نازنین نظریان جامی يكشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

تاد واسرمن از 20 سال پیش به عنوان بازاریاب صنعتی و تبلیغاتی فعالیت می کند. او در این مطلب سعی دارد شما را قانع کندکه چرا برای خرید یک ساعت هوشمند فعلا باید صبر کرد. البته این تنها قسمت خوشبینانه ماجراست چون خودش عقیده دارد هیچ وقت حاضر نیست یکی از آنها را بخرد.

ساعت هوشمند وسیله ای مدرن به نظر می رسد. حتی می توانم درک کنم که چرا عده ای برای خرید یکی از آنها روزشماری می کنند اما خودم هرگز نمی توانم چنین کاری انجام بدهم و برای آن پنج دلیل مهم دارم.

1- بدون آنها می توان زندگی کرد

به سختی می توانم باور کنم کیفیت زندگی ما با بستن یک ساعت هوشمند به مچ دست، بهتر شود. اگر هدف دنبال کردن زمان است که خب کارمان با ساعت های قدیمی هم راه می افتاد اما وقتی تمام روز را با یکساعت هوشمند سنگین پشت کامپیوتر نشسته باشید، ممکن است کمی خسته شوید.

2- ساعت هوشمند ممکن است زندگی را بدتر کند

تنظیم کردن کالری مصرفی و تحرک و همچنین در دسترس بودن برای دوستان یا محل کار ممکناست برای برخی ها مناسب باشد اما این مسئله در مورد من عامل استرس است.

دریک تحقیق مشخص شده است که مدیران مهم حداقل 13 ساعت در روز به ایمیل شان دسترسی دارند. ساعت هوشمند این دسترسی افراد را به شما افزایش می دهد و من واقعا نمی فهمم چرا باید از این کار خوشحال باشیم.

3- راه های ارزان تری برای تمرینات بدنی وجود دارد

آیا شما برای یک ماراتن یا دوی 10 کیلومتری تمرین می کنید؟ شاید شما علاقه دارید وزن تان را چند کیلوگرم کم کنید. این می تواند هدف خوبی برای سازندگان ساعت های هوشمند باشد اما باید بدانید که از سال ها قبل انجام چنین کاری بدون متصل شدن به اینترنت امکانپذیر بوده است. این ساعت ها 15 دلار قیمت دارند و بسیار ارزان تر هستند.

شاید بیشتر بخواهید تحرک داشته باشید، در این مورد شما می توانید از گام شمارهای 17 دلاری استفاده کنید. اگر هنوز قانع نشده اید یا با خودتان می گویید در صبح های سرد و برفی ساعت هوشمند شما را تشویق به ورزش کردن می کند، من دوباره قیمت آنها را وسط می کشم.

4- جلوی تمرکزمان را می گیرد

شش سال پیش «نیکولاس کار» در مستند آتلانتیک گفته بود چگونه سال ها استفاده از اینترنت او را به نوعی بیماری مخرب برای ذهن دچار کرد. توجه کنید که او این را قبل از اختراع گوشی های هوشمند گفته بود. حالا وضع بدتر هم شده است.

من به شخصه انجام یک مکالمه با موبایل را کاری سخت و طاقت فرسا می دانم حالا تصور کنید قرار باشد این کار را بدون خارج کردن گوشی از جیب و تنها با کمک ساعت هوشمند انجام دهیم. وقت آن رسیده که از خودمان بپرسیم کدام یک از این روش ها عاقلانه تر است و کدام یکی موقع رانندگی بیشتر تمرکزتان را به هم می زند.

5- آنها ممکن است بشکنند

هیچ کس نمی تواند بگوید آنها چقدر محکم ساخته شده اند. حتما تا به حال گوشی تان زمین خورده است. احساس بدی دارد. درست مثل از دست دادن یک دسته اسکناس صد دلاری! پیش بینی می کنم پس از فراگیر شدن این ساعت ها داستان هایی مشابه را از خریداران خواهیم شنید. بعضی هایشان می گویند صفحه ساعت شان بعد از لیز خوردن یا افتادن از روی دوچرخه شکسته است. حتی ممکن است اتفاق های ساده ای مثل برخورد با میز کار باعث شکسته شدن شیشه ساعت شود. مگر همین اتفاق برای ساعت های معمولی نمی افتاد؟



شارژ سریع موبایل