امین شجاعی دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

براساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی مایکروسافت، ویندوز 10 تنها پس از یک ماه روی 75 میلیون دستگاه نصب شده است.

مایکروسافت ویندوز 10 را دقیقا چهار هفته‌ی پیش منتشر کرد و اکنون این شرکت آمار و ارقام تازه‌ای از جدیدترین ویندوزاش ارایه داده است. ظرف 24 ساعت از زمان انتشار این سیستم عامل، تعداد 14 میلیون دستگاه به ویندوز 10 ارتقا یافته بودند. حالا پس از چهار هفته این رقم به 75 میلیون افزایش یافته است.

مایکروسافت ویندوز 10 را به صورت رایگان در اختیار کاربران قانونی ویندوز 7 و ویندوز 8 قرار داد. ارایه‌ی مقایسه‌ی دقیق از آمار ویندوز 10 و 8 کار دشواری است، اما با این حال بد نیست بدانید که یک ماه پس از انتشار ویندوز 8، 40 میلیون نسخه از این ویندوز به فروش رفته بود.

برای مایکروسافت شش ماه طول کشید تا 100 میلیون نسخه از ویندوز 8 را به فروش برساند. کاملا مشخص است که رایگان بودن ویندوز 10 برای بسیاری از کاربران در افزایش آمار نصب آن تاثیر داشته است.

یوسف مهدی، مدیر بازرگانی مایکروسافت ویندوز، آمار دقیق و جالبی درباره‌ی ویندوز 10 ارایه داده است. براساس این آمار، بیش از 90 هزار دستگاه کامپیوتر شخصی یا مدل‌های تبلت در 192 کشور به ویندوز 10 مجهز شده‌اند.

دارندگان کنسول بازی ایکس باکس وان نزدیک به 122 سال روند بازی به ویندوز 10 کامپیوترهایشان استریم کرده‌اند. از همه مهم‌تر، مهدی نشان داد که ویندوز 10 به ازای هر دستگاه شش برابر بیشتر از ویندوز 8 دانلود شده است.

 



شارژ سریع موبایل