امین شجاعی سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

با اینكه این روزها كارخانجات‌ شیرینی و شكـــلات، موس‌‌شكلات‌های  متنوعی تولید و عرضه كرده‌اند ولی هیچ دسر و شیرینی‌ای به پای دسرهایی كه در خانه آماده می‌شوند، نمی‌رسد. اگر مشكل چاقی و اضافه وزن ندارید، با مواد زیر یك موس شكلات خوشمزه درست كرده، در یك لیوان شیشه‌ای بلند بریزید و سرو كنید.


مواد لازم

150 گرم شكلات تخته‌ای  تلخ

2 عدد سفیده تخم‌مرغ

300 گرم خامه

3/1پیمانه شكر

25 گرم پودر قند


طرز تهیه:

1. شكلات تخته‌ای را خرد كرده و به تكه‌های كوچك تقسیم كنید.سفیده‌های تخم‌مرغ را هم در كاسه‌ای ریخته و با همزن هم بزنید.

2. حالا شكر را در چند مرحله به آن اضافه كرده و هم زدن را آنقدر ادامه دهید تا سفیده سفت شود و فرم بگیرد و در صورت برگرداندن كاسه از آن جدا نشود.

3. كاسه حاوی سفیده فرم‌گرفته را در یخچال بگذارید تا آب نیندازد.حالا نصف مقدار خامه‌ را در شیرجوش یا قابلمه‌ای كوچك روی حرارت ملایم بگذارید و دائم هم بزنید تا در خامه حباب‌هایی ایجاد شود، حالا حرارت را خاموش كنید.

4. حالا تكه‌های شكلات را به‌خامه گرم اضافه كنید و دائم هم بزنید تا خامه شكلاتی شود یعنی تكه‌های شكلات در گرمای خامه حل شوند.

5. باقیمانده خامه را با پودر قند مخلوط كنید و خوب هم بزنید.سفیده فرم گرفته را از یخچال بیرون آورده و در چند مرحله به خامه شكلاتی اضافه كرده، هم بزنید، طوری كه پف آن نخوابد.

6. در این مرحله نوبت اضافه كردن خامه شیرین شده با پودر قند است. بعد از هم زدن مواد و یكدست شدن آنها موس شكلاتی آماده است، حالا در ظرفی كه می‌خواهید سرو كنید ریخته و داخل یخچال قرار دهید. برای تزئین از خامه فرم‌گرفته، پودر كاكائو یا ترافل رنگی یا هر ماده دیگری به دلخواه استفاده كنید.

جالب است بدانید که : شکلات تلخ  تئوبرومین دارد که از آن در داروهای ضدسرفه استفاده می کنند.



شارژ سریع موبایل