سارا قاسمی پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

شستشوی ظرف معمولا کار راحتی است.اما گاهی در شستن ظرف های مختلف و پاک سازی آن ها دچار مشکلاتی میشویم که نیاز به دانستن نکات خانه داری برای شستن ظرف ها دارد.

 

1- بعد از خریدن ظروف روی قبل از اینکه از آن استفاده کنید میتوانید داخل ظرف را آب بریزید.چند قاشق سرکه به آب اضافه کنید وآنرا چند دقیقه روی اجاق قرار دهید،تا بجوشد و بعد آب آنرا خالی کرده وازظرف استفاده کنیدهرگز سیاه نمیشود.

 

2- اگر ظروف روی شما سیاه شده برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید.

 

3- اگر ظروف روی شما بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده می توانید، ظرف خالی را روی اجاق گاز قرار دهید و شعله را روشن کنید. با اینکار تمام قسمتهای سیاه ظرف بصورت دود از ظرف خارج می شود و ظرف شما کاملاً سفید می شود. به شرط اینکه بعد از خاموش کردن اجاق تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید. چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می شود.

 

4- تمیز کردن ظرفی که درغذا سوخته است: اگر غذا به ته قابلمه چسبیده هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاك کردن آن بکار نبرید. کافی است آنرا از آب گرم پر کنید و یک مشت نمک نیز به آن اضافه کنید. اگر غذای خیلی محکم به قابلمه چسبیده است مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاك شود.

 

5- تمیز کردن قوری استیل: اگر قوری شما جرم گرفته بود، قوری را پر از آب کرده مقداری آبلیمو در آن ریخته و روی اجاق بگذارید. تا بجوشد قوری شما کاملاً تمیز می شود.

 

6- شستن فلاسک چای: ابتدا تفاله های چای را ازفلاسک خالی کنید،سپس مقداری آب گرم در فلاسک ریخته،کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه نموده ویک اسکاج نرم داخل فلاسک انداخته در آن را ببندید وخوب تکان دهید،تا تمیز شود و بعد با آب گرم خوب شستشو دهید.

 

7- پاك کردن ظروف آلومینیومی: برای پاك کردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه ی داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود.

 

8- شستن بشقابها: قبل از اینکه شروع به شستن بشقابها کنید، آنها را درون ظرف بزرگتری قرار دهید و درون آنرا آب بریزید. سپس چند قاشق سرکه به آب اضافه کنید. چند دقیقه ای صبر کنید سرکه تمام چربیها را بخود می گیرد، سپس بشقابها را بشویید.

 

9- شستن ظروف بلوری: برای شستن ظروف بلوری به این صورت عمل کنید: در کف گودی ظرفشویی یک حوله پهن کنید تا اگر ظروف بلوری از دستتان لیز خورد لب پر نشود.



شارژ سریع موبایل