سمیه قاسمی سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

کارشناسان معتقدند، برای در امان ماندن از اهداف باج گیران اینترنتی، استفاده کمتر از پیام رسان ها و دقت در به کار گیری توصیه های امنیتی کارشناسان نقش مهمی در کاهش صدمات وارده به اشخاص دارد. در ادامه تعدادی از این توصیه ها را برایتان آماده کرده ایم تا بتوانید از افتادن در دام این باج گیران رهایی یابید.

فایلی از طریق مسنجر فیس بوک یا مسینجر های دیگر تصویری برایتان فرستاده شده و شما می خواهید آنرا ببینید. مسیر این فایل به یک یوتیوب جعلی تغییر مسیر می یابد و ادعا می کند که مرورگر شما فاقد پلاگین یا افزانه مربوط به نمایش این فایل می باشد.

در این روش قربانیان در حال نصب پلاگین در مرورگر هستید که شامل نرم افزار های مخرب کامپیوتر و ارسال اطلاعات آنها است. محققانی که این نرم افزارهای مخرب را کشف کرده اند به فیس بوک و تیم گوگل کروم جهت جلوگیری از انتشار روز افزون این نرم افزار ها، هشدار ها و اطلاعات لازم را ارسال نموده اند. برای اینکه شما مقصد این سوء استفاده ها قرار نگیرید، در مورد تصاویری که از فیس بوک مسنجر دریافت می کنید دقت لازم را به کار گیرید.

کارشناسان همچنین تاکید کرده اند برای کاربران که مورد تهدید قرار میگیرند، بدون هیچ گونه مکاتبه ای، عکس هایی فرستاده می شود، و به همین ترتیب یک پلاگین اتصال خواسته شده و توسط صفحه مجازی دیگری آنها را هدایت می کنند تا کلیک کنند و نصب نرم افزار، مجوز بگیرد. بهترین کار این است که، برنامه آنتی ویروس کامپیوترتان را به روز رسانی و استفاده نمایید.



شارژ سریع موبایل