سارا قاسمی يكشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

اگر یك كاربر كامپیوتر عادی باشیم، احتمالا همانند 99درصد از افراد دیگر، یك نرم افزار PDFخوان روی سیستم مان نصب شده است. اما آیا می دانستید كه می شود بدون نصب نرم افزار و یا بدون نیاز به سایت های انلاین تنها با استفاده از مرورگر اینترنتی گوگل كروم اسناد PDF را روی كامپیوتر دید؟

 

با این ترفند خیلی سریعتر هر فایل و سندPDF را با سرعت بسیار باالا باز کنید و از ان لذت ببرید

 

در این راهنما به محیط كروم در ویندوز می پردازیم اما می توان آن را در لینوكس و مك نیز به كار برد.

 

روی هر فایل PDF كه می خواهید كلیك راست كرده و گزینه Open With را انتخاب كنید. اگر این گزینه را در منو ندیدید، روی فایل مورد نظر به جای كلیك راست، از كلید تركیبی Shift و كلیك راست استفاده كنید.

 

در پنجره باز شده می توان انتخاب كرد كه فایل های PDF را با چه چیزی مشاهده كنید، متاسفانه گوگل كروم در فهرست فایل ها نمایش داده نمی شود. روی دكمه Browse كلیك كنید و سپس به مسیری كه گوگل كروم نصب شده است، بروید. اگر مسیر نصب شده كروم را نمی دانید، روی آیكون میانبر آن كلیك راست كرده و گزینه Properties را انتخاب كنید. در فیلد Target می توان آدرس را یافت و همان را در پنجره قبلی كپی كرد.

 

بعد از این كه فایل chrome.exe را به عنوان فایل باز كننده PDF انتخاب كردید، كار به اتمام می رسد. حالا با دوبار كلیك كردن روی فایل PDF، مستقیما گوگل كروم اجرا می شود. اگر این ترفند برایتان كار نمی كند، در كروم به مسیر about:plugins بروید و مطمئن باشید كه گزینه Chrome PDF Viewer انتخاب شده است.

 

در این ترفند از نگارش dev گوگل كروم استفاده شده است، اما احتمالا می تواند در نگارش های پیشین و ثابت گوگل نیز اجرا شود.



شارژ سریع موبایل