ندا نیک روش شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

به هیچ وجه نمیتوان گفت که مرورگر فایرفاکس، مرورگری کند و با سرعت پایین است، اما با کمی ترفند و ابزارهای جانبی میتوان این مرورگر و سرعت وب گردی در آن را از این هم بیشتر کرد. این دقیقا همان کاری است که این افزونه برای شما انجام میدهد...

فایرفاکس صرف نظر از قدرت و امنیت خود، بخشی مهم از محبوبیت خود را مدیون افزونه هایی است که برای بهبود کار با این مرورگر تدوین شده است. افزونه هایی که از ابزارهای امنتی گرفته تا ابزارهایی برای بهبود وب گردی کاربران طراحی شده اند.

امروز قصد داریم شما را با افزونه ای آشنا کنیم که سرعت مرورگر شما را در دانلود و وب گردی، به شکلی قابل توجه افزایش میدهد. افزونه FasterFox یکی از افزونه هایی است که هر طرفدار پرشور این مرورگر باید آن را نصب کند:

 

 افزایش سرعت دانلود و وب گردی در فایرفاکس
 

کار اصلی این افزونه بهبود و افزایش سرعت دانلود و آپلود، کم کردن زمان بارگزاری وب سایتها و همچنین افزایش سرعت پخش ویدئو ها در وب سایتهایی نظیر یوتیوب و آپارات است. یکی از نکات جالب این افزونه آن است که با مجموعه ای از تنظیمات از پیش تعریف شده نصب میشود، که به شما این امکان را میدهد که به سرعت در بین سطوح مختلف عملکرد آن سوییچ کنید.

برای نصب این افزونه به آدرس زیر بروید و بر روی دکمه Add to Firefox کلیک کنید. بعد از نصب افزونه مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/rsccmanfasterfox

 

 افزایش سرعت دانلود و وب گردی در فایرفاکس
 

این افزونه در پشت صحنه مشغول عملیات است و در نتیجه آیکون خاصی برای عملکرد خود ندارد. اما تنظیمات فوق العاده ای دارد که البته وقتی برای اولین بار وارد تنظیمات این افزونه میشوید تنها دو تب را در اختیار شما قرار میدهد. برای ورود به تنظیمات این افزونه از منوی Tools گزینه Addons را انتخاب کنید و در تب Extentions بر روی دکمه Options افزونه کلیک کنید:

 

 افزایش سرعت دانلود و وب گردی در فایرفاکس
 

در تب Presets مجموعه ای از پروفایل ها را میبینید که برای سوییچ کردن بین سطوح مختلف عملکرد برای بهبود سرعت است. توضیحات مختصری در خصوص هر کدام از این سطوح در زیر آنها وجود دارد. به شکل پیش فرض گزینه Turbo Charge / Strong انتخاب شده است که حد نهایی بهبود سرعت وب گردی است. گزینه Default / Normal به معنی حذف همه تنظیمات برای بهبود سرعت است:

 

 افزایش سرعت دانلود و وب گردی در فایرفاکس
 

کاربرانی حرفه ای تر میتوانند با انتخاب گزینه Custom تنظیمات مورد نیاز خود را برای کار با این افزونه و تعیین سطح عملکرد آن انتخاب کنند. انتخاب این گزینه منجر به آن میشود که سایر تبهای افزونه نیز فعال شود:

 

 افزایش سرعت دانلود و وب گردی در فایرفاکس
 

در تب Fasterfox میتوانید اقدام به انتخاب گزینه Enhance Prefetching کنید که منجر به آن میشود که لینکها و المانهای سایتها در حین بیکار بودن پهانی باند در پشت صحنه دانلود شوند و در موقع بارگزاری صفحه سرعت را افزایش دهند.همچنین میتوانید مجموعه ای از کلید واژه ها را برای لینکهایی که نمیخواهید در آنها Prefetch – تکنیکی برای افزایش سرعت ریز پردازنده – فعال باشد وارد کنید. از سویی میتوانید اقدام به روشن یا خاموش کردن تایمر بارگزاری وب سایت شوید:

 

 افزایش سرعت دانلود و وب گردی در فایرفاکس
 

در تب Cache میتوانید میزان Cache دلخواه خود را برای مرورگر و DNS تعریف کنید و در تب Connections میتوانید تعداد ارتباطات با یک سایت برای مثلا دانلود یک فایل را تعریف کنید:

 

 افزایش سرعت دانلود و وب گردی در فایرفاکس
 
 افزایش سرعت دانلود و وب گردی در فایرفاکس
 

در آزمایشی که ما با این افزونه انجام دادیم، گزینه Super Charge   را انتخاب کردیم و باید گفت که تاثیر آن بر زمان بارگزاری صفحات وب و پخش ویدئوها بسیار قابل توجه است. وب سایتها بسیار روان تر بارگزاری میشوند و ویدئو ها بدون وقفه پخش میشوند.

در نهایت اینکه این افزونه یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین افزونه های موجود برای فایرفاکس است که به وسیله آن میتوانید تا حد زیادی به سرعت وب گردی و دانلود خود بیفزایید.



شارژ سریع موبایل