مهرداد محمدی يكشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

گر اخیرا اخبار را دنبال کرده باشید، احتمالا شیشه گوریل (Gorilla Glass) شما را نیز تحت تاثیر قرار داده است، شیشه ای سخت که شیشه شما را در برابر خراش محافظت می کند، به زودی عرضه می شود. یاقوت کبود که شعار جدید شرکت Apple است، گفته می شود که در آیفون 6 به کار رفته است و گزارش ها مدعی اند که این شرکت کوره کافی برای تولید 200 میلیون قاب از جنس یاقوت کبود جهت تجهیز گوشی هوشمند جدیدش خریداری کرده است.

 

علاوه بر این، ویدئوهایی منتشر شده اند که نشان می دهند شیشه یاقوت کبود تقریبا نشکن است، حتی زمانی که سعی دارید به شدت به آن آسیب بزنید: ببرید، آن را بیاندازید، خمش کنید و همچنان مقاوم خواهد ماند. حتی لازم نیست تنها با اتکا به ویدئوها سخن گفت: هم اکنون گوشی هایی هستند که به صفحه نمایش یاقوت کبود مجهز شده اند همانند کیوسرا بریگادیر (Kyocera Brigadier) که استقامت خود را در آزمایش های شدید نشان داده است و ویدئوهای آن موجود است. با این حال، اطلاعات زیادی راجع به این ماده و اینکه در مقایسه با شیشه گوریل کورنینگ چه عملکردی دارد در دست نیست.

 

یاقوت کبود چیست و چگونه تولید می شود؟

یاقوت کبود سنگ جواهری‌ست که در اشکال و رنگ های مختلف در طبیعت وجود دارد. یاقوت قرمز همان یاقوتی ست که همه می شناسیم و از یاقوت آبی به وفور در جواهرات استفاده می شود، اما یاقوت کبود به صورت کاملا بی رنگ و شفاف شکل می گیرد و همین مسئله آن را به بهترین گزینه برای گوشی های هوشمند تبدیل کرده است.

 

یاقوت کبود و شرکت اپل

 

چه چیز آن را اینقدر خاص کرده است؟ یاقوت کبود، از سخت ترین مواد روی زمین است که در مقیاس سختی مهر (Mohr) نمره 9 از 10 را دارد که در فاصله بسیار کمی با سختی الماس دارای نمره 10 از 10 می باشد. در عمل، این نشان می دهد که تنها الماس می تواند یاقوت کبود را خراش دهد و تنها درصورتی که الماس در جیب هایتان نداشته باشید، صفحه نمایش یاقوت کبودی شما برای ماه ها صاف و بدون خراش باقی خواهد ماند. شیشه معمولی در همین مقیاس دارای نمره 5 از 10 می باشد و در برابر کلید و شن و تهدیداتی از این قبیل ضعیف است.



شارژ سریع موبایل