میترا جلالی دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

مهم نیست چقدر پول داشته باشید، تنها کافی است قصدتان برای حضور در بازار تلفن های همراه به عنوان یک خریدار جدی باشد. این راهنما با بررسیتمام چهره های حاضر در بازار، از میان آنها شش گوشی برتر را انتخاب کرده است. همه آنها در بازه قیمتی خود بی رقیب هستند. این بازه ها شامل بودجه های زیر 100 هزار تومان، تا 500 هزار تومان، تا 700 هزار تومان، تا یک و نیم میلیون و پادشاه تمام گوشی ها می شود. ما یک گزینه هم برای کسانی در نظر گرفته ایم که می خواهند صبر کنند و منتظر آینده باشند. هنوز زمان قطعی ورود این ستاره مشخص نیست.

 

زیر 100 هزار تومان

 

قابلیت پشتیبانی این گوشی از دو سیم کارت، یک مزیت بسیار خوب محسوب می شود. این گوشی تنها هفتاد گرم وزن دارد. صفحه نمایش آن، اندازه ای در حدود 1.8 اینچی دارد که با دقت تصویر 120 در 160 نقطه کار می کند. گوشی از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می کند تا به عنوان یک اجراکننده موسیقی همراه کارآیی داشته باشد.

 

عکس بهترین گوشی ها مناسب با بودجه شما

 

حافظه داخلی گوشی تنها چهار مگابایت است ولی قابلیت بلوتوث در آن وجود دارد. نوکیا 108، به یک دوربین با کیفیت VGA مجهز است. باتری این گوشی یک باتری لیتیوم یونی 950 میلی آمپر ساعتی است که پس از هر مرتبه شارژ، می توان تا 600 ساعت در حالت آماده به کار و تا 13 ساعت در حالت مکالمه ممتد از آن استفاده کرد.

 

نوکیا 108 دو سیم کارته

ارزش خرید: *****

تلفنی مناسب برای آنها که هنوز موبایل را به عنوان وسیله ای ارتباطی می بینند.

قیمت: 100 هزار تومان

 

--------------------------------

 

تا 500 هزار تومان

 

به خاطر قیمت کم نباید توقع وجود فلاش را داشته باشید. این بزرگترین نقطه ضعف گوشی است که باعث می شود حسگر پنج مگا پیکسلی دوربین چندان کارآیی نداشته باشد. این نقطه ضعف در باقی ساختار دوربین هم دیده می شود.

 

صرفه جویی با هدف پایین آوردن هزینه ساخت در پردازنده MediatekMT65 هفت 2 هم دیده می شود. این پردازنده 1.3 گیگاهرتز سرعت دارد و دو هسته ای است. حافظه موقت به کار رفته در کنار آن 512 مگابایت است و برای ذخیره اطلاعات چهار گیگابایت در اختیار خواهید داشت.

 

عکس بهترین گوشی ها مناسب با بودجه شما

 

صفحه نمایش گوشی پنج اینچ اندازه دارد و دقتی در حدود 480 در 854 نقطه ارائه می دهد. تراکم پیکسل ها در این صفحه به 196ppi می رسد. ستاره ما می تواند با نسل سوم شبکه های ارتباطی کار کند و به wifi متصل شود. همچنین به GPS مجهز است. باتری 2100 میلی آمپری گوشی آنچنان که به نظر می رسد، عالی نیست اما در کل گوشی نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید، به صرفه است.

 

هوآویY600 دو سیم کارته

ارزش خرید: *****

Y600 بهترین گوشی جهان نیست اما با این قیمت به سختی می توانید موبایلی به این خوبی پیدا کنید.

قیمت: 450 هزار تومان

 

--------------------------------

 

500 تا 700 هزار تومان

 

بعد از حضور موفق IIL7، حالا شاهد برادر بزرگتر آن هستیم. «برادر بزرگه» به اندروید تازه 4.4 مجهز شده است و به همین خاطر نسبت به رقبای دیگر از پیش برنده است. همچنین پردازنده دو هسته ای آن با سرعت 1.2 گیگاهرتز عملکرد روان تری دارد. این موضوع ارتباط مستقیمی با اندروید جدید دارد. اگرچه حافظه موقت یک گیگابایتی را هم نباید دست کم گرفت.

 

صفحه نمایش گوشی تقریبا همانی است که قبلا دیده بودیم؛ 4.5 اینچ اندازه دارد و دقتی معادل 800 در 480 نقطه ارائه می دهد. تراکم پیکسلی آن هم به عدد خیره کننده 207ppi می رسد. حافظه داخلی گوشی چهار گیگابایت است که فقط نیمی از آن در اختیار کاربر قرار دارد و برای راحتی بیشتر باید روی کارت های میکرو SD حساب باز کنید.

 

عکس بهترین گوشی ها مناسب با بودجه شما

 

ال.جی.آ هفت D3200

ارزش خرید: *****

یکی از بهترین تجربه ها برای کسانی است که می خواهند گوشی خوبی داشته باشند اما زیادی پول خرج نکنند.

قیمت: 546 هزار تومان

 

--------------------------------

 

تا یک و نیم میلیون

 

یکی از دلایلی که می تواند شما را برای خرید یک Nexus متقاعد کند، احساس مسئولیت گوگل در انتشار نسخه های جدیدتر اندروید است. این گوشی ها زودتر از بقیه برای نکسوس منتشر می شوند. این نکته را هم در نظر بگیرید که در بهترین حالت بقیه پرچمداران اندروید. دو سال عمر می کنند و دیگر برایشان اندروید تازه منتشر نمی شود اما نکسوس سامسونگ که اولین گوشی گوگلی است، بعد از چهار سال حضور در میدان نبرد امسال هم کاندیدای دریافت اندروید کیت کت است.

 

نکسوس 5 تقریبا در تمامی جهات نسبت به نکسوس 4 بهبود یافته. قطر نمایشگر آن از 4.7 اینچ به 4.95 اینچ رسیده و صفحه نمایش هم اکنون دارای کیفیت Full HD است و گوریلاگلس 3 از آن محافظت می کند. سری قبلی نکسوس دچار عیب هایی بود که خوشبختانه در این نسخه حل شده اند.

 

عکس بهترین گوشی ها مناسب با بودجه شما

 

نکسوس 5

ارزش خرید: *****

ستاره ای محبوب برای همه. جان سخت است و به سختی بازنشسته می شود.

قیمت: یک میلیون و 379 هزار تومان

 

--------------------------------

 

پادشاه

 

پردازنده چهار هسته ای آن یکی از سریع ترین هاست؛ 2.3 گیگاهرتز. وجود حافظه موقت دو گیگابایتی و پردازنده گرافیکی از نوع Adreno330 توانایی های آن را دو چندان می کند. تا اینجا با محصولی کاملا مشابه گوشی جدید HTC یعنی M8 روبرو هستیم اما به غیر از نام پرآوازه گلکسی، دلایل زیادی برای برتر دانستن S5 سراغ داریم. یکی از آنها وجود یک دوربین قدرتمند است. حتی می توانیم ادعا کنیم با بهترین دوربین تاریخ روبرو هستیم. اگرچه بعضی ها استفاده از پلاستیک را در ساخت بدنه، نقطه ضعف گوشی های سامسونگ می دانند اما جنس در باتری که اغلب با انگشت شما در تماس است، دوست داشتنی است. همچنین S5 در برابر نفوذ آب مقاوم است.

 

عکس بهترین گوشی ها مناسب با بودجه شما

 

سامسونگ GalaxyS5

ارزش خرید: *****

به عقیده ما این بهترین محصولی است که آنها تا به حال تولید کرده اند.

قیمت: یک میلیون و 800 هزار تومان

 

--------------------------------

 

ستاره آینده

 

ال.جی G

 


عکس بهترین گوشی ها مناسب با بودجه شما

 

شاید در حال حاضر نتوانیم G3 را قاتل گلکسی S5 یا HTC One M8 بدانیم اما این گوشی به زودی لقب خود را بازپس می گیرد. پردازنده 2.5 گیگاهرتزی Qualcomm MSM8975AC در کنار دوربین 13 مگاپیکسلی و یک باتری قدرتمند، هیچ راه فراری برای بقیه نمی گذارد.

 



شارژ سریع موبایل