سمانه ربانی پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

در آپریل گذشته شرکت مایکروسافت آفیس لنز را برای سیستم عامل ای او اس و ویندوز فون عرضه کرد توسط این برنامه میتوانید تصاویر متنی خود را به one note بفرستید و آن هارا ویرایش کنید.

اکنون نیز این شرکت بالاخره اقدام به معرفی نسخه آفیس لنز برای اندروید کرده است البته باید به این نکته توجه داشت که پیش از این برای اندروید نیز منتشر شده بود اما در حالت تستی به سر میبرد و نسخه عرضه شده نسخه نهایی نبود و دارای باگ های فراوانی بود حال این شرکت خبر از عرضه نسخه نهایی آن برای سیستم عامل اندروید و قرار گرفتن این نسخه در استور رسمی اپلیکیشن های گوگل یعنی پلی استور داده است.

Office Lens اپلیکیشنی است که هر گوشی هوشمند مجهز به دوربین را تبدیل به اسکنر میکند. با کمک این اپلیکیشن می‌توان عکس‌های مختلف را اسکن کرد و بر روی دستگاه‌های مختلف به آن‌ها دسترسی داشت. همچنین کاربران این برنامه از امروز قادر خواهند بود اسنادی که توسط  Office Lens  اسکن نموده‌اند را به صورت مستقیم در قالب فایل ورد و پاورپوینت ذخیره نمایند.

کار این برنامه بدین ترتیب است که شما فارغ از هر زاویه خاصی از کتاب و یا نوشته‌های تخته با استفاده از Office Lens عکس می‌گیرید و نرم‌افزار با استفاده از فناوری OCR تصاویر و متون را تجزیه‌وتحلیل کرده و در نهایت متنی واضح و باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.



شارژ سریع موبایل