میترا جلالی دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

این روزها برای جوان‏سازی پوست محصولات متنوع بی‏شماری به بازار آمده. اما همه می‏دانیم كه هیچ چیز مثل روش‌های طبیعی كارساز نیستند. البته روش‌های پیشرفته درمانی هم به جای خود در برطرف كردن برخی مشكلات پوستی موثرند، اما چرا وقتی می‏توان با خوردن میوه و سبزیجات، جلوی این مشكلات را گرفت، سراغ روش‌های پرهزینه برویم؟

شكلات یكی از خوراكی‏هایی است كه برای درمان مشكلات پوستی شناخته شده است. معجون كیوی و شكلات با خواصی كه به همراه دارد، قادر است به مرور زمان به شما پوستی شفاف هدیه كند.
 

مواد لازم برای تهیه یك لیوان اسموتی جهت شادابی و شفافیت بیشتر پوست:

 

  •  كیوی: سه عدد
  •  پودركاكائو: یك قاشق غذاخوری
  •   موز: دو عدد كوچك
  •   چای نعناع: یك فنجان
  •   اسفناج: دو دسته كوچك
  •   بلوبری: سه تا چهار عدد


طرز تهیه:

1. در مورد چای نعناع باید گفت که می‌توانید از دو گزینه استفاده كنید یا استفاده از چای كیسه‌ای یا خود گیاه نعناع را به‌صورت تازه یا خشك دم كنید كه البته ما دومین گزینه را پیشنهاد می‌كنیم. اما اگر كمبود وقت دارید می‌توانید گزینه اول را انتخاب كنید.

2. میوه بلوبری را می‏توان بیشتر در فصل تابستان پیدا كرد، اما برای تهیه این اسموتی در این فصل‏ می‏توانید بسته‌بندی شده آن را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری كنید. اما فراموش نكنید در این فصل بلوبری به‌صورت یخ زده و بسته‌بندی به فروش می‏رسد، به همین دلیل بهتر است به تنهایی خورده نشود و در موادی مثل اسموتی‏ها، بستنی یا كیك‏ها مخلوط شود تا طعم بهتری از آن را بچشید.

3. یك بسته كوچك از میوه بلوبری، قیمت نسبتا بالایی دارد، به همین دلیل برای مقرون به‌صرفه بودن این معجون می‏توانید انگور را جایگزین این میوه كنید. این میوه به‌صورت گلخانه‏ای در فصل زمستان در بازارهای میوه به فروش می‏رسد. همچنین وجود آنتی‌اكسیدان در انگور باعث شده است تا به‌عنوان یكی دیگر از میوه‌های كمك‌رسان پوست شناخته شود.

یک آبرسان خوراکی

چه كسی شكلات دوست ندارد؟ در جواب باید گفت بیشتر افراد اگر ترس از اضافه‌وزن و كالری بالا نداشته باشند، عاشق این خوراكی هستند. اما آیا می‌دانستید جدا از طعم و مزه جالب آن، شكلات یا پودر آن هم برای پوست بسیار منفعت دارد؟ پودرشكلات یك منبع غنی از آهن، كلسیم و ویتامین‌های A، 1B، C، D و E، مواد معدنی و آنتی‌اكسیدان‌هاست كه همگی دست‌به‌دست هم داده‏اند تا پوست‌تان را شفاف کنند.

این خوراكی خوشمزه گردش خون را بهبود می‏بخشد و باعث می‏شود آبرسانی پوست صورت‌تان افزایش پیدا كند. شكلات استرس را كاهش می‌دهد و به همین دلیل از ترشح بیش از حد هورمون‌های استرس جلوگیری كرده و درنتیجه چین و چروك و خطوط ریز را ازبین می‏برد. همچنین ماسك كاكائو می‏تواند در درمان آكنه پوستی موثر واقع شود.

كیوی؛ ضد خشکی و التهاب

كیوی به‌دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از مواد مغذی ازجمله ویتامین C و فلاونوئیدهای مختلف شما را سالم نگه می‌دارد و از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری می‌كند. اگر به‌دنبال منبعی برای ویتامین E هستید، بهتر است كیوی را وارد برنامه غذایی خود كنید؛ زیرا این ویتامین نقش مهمی در پیشگیری از انواع سرطان‏ها دارد. همچنین اسید چرب امگا 3 در كیوی باعث می‏شود تا پوست كمتر درمعرض التهاب و خشکی‌پوست قرار بگیرد.

ویژه پوست‌های آکنه‌دار

نعناع یا دمكرده آن خواص بیشماری برای جسم و روح افراد به همراه دارد، اما اگر بخواهید از خواص آن در این اسموتی مطلع شوید، بهتر است بدانید به‌دلیل داشتن خاصیت بتاكاروتن قادر است با آكنه‌های پوستی مقابله كرده و به پوست، نرمی و طراوت ببخشد. همچنین ساقه و روغن طبیعی به‌دست آمده از درخت نعناع، درمان موثری برای سرطان‌های پوست، كبد، ریه و لوزالمعده به‌شمار می‌رود.



شارژ سریع موبایل