امین شجاعی يكشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

مطالعه ای جدید نشان می دهد که حالت بدن شما می تواند شما را افسرده و عصبی کند و بر میل جنسی تان تاثیر بگذارد. نشریه دیلی میل (Daily Meil) در گزارشی نوشته است، کسانی که راست نمی نشینند خودبین و کم حرف هستند و به استفاده از کلمات منفی بیشتر علاقه دارند. در مقابل آن هایی که موقع نشستن قوز نمی کنند عزت نفس بالاتر، برانگیختگی جنسی بیشتر و کلا حس و حال زندگیشان از دسته اول بهتر است.

ژست مناسب همان قرار دادن بدن در تراز صحیح و حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات به هنگام نشستن، ایستادن یا درازکشیدن است.

پیش از این در تحقیقات قبلی ثابت شده بود که وقتی راست می نشینیم، مثبت فکر کردن، راحت تر است. این قضیه در مورد دانش آموزان نیز صادق است. دانش آموزانی که خمیده نمی نشینند در مقایسه با کسانی که پشت نیمکت ولو می شوند نمره های بهتری می گیرند.

این مطالعه نشان داده است که بدنشستن، عمل هضم را با مشکل مواجه کرده و احساس سنگینی و تنبلی به همراه می آورد. حالت بدِ بدن، تنفش را سطحی و کم می کند و همین موضوع احساس اضطراب را که موجب کاهش میزان خواب و انرژی می شود، وخیم تر می کند.

در نتیجه قرار دادن بدن به حالت مستقیم و صاف، در زمان استرس می تواند عزت نفس را حفظ کند و حس و حال مثبت را افزایش دهد. همچنین با راست نشستن میزان صحبت کردن هم بیشتر می شود و تمرکز فرد بر خودش پایین می آید.

به گفته محققان راست نشستن می تواند یک راه ساده رفتاری برای کمک به ایجاد انعطاف پذیری در برابر استرس باشد.



شارژ سریع موبایل