نازنین نظریان جامی دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

اپلیکیشن Photos در آیفون طی نسخه‌های مختلف سیستم عامل موبایل اپل و همچنین در نسخه iOS ۸ نیز تغییرات بسیاری کرده است و البته با ورود iCloud Photo Library نیز باید منتظر تحولات جدیدی در آن باشیم؛ اما آیا می‌دانید ‌این App نسخه‌ای از همه عکس‌هایی که پاک می‌کنید، ‌نگه می‌دارد؟

اپلیکیشین Photos در آیفون به اندازه سایر برنامه‌های اپل همچون Health پیچیده نیست، ولی با همه سادگی خود از قابلیت‌هایی برخوردار است که اگر به دنبال آن‌ها نگردید، شاید هیچ‌ گاه از آن‌ها استفاده نکنید؛ برای مثال این App قابلیت مخفی کردن تصاویر شخصی و خصوصی شما را دارد.

 

نگهداری از عکس‌های پاک شده برای سی روز

آیا تاکنون ‌برخی‌ تصاویر شخصی یا بی‌مورد خود را پاک کرده‌اید؟ شاید هنوز نسخه‌ای از آن در گوشی آیفون شما ‌باشد. این تصاویر در قسمت Recently Deleted نگهداری می‌شوند. در نتیجه اگر تا سی روز از پاک کردن آن‌ها پشیمان شدید، می‌توانید آن‌ها را به سادگی بازیابی کنید.

البته این تصاویر در نمای استاندارد تصاویر دیده نمی‌شوند، بلکه باید بر روی آیکون Albums ضربه بزنید و گزینه Recently Deleted را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید این تصاویر را برای همیشه پاک کرده یا آن‌ها را بازیابی کنید.

 

پنج نکته که باید درباره اپلیکیشن Photos در آیفون بدانید

 

مخفی کردن تصاویر حساس و شخصی

همچنین این App از قابلیت مخفی‌سازی تصاویر نیز برخوردار است. برای این کار باید ‌روی عکس مورد نظر ضربه زده و نگه دارید تا دکمه Hide نمایش داده شود. در این حالت، گوشی به شما هشدار می‌دهد ‌این تصویر از نمای استاندارد مخفی خواهد شد. تصاویر مخفی شده در آلبوم Hidden قابل دیدن هستند. در این آلبوم می‌توانید بر ‌آن‌ها ضربه زده و نگه دارید تا دکمه Unhide نمایش داده شود و سپس آن‌ها را از حالت مخفی خارج کنید.

 

پنج نکته که باید درباره اپلیکیشن Photos در آیفون بدانید

 

ویرایش تصاویر به شکل مستقیم در اپلیکیشن Photos

نسخه 8 از سیستم عامل iOS قابلیت توسعه را به همه بخش‌های سیستم عامل افزوده ‌و یکی از مواردی که این قابلیت توسعه در خصوص آن وجود دارد، اپلیکیشن Photos است. اگر نرم‌افزارهای ویرایش تصاویر را بر ‌آیفون خود نصب کرده‌اید، می‌توانید از درون این اپلیکیشن مستقیم‌ تصاویر را با این برنامه‌ها و یا ویرایشگر خود اپلیکیشن Photos ویرایش کنید.

نکته جالب اینکه Photos یک نسخه اصلی از تصویر را برای شما ذخیره می‌کند تا اگر از ویرایش تصویر پشیمان شدید، به آسانی به نسخه اصلی آن باز‌گردید.

 

پنج نکته که باید درباره اپلیکیشن Photos در آیفون بدانید

 

به اشتراک‌گذاری تصاویر با سایر نرم‌افزارها به شکل مستقیم

یکی دیگر از موارد توسعه در iOS 8 این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به سادگی تصاویر خود را با سایر نرم‌افزار‌ها همچون نرم‌افزارهای پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید؛ به این معنا که می‌توانید هر اپلیکیشنی را به سادگی به فهرست اشتراک‌گذاری اضافه کنید.

در iOS نسخه 8 هر App قادر است تا افزونه اشتراک‌گذاری خود را به سایر نرم افزارها‌ از جمله Photos معرفی کند. این‌ها سوای قابلیت AirDrop است که امکان به اشتراک‌گذاری در بین دستگاه‌های مختلف اپل را فراهم می‌کند.

 

پنج نکته که باید درباره اپلیکیشن Photos در آیفون بدانید

 

آلبوم تصاویر iCloud چگونه کار می‌کند؟

قابلیت iCloud Photo Library هنوز در نسخه Beta قرار دارد؛ اما به زودی در نسخه نهایی منتشر خواهد شد. این سیستم قرار است جایگزین سیستم قبلی ذخیره‌سازی تصاویر شود که هر نسخه از تصاویر شما را بر ‌سرورهای اپل ذخیره می‌کند و تا زمانی که فضای کلاود شما پر شده یا خود اقدام به پاکسازی کنید، این تصاویر در این فضا موجود خواهند بود.

هم‌اکنون این قابلیت از قسمت تنظیمات در ذیل بخش iCloud> Photos گوشی قابل فعال‌سازی است. همچنین از این قسمت می‌توانید گزینه Optimize iPhone Storage را انتخاب کنید تا فضای داخلی گوشی خود را تا حد ممکن آزاد نگاه دارید. به این ترتیب یک نسخه از تصویر با وضوح پایین‌تر ‌روی گوشی شما ذخیره می‌شود و نسخه اصلی با کیفیت بالا بر روی iCloud قرار خواهد گرفت. همان گونه که مشخص است، این قابلیت برای حافظه‌های محدود دستگاه‌های اپل بسیار کاربردی است.

 

پنج نکته که باید درباره اپلیکیشن Photos در آیفون بدانید



شارژ سریع موبایل