مهرداد محمدی شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰

آیا می‌دانید وب‌کم‌های قرار گرفته روی لپ‌تاپ، همچون پنجره‌ای به حریم خصوصی شما هستند؟ تابه‌حال فکر کرده‌اید اگر دستگاه شما هک شود و متوجه این هک شدن نباشید ممکن است هر لحظه که روبه‌روی لپ‌تاپ خود نشسته‌اید، تصویرتان در اختیار افراد خرابکار قرار گیرد؟

 

بسیاری از کاربران تا به‌حال یک‌بار هم از وب‌کم لپ‌تاپ خود برای برقراری ارتباطات تصویری یا دیگر کاربردها استفاده‌ای نکرده‌اند، اما خطرات وب‌کم را همیشه با خود همراه کرده‌اند!

 

اگر جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید خطر وجود وب‌کم را به صفر برسانید، دو پیشنهاد برای شما داریم. اولین پیشنهاد چسباندن یک تکه کاغذ روی لنز وب‌کم در بالای صفحه‌نمایش است! این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای است.

 

اما اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید، از روش زیر کمک بگیرید:

 

1 ـ روی منوی استارت کلیک کرده یا به صفحه‌ شروع بروید و عبارت Device Manager را در کادر جستجو تایپ کنید. گزینه‌ Device Manager را از فهرست نتایج کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره‌ مدیریت سخت‌افزارها به‌نمایش درآید. (می‌توانید با فشردن کلیدهای Win +R و تایپ عبارت devmgmt.msc نیز به این پنجره دسترسی یابید)

 

2 ـ گزینه‌ Imaging Devices را پیدا کرده و پس از باز کردن آن گزینه‌ Integrated Camera را جستجو کنید. (چنانچه موفق نشدید این گزینه را پیدا کنید در بخش Sound، video and game controllers را جستجو کنید)

 

3 ـ پس از پیدا کردن گزینه‌ Integrated Camera روی آن کلیک راست کرده و disable را انتخاب کنید.

 

خطرات استفاده از وب کم

 

4 ـ پنجره‌ هشدار را با انتخاب پاسخ موافق تائید کنید.

 

5 ـ از حالا به بعد وب‌کم غیرفعال شده و می‌توانید با خیال راحت از رایانه‌ خود استفاده کنید.



شارژ سریع موبایل