فردین روجایی يكشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

CES 2017، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های الکترونیکی در جهان است. تولیدکنندگان و برندهای بزرگ در جهان حاضر هستند که آخرین نوآوری‌های خود را در معرض نمایش عموم قرار دهند و ما قطعاً در این نمایشگاه حاضر خواهیم بود که آن‌ها را برای شما بررسی کنیم. چه فناوری‌های جدیدی را از این نمایشگاه می‌توان انتظار داشت؟

 

CES  چیست؟

CES مخفف Consumer Electronics Show است که به معنای "نمایشگاه الکترونیکی مصرفی" است که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها در عرصه‌ی فنّاوری است و کاملاً بر روی نوآوری‌های فنّاوری در لوازم الکترونیکی مصرفی، تمرکز دارد. این نمایشگاه هم‌اکنون 40 سال متوالی ست که در حال اجرا است.

این رویداد حرفه ایی ها، روزنامه‌نگاران و علاقه‌مندان به فنّاوری را دورهم جمع می‌کند.حدود 2000 مترمربع برای این نمایشگاه فضا در نظر گرفته‌شده است. سال گذشته، بیش از 3600 غرفه دار در این اجلاس شرکت کرده بودند.

 

از این نمایشگاه چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟

مثل همیشه بدیهی است که ابزارهای اندرویدی مانند: تلفن‌های هوشمند، قبلت، و حتی شاید ساعت هوشمند در این نمایشگاه ارائه شود. بااین‌حال، بیشتر مواردی راجع به آینده همانند: هواپیمای بدون سرنشین، اتصال به ابزارها (برای خانه‌های هوشمند)، اتصالاتی برای خودروها، اتصالات دستگاه‌های جانبی(به‌ویژه تجهیزات بلوتوثی صوتی) و حتی شاید VR جدید به این فستیوال اضافه شوند.

 

منتظر چه فناوری های جدیدی در سال 2107 باشیم؟

 

ایسوس: ZenFone جدید:

ما انتظار داشتیم که ZenFone4 را در آینده‌ای نزدیک مشاهده کنیم، که این تلفن هوشمند ممکن است که در CES 2017 منتشر شود. مطابق بر گفته‌های مدیر ارشد کمپانی ایسوس، Jerry Shen، اخیراً وضعیت مالی این شرکت جالب نیست و راه‌اندازی یک وضعیت شاخص می‌تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت مالی شرکت کند.

ظاهراً، کمپانی ایسوس قصد دارد تا از این فرصت استفاده کند و تلفن هوشمند خود یعنی ZenFone AR در این کنگره حاضر کند. این تلفن هوشمند فناوری tango را ساپورت می‌کند. فقط جهت یادآوری اینکه، این فناوری اجازه می‌دهد تا از فضای اطراف خود تجسم‌های متفاوتی توسط تلفن هوشمند خود داشته باشید.

 

Htc: تقویت هدست VR

شاید ما ورژن جدیدی از این هدست را در این نمایشگاه مشاهده کنیم. کسی نمی‌داند که چگونه این شرکت می‌خواهد آن را تقویت و بازنگری کند اما باید گفت که امکان این کار وجود دارد.

 

منتظر چه فناوری های جدیدی در سال 2107 باشیم؟



شارژ سریع موبایل