امین شجاعی يكشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

اکثر گوشی های هوشمند، این روزها با دوربین های فوق حرفه ای که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی یا 1080p عرضه می شوند، که این یعنی هر روزی که از خانه خارج می شوید، در جیب شلوارتان یک دوربین فیلمبرداری فوق العاده حمل می کنید! اما صرف درآوردن گوشی و فیلم گرفتن موجب ساخت یک قطعه فیلم موفق نمی شود. گاهی اوقات لازم است که با کمک یک ادیتور دست به کار شوید و دستی به سر و روی فیلم تان بکشید!

اتفاقا برای این کار لازم نیست که دکمه پاور کامپیوتر را فشار دهید. ما در اینجا 5 برنامه اندرویدی به شما معرفی می کنیم که می توانند مانند یک ادیتور کامپیوتر کارتان را راه بی اندازد.

 
1- Powe Director

ظاهر این برنامه کاملا مشابه ادیتور های کامپیوتر است. اگر قبلا تجربه کار با این برنامه ها را داشته اید، Power Director برای شما آب خوردن است. تایم لاین در پایین، فایل های ویدیویی در سمت چپ و کادر نمایش در سمت راست.

 

 5 ویدیو ادیتور برتر اندروید

 

این برنامه از ویژگی ها و قابلیت های بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است. استفاده از نوار صوت جداگانه، فیلتر های تصویری، Transition های گوناگون، و خروجی با کیفیت 720p (کیفیت 1080p در نسخه پولی).

 

 5 ویدیو ادیتور برتر اندروید

 

2- AndroVid

این برنامه رویکرد متفاوتی دارد و در آن از ظاهر کلاسیک و همیشگی با یک کادر نمایش کوچک خبری نیست. در عوض تمام صفحه نقش کادر نمایش را دارد و آپشن ها بصورت آیکون در بالای صفحه کنار هم چیده شده اند.

 

 5 ویدیو ادیتور برتر اندروید

 

اما این طراحی متفاوت باعث نمی شود که شما نتوانید کار های زیادی انجام دهید. شما می توانید صدا اضافه کنید، افکت گذاری کنید و تصاویر اضافه را حذف کنید، اما انتظار تغییرات پیشرفته را نداشته باشید. این برنامه برای تدوین فیلم های پیش پا افتاده و ترجیحا حذف قسمت هایی که مفید نیستند و اضافه کردن یک یا چند Transition و در نهایت افزودن موسیقی متن و تمام.

 

3- KineMaster

 

 5 ویدیو ادیتور برتر اندروید

 

اگر بدنبال برنامه ای آسان تر از Power Director و کمی دلنشین تر از AndroVid هستید، این برنامه را امتحان کنید. این برنامه با حفظ ظاهر سنتی، تغییراتی را در راستای راحت کردن کار با صفحه نمایش برای تازه کاران کم تجربه ایجاد کرده است. البته این بدین معنا نیست که شما ویژگی های مختلف را از دست می دهید. KineMaster از ادیتور های پیشرفته به حساب می آید.
شما علاوه بر داشتن تایم لاین و کادر نمایش، امکان اضافه کردن لایه های متنی، کاهش نویز صوتی پس زمینه و شگرد های مشابه را دارید.

البته استفاده از ورژن رایگان این برنامه اندکی اذیت کننده است و برنامه روی هریک از تغییرات شما یک سایه ایجاد می کند.

 

 5 ویدیو ادیتور برتر اندروید

 

4- WeVideo

از آنجایی که همواره قدرت پردازش گوشی ها از کامپیوتر ها کمتر است، بنابر این زمان فرایند تدوین و خروجی گرفتن فیلم در گوشی نسبت به کامپیوتر بیشتر است. WeVideo بر پایه تبادل مستقیم با فضای ابری است و پردازش تدوین را بجای پردازنده های گوشی، به ماشین های راه دور به کمک فضای ابری می سپارد.
و این یعنی قبل از شروع به کار شما باید منتظر بمانید تا فایل ویدیویی تان آپلود شود همچنین به سرور های غریبه نسبت به دریافت فایل هایتان اعتماد کنید. بعد دست به کار شوید و در نهایت پس از پایان فرایند تدوین، مجددا فایل آماده شده خود را دانلود کنید.

اگر تمام این موارد برای شما محدودیتی ایجاد نمی کند، پس با خیال راحت نرم افزار را تهیه کرده و در فضایی مدرن و به دور از طراحی های سنتی و با کمک صفحه نمایش لمسی بدون نیاز به کوچک ترین تجربه، فیلم هایتان را تدوین کنید.

 
5- Magisto

تدوین کردن فرایندی نسبتا دشوار و خسته کننده است، و کمتر کسی حوصله این را دارد که برای مدتی بنشیند و به کسب مهارت بپردازد. Magisto مناسب این افراد کم حوصله طراحی شده. این برنامه فایل ویدیویی شما را دریافت می کند، آن را برای پردازنده ی خود آپلود می کند و پس از تدوین و افکت گذاری و افزودن موسیقی، فایلی را در اختیارتان می گذارد تا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. Magisto بر خلاف اسمش برایتان معجره نمی کند، اما فیلمی را که از یکی از کودکان خانواده تان در پارک گرفته اید و که در آن قسمت های بیهوده زیاد است را به همراه چند قطعه عکس، به یک فیلم نسبتا زیبا تبدیل می کند.

 
صدا، گوشی، اکشن !

 چه قصد مرتب کردن فیلم یک پیک نیک ساده و چه قصد آماده کردن یک گزارش کار را دارید، همواره این امکان برای شما مهیاست که بجای انتقال فیلم، آن را در داخل گوشی یا تبلت اندرویدی تان ویرایش و تدوین کنید.

البته این را بدانید که صبور بودن از ویژگی های اساسی یک تدوینگر حرفه ایست. و اینکه اگر مبتدی هستید، زمان زیادی را باید صرف کنید تا به یک تدوینگر با تجارب اولیه تبدیل شوید.



شارژ سریع موبایل