امین شجاعی دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

آلبرت انیشتین، وینسنت ون گوگ، توماس ادیسون و بسیاری از مشاهیر عالم، همگی یک ویژگی مشترک داشتند؛ همه آنها پیش از رسیدن به موفقیت شکست های سختی را تجربه کردند.

ادیسون در مورد شکست هایش اینطور می گفت: من شکست نخورده ام، بلکه ده ها هزار راه را یافتم که به نتیجه نمی رسند. ناامید نمی شوم چراکه هر تلاش ناموفقی می تواند گامی به سمت جلو باشد.

اولین کتاب سوس گایزل مشهور به دکتر سوس داستان نویس مطرح آمریکایی بیش از ۲۷ مرتبه از سوی ناشران رد شد اما او هیچگاه امید خود را از دست نداد و تسلیم نشد.

انیشتین تا پیش از چهار سالگی اش قدرت تکلم نداشت و تا هفت سالگی خواندن نمی دانست اما موفق شد جایزه نوبل را دریافت کند و به چهره ماندگار فیزیک مدرن بدل گردد.

ون گوگ در تمام طول حیاتش تنها یکی از آثار هنری اش را به فروش رساند و همان را هم یکی از دوستانش خریداری کرد. اما علیرغم این ناکامی، او نقاشی را ادامه داد و بیش از ۸۰۰ اثر هنری را از خود به یادگار گذاشت. امروز گران ترین اثر نقاشی این هنرمند قیمتی در حدود ۱۴۲٫۷ میلیون دلار دارد.

J. K. Rowling رمان نویس مشهور بریتانیایی تا پیش از نوشتن سری داستان های پر طرفدار هری پاتر بارها و بارها به ناشران مختلف مراجعه کرد اما هیچیک موافقت خود برای نشر آثارش را اعلام نکردند.

والت دیزنی موسس دیزنی لند نیز آنطور که در شایعات آمده ۳۰۲ مرتبه برای دریافت بودجه و جذب سرمایه گذار برای راه اندازی این پارک تلاش کرد اما به جایی نرسید.

پس قبل از تسلیم شدن بهتر است که دوباره در مورد همه جوانب یک موضوع فکر کنید و نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

۱- به علت فکر کنید

به یاد بیاورید که چرا حرفه یا فعالیت فعلی تان را آغاز کردید و قصد داشتید با شروع آن به چه هدفی دست پیدا کنید؟

۲- به سراغ کارهای آسان نروید

هر کار فوق العاده ای ارزش جنگیدن را دارد و قطعا دشوارتر از امور آسان تر است.

۳- به یاد داشته باشید که هنوز همه چیز تمام نشده

برخی از افراد پس از یک بار تلاش بی حاصل تسلیم می شوند. در زمره این گروه نباشید. برای رسیدن به موفقیت هر کاری که می توانید را انجام دهید و حتی زمانی که همه چیز علیه شماست تسلیم نشوید. یادتان باشد که حتی در آخرین دقایق نیز شانس پیروزی وجود دارد مگر آنکه تسلیم شوید و دیگر تلاشی برای این منظور نکنید.

۴- به نگرش خود اهمیت بدهید

افکار منفی نتایج منفی را به دنبال دارند. هرآنچه در توان دارید را انجام دهید تا تفکرات خود را تغییر دهید و افکار و نگرش منفی تان را با افکار مثبت جایگزین نمایید.

۵- مسئولیت پذیر باشید

شما همواره نمی توانید کنترل نتایج را در دست بگیرید اما مهار تلاش ها، ایده ها و مداومت هایتان در برابر موانع در اختیار شخص خودتان است.

۶- یادگیری را رها نکنید

هر فردی اشتباه می کند و درصدد جبران آنها بر می آید. اما اگر از اشتباهات خود درس بگیرید می توانید در صدد جبران آن اشتباهات برآیید. البته این به معنای دوری کردن از شرایط سخت و دشوار نیست بلکه به معنای آن است که بدانید کجا این سختی ها را مدیریت نمایید.

۷- به شانس دوباره ایمان داشته باشید

صرفا به این خاطر که کاری را برای نخستین بار به درستی انجام نداده اید به معنای آن نیست که برای بار دوم نیز همان اشتباهات را تکرار می کنید و به نتیجه ای مشابه می رسید.

یکی از اصلی ترین ماموریت های انسان آن است که تشخیص دهد دقیقا چه چیزی از زندگی اش می خواهد و سپس به دنبال همان هدف و خواسته برود. بنابراین پیش از آنکه همه چیز را رها کرده و تسلیم شوید به یاد بیاورید علیرغم آنکه امکان بازگشت به گذشته و تجربه یک شروع دوباره وجود ندارد همواره فرصت شروع کردن برای شما فراهم است تا بتوانید پایانی جدید را برای خود رقم بزنید.



شارژ سریع موبایل