سارا قاسمی پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰

دوستان بخش بزرگی از زندگی اجتماعی ما را تشکیل می دهند. ما به عنوان انسان به دوست نیاز داریم. ما به مردم برای به اشتراک گذاشتن احساساتمان، مکالمه و فعالیت های اجتماعی نیاز داریم.

دوستان هنگام نیاز در کنار هم هستند ولی دوستان خوب همیشه. اما گاهی پیش می آید که می فهمید دوستتان واقعا دوست نیست و شما را فقط وقتی لازم است کاری برایش انجام دهید، می خواهد و وقتی دیگر به شما نیازی ندارد رنگ واقعی خود را نشان می دهد.

بنابراین بسایر مهم است که دوست خود را آگاهانه انتخاب کنید. دوستان واقعی سرزنده، حامی و ارتقاء بخش هستند و شما را بالا می برند. آنها باید واقعیت شما را درک کنند و شخصیت شما را دوست داشته باشند و شما هم باید همین حالت را نسبت به آنها داشته باشید.

شما ممکن است یک شبکه بزرگ دوستی باشید اما همه آنها نمی توانند بهترین دوست شما باشند. اما برای اینکه یک گروه از دوستان واقعی داشته باشید نیاز است کسانی را که واقعا دوستتان نیستند کنار بگذارید، در این مطلب نشانه هایی را عنوان می کنیم تا آنها را بهتر بشناسید.

 

1- دورو هستند.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

دوستان واقعی غیبت شما را نمی کنند. آنها منتظر نیستند از اتاق خارج شوید تا حرف های اهانت امیز و بد پشت سر شما بزنند و شخصیت شما را پیش دیگران بد جلوه دهند و زیر سوال ببرند. این یک نشانه بزرگ برای شناخت دوست واقعی از دوست بد است.

 

2- سردی و بی اعتنایی

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

دوستان واقعی همیشه در یک وضعیت هستند. مثلا دوستی که در دانشگاه همه تکالیف و کارهای خود را با شما انجام می دهد، اما به محض تمام شدن دوره یا ترم، شما را فراموش می کند و نسبت به تماس های شما بی اعتناست و به سردی با شما ارتباط برقرار می کند. این یک شوک بزرگ است اما تقریبا برای همه ما اتفاق افتاده است، در مدرسه، دانشگاه، محل کار و ... . این ها افراد سودجویی هستند که فقط وقتی کار دارند شما را می شناسند. پیشنهاد می کنیم از این افراد دوری کنید.

 

3- بهترین ها را برای شما نمی خواهند.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

دوستان واقعی آرزو دارند شما همیشه در کار، خانه، خانواده و به طور کلی زندگی بهترین باشید. آنها از اینکه شما در کار و زندگی خود موفق شوید و به هدفتان برسید واقعا خوشحال می شوند. اگر متوجه حسادت یا عصبانیت دوستتان در این مواقع شدید، مطمئن باشید که او یک دوست واقعی نیست. این یک هشدار بزرگ برای شماست.

 

4- دلسرد و ناامید کردن

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

اگر دوستتان، شما را از کار مفید و خوبی که می خواهید انجام دهید دلسرد و ناامید می کند احتمالا به خاطر ترسش از موفقیت شماست و اینکه بالاتر از او باشید. آنها به طور کلی در مورد زندگی منفی نگر هستند. این یعنی آنها بهترین ها را برای شما نمی خواهند و واجد شرایط دوستی نیستند.

 

5- دلشان برایتان تنگ نمی شود.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

این یکی دیگر از پرچم های قرمز دوستی است. وقتی نیستید دلشان برایتان تنگ نمی شود! شاید به نظر خیلی مهم نیاید و احمقانه به نظر برسد. اما پشت آن معنی وجود دارد. وقتی شما به سفر می روید دوستان واقعی دلشان برایتان تنگ می شود و تلاش می کنند که بازگشت خوبی داشته باشید.

 

6- از دیدن شما خوشحال نمی شوند.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

دوستان معمولا همیشه از دیدن یکدیگر خوشحال می شوند. درمقابل، دوستان جعلی فقط وقتی خوشحال می شوند که نیاز به کمک دارند یا چیزی به نفعشان است. پس از اینکه کارشان انجام شد و دیگر نیازی به شما نداشتند علاقه ای هم دیدنتان ندارند.

 

7- سواستفاده می کنند.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

این یکی از بزرگترین نشانه های شناخت دوست جعلی است. سواستفاده از دیگران وحشتناک است اما بعضی افراد به چیزی نیاز دارند و از آن به عنوان انگیزه ای برای پیدا کردن دوست استفاده می کنند. از خودتان بپرسید آیا این فرد تنها زمانی به من توجه می کند و تماس می گیرد که منفعتی در پیش است؟ و شما را نادیده می گیرند وقتی به چیزی نیاز ندارند؟ اگر چنین است احتمالا این شخص دوست شما نیست.

 

8- بهانه گیری می کنند.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

آیا تا به حال اتفاق افتاده که با دست خود تماس بگیرید ولی او از پاسخ دادن به شما امتناع کند؟ بعد به شما بگویند مشغول کاری بودند و در همان لحظه شما آنها را با دیگران ببینید؟ ناگهان احساس بدی به شما دست می دهد و متوجه می شوید که آنقدر که فکر می کنید برای او اهمیت نداشته اید.

 

9- شما را سرزنش می کنند.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

دوستان به منظور محافظت از هم و بسته به درجه دوستیشان، یکدیگر را تحت پوشش قرار می دهند. باید به یک نکته توجه کنید، اگر دوست شما دائما در حال سرزنش شماست حتی وقتی به دردسر می افتید و بی گناه هستید. رابطه دوست شما در خطر قرار دارد.

 

10- شما را نمی فهمند.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

دوستان واقعی رفتار و گفتار شما را درک می کنند. آنها هرگز باعث نمی شوند که شما احساس بدی داشته باشید حتی زمانی که به جای دور هم جمع شدن با آنها ترجیح می دهید بیشتر زمان خود را مشغول کار باشید. درصورتیکه دوستان جعلی اگر به دعوتشان به خاطر کار مهمی که دارید جواب منفی دهید به شما احساس بدی را منتقل می کنند.

 

11- تظاهر می کنند.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

برخی از افراد تظاهر به دوست بودن می کنند. بعضی از افراد واقعا بازیگران خوبی هستند و سخت است تشخیص اینکه آیا واقعا دوست واقعی هستند یا شما را به خاطر مهارتتان یا نفعی که برایشان دارید می خواهند. بهتر است در رابطه تان به این نکته توجه کنید و ببینید آیا در موقعیت های مختلف دوست شما می مانند یا نه.

 

12- نمی توانید رازتان را به آنها بگویید.

 

دوستانی که دوست نیستند! (1)

 

شما احساس نمی کنید که به هرکسی می توانید برای گفتن رازتان اعتماد کنید. گفتن یک راز بزرگ یا جزئیات مهم زندگیتان به بعضی از دوستان می تواند برای شما مشکلات بالقوه و مسائلی را ایجاد کند. اگر دوست شما کسی نیست که برای گفتن چنین رازی به او اعتماد داشته باشید پس یک دوست واقعی نیست.



شارژ سریع موبایل