فردین روجایی يكشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

اینترنت بزرگ است، خیلی بزرگ است و هرروز و هرروز بزرگ‌تر هم می‌شود. اگر بخواهید به‌طور مؤثرتری در آن جستجو کنید، باید یکسری از ترفندها را بیاموزید و آن را توسعه دهید. این کار کمک می‌کند تا جستجو در اینترنت را محدودتر کنید.

 

استفاده از+، - و " " (کتیشن) :

اجازه دهید به شما توضیح دهم، اگر به دنبال کلمه apple در google.com هستید و اگر فقط کلمهapple  را در این موتور جستجو تایپ کنید، 2 میلیارد خروجی دریافت خواهید کرد. شما زمان کافی برای بررسی این‌همه سایت را ندارید، بنابراین باید آن‌ها را محدود کنید. مثلاً اگر به دنبال green apples  هستید، برای دیدن تمام سایت‌هایی که چنین کلمه ایی را شامل هستند، به شکل زیر عمل کنید:

اکنون شما سایت‌هایی را مشاهده می‌کنید که دارای کلمات apple  و green هستند. متأسفانه هنوز ما حدود 384 میلیون سایت دیگر را دریافت می‌کنیم.

 

چگونه مانند حرفه ای ها جستجو کنیم؟

 

برای محدود کردن جستجو راه دیگر آن است که کلماتی را از قلم بیاندازیم. برای مثال بعضی از سایت ها مطالبی راجع به Apple Computer دارند برای حذف آنها به شکل زیر عمل می کنیم:

 

چگونه مانند حرفه ای ها جستجو کنیم؟

 

اما هنوز حدود 11 میلیون سایت دیگر برای بررسی وجود دارد. آخرین روش محدود کردن جستجو، استفاده از کتیشن ها که یک محدودکننده‌ی دقیق هستند، می‌باشد. برای مثال، اگر به دنبال granny smith apple  هستید ما می‌توانیم کتیشن ها را مانند تصویر زیر به جستجوی خود اضافه کنیم:

 

چگونه مانند حرفه ای ها جستجو کنیم؟

 

اکنون ما سایت‌هایی را مشاهده می‌کنیم که کلمات"granny smith" درون آن‌ها به ترتیب هجی شده‌اند. استفاده از کتیشن ها همیشه یک‌راه عالی برای محدود کردن صفحه‌های وب است. در این مطلب ما نتیجه‌ی جستجو را از 2 میلیارد صفحه وب به حدود 84100 در آخرین مثال رساندیم.

سعی کنند از +، - و " " برای محدود کردن جستجو در اینترنت استفاده کنید. این تکنیک نه‌تنها درGoogle ، بلکه در بیشتر موتورهای جستجو کار می‌کند.



شارژ سریع موبایل