطور که برای دوست ما هم هست. اگر دوست شما این تاریخ ها را به یاد داشت ارزش دوستی شما بالاتر می رود اما دوستان موقتی یا جعلی خود را برای به یاد داشتن چنین روزهایی به زحمت نمی اندازند.

 

شما را به این دلیل می خواهد که کسی دیگر در دسترس نیست.

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

تا به حال شده که یک دعوتنامه غیرمنتظره از یکی از دوستانتان دریافت کنید و هیجان زده شوید؟ چه احساسی به شما دست می دهد اگز بفهمید که او فقط به این دلیل شما را دعوت کرده که کسی دیگر در دسترسش نبوده؟ این می تواند همه هیجان شما را به ناراحتی و استرس تبدیل کند!

 

در کنار آنها نمی توانید خودتان باشید.

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

این یک نکته خیلی مهم است. آیا در کنار دوستانتان می تواند به راحتی خود واقعیتان باشید؟ و می توانید آزادانه حرفهایتان را بزنید و رفتار کنید؟ ممکن است در کنار بعضی افراد این مشکل را داشته باشید در این صورت باید بدانید که آنها دوست واقعی شما نیستند.

 

دوستی یک طرفه

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

بسیاری از روابط و دوستی ها یک طرفه هستنید. یک نفر همه تلاشش برای حفظ رابطه و کارآیی آن می کند درصورتی که طرف مقابل اصلا خودش را به زحمت نمی اندازد. این طور روابط معمولا پایدار نیستند و خیلی زود از هم می پاشند.

 

سکوت دشوار

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

در مکالمه با دوستان شما ممکن است سکوت طولانی و دشواری را تجربه کرده باشید. در بین دوستانی که با هم راحت هستند گاهی اوقات سکوت های طولانی به وجود می آید. اما اگر شما احساس کردید که نمی توانید آرام بنشینید و نیاز دارید تمام لحظات را پر کنید نشانه ای است بر اینکه شخصی که با او صحبت می کنید یک دوست واقعی نیست.

 

دوستان واقعی همیشه همراه شما هستند

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

دوستان واقعی همیشه برای یکدیگروجود دارند. برای مثال در فرودگاه، مهم نیست ساعت چند باشد، یک دوست واقعی حتی 5 صبح هم اگر لازم باشد همراه شما می آید یا منتظر شما می ماند. اما اگر دوست شما علاقه ای به کمک به شما ندارد نشانه خوبی است برای اینکه بدانید یک دوست واقعی نیست.

 

به یکدیگر امانت نمی دهند.

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

یکی از فواید دوستی واقعی، قابلیت امانت گرفتن و قرض از یکدیگر در مواقع نیاز است. منظور چیزهایی است که مردم به طور معمول به یکدیگر نمی دهند، مثل لباس اتومبیل و یا وسایل الکترونیکی و ... . احتیاط موقع امانت دادن یک امر طبیعی است و ممکن است در نیجه ارزش های خانوادگی باشد. اما زمانی که دوستتان از شما امانت می گیرد اما خودش هیچ گاه مواقعی که نیاز دارید به شما کمک نمی کند نشانه این است که دوست خوبی برای شما نیست.

 

مشکلاتشان را حل نمی کنند.

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

این مورد هم یکی از چیزهای خوبی است که در دوستی واقعی وجود دارد امدر دوستی جعلی نه. دوستان واقعی تمایل دارند مسائل و مشکلاتی که بینشان پیش می آید را حل کنند نه اینکه بگذارند بدتر شود. و نکته دیگر اینکه دوستان واقعی انتقاد پذیر هستند.

 

اشتباهات هم را یادآور نمی شوند.

 

 دوستانی که دوست نیستند! (2)

 

اشاره به زمینه های پیشرفت یکی از فاکتورهای مهم در دوستی واقعی است که منجر به پیشرفت و توسعه شخصی می شود. یک دوست خوب به شما آگاهی می دهد وقتی بداند که شما دچار مشکل هستید یا کاری را اشتباه انجام می دهید. اما این برای دوستان جعلی مهم نیست و کوششی هم در این باره از خود نشان نمی دهند.



شارژ سریع موبایل