میترا جلالی شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰

سامسونگ روزهای سختی را پشت سر گذاشت تا امروز به عنوان یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در سراسر جهان شناخته شود. این کمپانی کره‌ای خط تولیدهای متنوعی دارد و از همه مشهورتر و شناخته‌شده‌تر، خانواده Galaxy یا همان خانواده کهکشانی است.

تعداد اعضای این خانواده، بسیار زیاد است و نمی‌توان همه آنها را معرفی کرد. اما به طور رندُم برخی را انتخاب و به طور مختصر به شما معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید. 

سامسونگ گلکسی Tab 3 Lite 7.0

تبلت گلکسی Tab 3 Lite 7.0، نسخه ویرایش شده گلکسی Tab 3 7.0 است. این تبلت، 116.4×193.4×9.7 میلی‌متر اندازه دارد و از نظر عرضی، کمی عریض‌تر و البته باریک‌تر از بردار بزرگ‌تر خود است. وزن این دستگاه حدود 310 گرم است.

گلکسی Tab 3 Lite 7.0 طراحی رایج دیگر تبلت‌های این کمپانی کره‌ای را دارد. حاشیه‌های کنار صفحه نمایش آن تا حد زیادی کم شده‌اند. اما به طور کلی حرف خاص و جدیدی برای بیان ندارد. سه کلید همیشگی خانه، منو و بازگشت همچنان در زیر نمایشگر موجود هستند. البته دو کلید منو و بازگشت خازنی هستند.

در بالای نمایشگر هیچ نوع حسگر یا پورت و سوکتی وجود ندارد. حتی نسخه وای‌فای آن از تماس تلفنی هم پشتیبانی نمی‌کند. شاید نبودن این امکانات در این زمانه کمی عجیب باشد اما برای باریک و جمع‌وجور بودن بدنه لازم است برخی از موارد حذف شوند. جنس قاب پشت بدنه از پلاستیک بادوام است که بافت خوبی دارد.

سامسونگ گلکسی Tab 3 Lite 7.0 در زیر قاب خود یک پردازنده دوهسته‌ای 1.2 گیگاهرتز Cortex-A9 دارد. این تراشه را کمپانی Vivante ساخته است. تراشه این پردازنده GC1000 است که پردازنده گرافیکی خودش را دارد. برای تکمیل این نوآوری، Tab 3 Lite 7.0 با یک گیگابایت رم نیز عرضه شده است.

سامسونگ گلکسی Tab 3 Lite 7.0 می‌تواند با کیفیت 1600×1200 پیکسل عکاسی و با کیفیت VGA فیلم‌برداری کند. رابط‌کاربری این دوربین بسیار ساده است. خود دوربین هم البته حرفی برای گفتن ندارد. شاتر دوربین یک کلید مجازی است و برای دیافراگم و تنظیم نوردهی، تنظیمات و جلوه‌های ویژه کلیدهای لمسی وجود دارد. کلیدی هم در آن پایین برای سوئیچ میان حالت عکاسی و فیلم‌برداری وجود دارد.

 

با خانواده کهکشانی سامسونگ آشنا شوید (2)
 

سامسونگ گلکسی Grand 2

این گوشی هوشمند از نظر ظاهری شبیه دیگر پرچم‌داران کمپانی سامسونگ است و خوشبختانه در برخی قسمت‌ها، بهبودهای بسیار خوبی داشته است. گلکسی Grand 2 صفحه نمایش 5.25 اینچ دارد اما این بزرگ‌تر شدن باعث چاق‌تر شدن این دستگاه نشده است. گراند دوم فقط قد کشیده است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش تا اندازه زیادی کم شده‌اند و رزلوشن صفحه نمایش از WVGA (480×800 پیکسل) به 720p افزایش یافته است. در نتیجه این تغییر تراکم تصویر نمایشگر نیز به 280 پیکسل در هر اینچ افزایش یافته است. در گوشی گلکسی Grand اصلی، تراکم تصویر 187 پیکسل در هر اینچ بود.

گوشی موبایل گلکسی Grand 2 حدود 146.8 ×75.3×8.9 میلی‌متر اندازه دارد و گوشی موبایل کوچکی به شمار نمی‌رود.

 

با خانواده کهکشانی سامسونگ آشنا شوید (2)


صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی Grand 2 از هر دو نظر اندازه و رزولوشن بهبود یافته است. رزولوشن آن از WVGA (480×800 پیکسل) و اندازه 5 اینچ به رزولوشن 720p (1280×720 پیکسل) ارتقا یافته است. تراکم تصویر آن نیز حدود یکصد پیکسل در هر اینچ افزایش یافته است که تاثیر بسیاری در کیفیت تصاویر دارد. کیفیت نمایشگر گوشی هوشمند گلکسی Grand 2 بسیار شفاف و زنده هستند و جزئیات به خوبی در آن دیده می‌شوند. کیفیت عکس‌هابسیار خوب است و حتی می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در ردیف خود دانست.

این گوشی هوشمند، باتری 2600 میلی آمپر ساعتی دارد که تا 370 ساعت در حالت استندبای روشن می‌ماند. این گوشی دو سیم‌کارته، تا 17 ساعت مکالمه مداوم را پشتیبانی می‌کند.

با استفاده همه‌جانبه از گوشی، یعنی وب‌گردی و مکالمه و پخش ویدئو، گوشی هوشمند گلکسی Grand 2 تا 20 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است. البته دوسیم‌کارته بودن انرژی زیادی از Grand 2 مصرف می‌کند و به طور کلی 45 ساعت استفاده معمولی را پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی Grand 2 به پردازنده اسنپ‌دراگون 400 مجهز است. این تراشه 4 هسته Cortex-A7 دارد و پردازنده گرافیکی آن از نوع Adreno 305 است. این پردازنده 1.5 گیگابایت رم دارد. سیستم‌عامل این گوشی نسخه 4.3 اندروید (آب‌نبات ژله‌ای) و رابط‌کاربری آن TouchWiz است.

سامسونگ گلکسی Grand 2، دوربین 8 مگاپیکسل در عقب دارد که می‌تواند با کیفیت 3264×2448 پیکسل عکس‌برداری کند. فلاش LED این دوربین نیز در محیط‌های تاریک و کم‌نور بسیار به داد کاربر می‌رسد و می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید.


سامسونگ Galaxy Core Plus

از نظر ظاهری و طراحی، گلکسی Core Plus هیچ ویژگی خاصی ندارد که آن را از دیگر رقبا و گوشی‌های هوشمند  مجزا کند. همچون دیگر گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ، بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات دارد که با قاب فلزی در جای خود محکم شده و همه بخش جلوی گوشی را صفحه‌نمایش شیشه‌ای تشکیل داده است.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی Core Plus، با صفحه‌نمایش AMOLED از نوع TFT LCD عرضه شده است. این نمایشگر 4.3 اینچ اندازه دارد. رزولوشن آن نیز  WVGA و 480×800 پیکسل است. از تراکم تصویر نیز باید بدانید 217 پیکسل در هر اینچ دارد

 

با خانواده کهکشانی سامسونگ آشنا شوید (2)


از نظر سخت‌افزاری باید بدانید گوشی هوشمند گلکسی Core Plus، پردازنده 1.2 گیگاهرتز  Broadcom دارد. پردازنده گرافیکی آن VideoCore IV دارد که مشابه Mali-400 کمپانی ARM است.

از نظر حافظه، این گوشی 768 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد. البته جای شکرش باقی است که از کارت حافظه خارجی میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند. نکته جالبی که باید در اینجا  اشاره کنیم این است که  Galaxy Core اصلی، یک گیگابایت رم داشت اما نسخه Plus که پس از آن عرضه شده است، رم کمتری دارد.

دوربین 5 مگاپیکسل چیزی است که در پشت گوشی هوشمند گلکسی Core Plus سامسونگ می‌توانید پیدا کنید. این دوربین فلاش LED نیز دارد که در موقعیت‌های کم‌نور و تاریک بسیار به داد کاربر می‌رسد. در جلوی گوشی نیز یک دوربین کوچک با کیفیت 0.3 مگاپیکسلی با رزولوشن VGA نشسته است.

سامسونگ گلکسی Note PRO 12.2

سامسونگ، همچون طرحی که برای نوت سه اعمال کرده بود، از طرح چرم مصنوعی برای NotePRO استفاده کرده است. این طراحی باعث می‌شود تا بدنه پلاستیکی دستگاه کم‌ارزش و ارزان به نظر نرسد. حتی باعث جذابیت بیشتر دستگاه نیز می‌شود. تبلت NotePRO  حدود 295.6×204×7.95 میلی‌متر اندازه دارد. در میان تبلت‌های 12 اینچی این دستگاه بسیار باریک به شمار می‌رود. در ضمن، در جلوی دستگاه حاشیه‌ای برای قرار گرفتن انگشت کاربر وجود دارد که استفاده آن را آسان‌تر می‌کند. وزن آن نیز 753 گرم است.

سامسونگ، صفحه‌نمایش بسیار باکیفیتی را برای این تبلت خود در نظر گرفته است. شاید بتوان گفت بهترین رزولوشنی که تاکنون در تبلت‌های سامسونگ دیده‌ایم. گلکسی NotePRO، صفحه نمایش 12.2 اینچ با رزولوشن 2560×1600 پیکسل دارد. این نمایشگر حدود 4 میلیون پیکسل در سطح خود دارد.

 

با خانواده کهکشانی سامسونگ آشنا شوید (2)


تبلت گلکسی NotePRO سامسونگ، جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید یعنی 4.4 KitKat را در خود دارد اما رابط‌کاربری TouchWiz Nature UX همان نسخه آشنایی است که پیش از این نیز در خانواده محصولات سامسونگ آن را دیده بودیم.

بعلاوه، گلکسی NotePRO با انبوهی از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده عرضه می‌شود. از جمله باید به  Bitcasa، بیزینس‌بلومبرگ+، Blurb، WebEx Meetings سیسکو، دراپ‌باکس، Easilydo Pro برای تبلت، Evernote، Hancom Office برای اندروید، لینکداین، LIVESPORT، تلویزیون، نیویورک تایمز، Learner’s A-Z پیشرفته آکسفورد و Sketchbook Pro اشاره کرد. در هیچ دستگاه دیگری همه این برنامه‌ها را به طور یکجا و پیش‌فرض نمی‌توانید پیدا کنید.

تبلت گلکسی NotePRO با اتصال پرسرعت LTE و دو نوع تراشه متفاوت عرضه می‌شود. یکی از آنها، جدید  و یک پردازنده واقعا 8 هسته‌ای 1.9 گیگاهرتز Exynos 5 Octa است که می‌تواند از همه 8 هسته به طور هم‌زمان استفاده کند. به این ترتیب، استفاده از چندین پنجره در دستگاه خیلی آسان و بی‌تاخیر انجام می‌شود و کاربر در این مورد هیچ مشکلی نخواهد داشت. در ضمن، یک یا دو پنجره  Pen در بالا همیشه باز هستند که اپلیکیشن‌های فعال بیشتری نیز در خود دارند.

 نسخه LTE نیز با پردازنده قدرتمند 4 هسته‌ای با تراشه اسنپ‌دراگون 800 و سرعت 2.3 گیگاهرتز عرضه می‌شود.

تبلت گلکسی NotePRO سامسونگ، دوربین 8 مگاپیکسل با فلاش ال‌ای‌دی و فوکوس خودکار دارد.



شارژ سریع موبایل