سارا قاسمی جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

اسطوره های امنیت سایبری بسیاری وجود دارند كه ما می توانیم 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در مورد آنها بحث كنیم اما در پایان روز، آنچه واقعاً مهم است این است كه ما چطور می توانیم ایمن بمانیم و از شر حملات سایبری در امان باشیم.

یكی از تصورات غلط رایج این است كه امنیت مربوط به، به روز رسانی ویندوز ضروری نیست اما به تازگی چاپگر آسیب پذیر مشاهده شده است كه خلاف این موضوع را ثابت می كند.

در كوتاه مدت، این آسیب پذیری می تواند كنترل كاملی از شبكه شما را به یك هكر بدهد تا بتوانند از هر ضعفی در چاپگرهای متصل به كامپیوتر ها استفاده های مخرب نمایند.

 

ضعف و اشكال كار كجاست؟

واقعیت این است كه چاپگرها به هیچ مجوز یا اعتباری برای اتصال به دستگاه های مختلف نیاز ندارند. بنابراین هر سیستم كامپیوتری كه دارای ویندوز باشد و یك چاپگر به آن متصل باشد می تواند به صورت بالقوه به خطر بیفتد و مورد حمله قرار گیرد. حتی نیازی نیست كه چاپگر واقعی باشد. چاپگر های جعلی یا فیك نیز به همان اندازه خطرناك هستند.

برای محافظت از خود، در برابر چنین حملاتی باید Windows Update K3170005 را از لینک زیر دانلود و نصب نمایید.

technet.microsoft.com/en-us/library/security/MS16-087?f=255&MSPPError=-2147217396

به این بسته معمولاً «بسته به روز رسانی امنیتی ویندوز برای چاپگرها» گفته می شود. در هنگام نصب آن مطمئن شوید که پیکربندی به روز رسانی ویندوز خود را به طور کامل دریافت و نصب نموده اید.



شارژ سریع موبایل