سامان جنگل دوست شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

آنها خودشان را تافته جدابافته می‌دانند! كسانی كه از تلفن‌های همراه تولیدی كمپانی اپل استفاده می‌كنند را می‌گوییم. خود كمپانی اپل هم دست كمی از طرفدارانش ندارد. خودش را برتر از هر كمپانی الكترونیكی دیگری می‌داند. به همین دلیل است كه حتی وقتی به تولید آیفون‌های رنگی دست می‌زند كه فرسنگ‌ها با آیفون‌های همیشگی از نظر كیفیت تفاوت دارند، باز هم قیمت بالایی برای آن تعیین می‌كند.

طرفداران آیفون اما داستان دیگری دارند. برخی از آنها چنان دیوانه و شیفته محصولات تولیدی اپل هستند كه حاضرند برای داشتن یكی از آنها هرطور شده پول‌های كلانی جفت و جور كنند و برای آن بپردازند. صف‌های بلندی كه با آغاز فروش آیفون‌های جدید هرساله جلوی فروشگاه‌های اپل تشكیل می‌شود، نشانه مهمی است بر این ادعا.به هرحال باید این طرفداران دیوانه را هم پذیرفت! اما نكته جالب توجه آن است كه بسیاری از كاربران تلفن‌های اپل خبر ندارند كه در زمان استفاده از آیفون چه اشتباهاتی ممكن است انجام دهند.

اگر شما هم یكی از طرفداران سینه چاك آیفون هستید در این مطلب هشت نكته ساده اما مهم و كاربردی برای كاربران آیفون ارائه شده كه رعایت كردن آنها می‌تواند هم بر طول عمر مفید گوشی هوشمندتان بیفزاید و هم به شما كمك می‌كند تا تجربه بهتری از كار با آیفون داشته باشید.

گوشی‌های هوشمند اهمیتی كم‌نظیر در زندگی آنلاین و آفلاین كاربران دارند و از آنجایی‌كه معمولا كالایی قیمتی محسوب می‌شوند بهتر است در نگهداری و بهره‌گیری از آنها نكات خاصی مدنظر قرار گیرد.در این مطلب كه برگرفته از وب‌سایت «كریستین ساینس مانیتور» است به هشت نكته‌ای اشاره شده كه انجام دادن آن روی آیفون اشتباه است و پرهیز از این اشتباهات می‌تواند عمر مفید آیفون شما را افزایش دهد.

روشن نگه‌داشتن وای‌فای و بلوتوث آیفون

وقتی وای‌فای و بلوتوث روی آیفون فعال باشد اما گوشی در حال استفاده از یكی یا هر دو آنها نباشد، هدررفت انرژی به شدت افزایش می‌یابد و باتری گوشی زودتر به نقطه پایان می‌رسد.وقتی مشغول كار و زندگی روزانه خود هستید احتمالا در ساعات بسیاری نیاز به فعال نگه‌داشتن وای‌فای و بلوتوث ندارید بنابراین بهتر است این گزینه‌ها را غیرفعال كنید.فقط زمانی وای‌فای یا بلوتوث را فعال كنید كه واقعا قصد استفاده از آن را دارید.

روشن نگه‌داشتن طولانی‌مدت گوشی بدون خاموش كردن متناوب

برای افزایش عمر باتری آیفون، خاموش كردن متناوب آن ضرورتی است كه كمپانی اپل هم بر آن تاكید دارد.در غیر این صورت، عمر باتری آن زودتر به پایان خواهد رسید، چون روشن نگه‌داشتن طولانی مدت گوشی فشار زیادی به باتری وارد می‌كند.اگر از ‌آیفون برای بیدار شدن استفاده می‌كنید، بهتر است در این كار هم تجدیدنظر كنید و به‌جای آن یك ساعت زنگ‌دار بخرید تا در زمان خواب بتوانید گوشی‌تان را با خیال راحت خاموش كنید.در غیر این صورت بهتر است زمان دیگری در روز را برای خاموش نگه‌داشتن گوشی انتخاب كنید.

استفاده كردن از آیفون در هوای بسیار گرم یا بسیار سرد

آیفون تاب تحمل گرما و سرمای شدید را ندارد و در دمای بسیار بالا یا پایین بهتر است از آن استفاده نكنید.متخصصان توصیه می‌كنند در دمای كمتر از صفر درجه و بالاتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بهتر است به گوشی‌تان استراحت بدهید.حتی ممكن است در سرما یا گرمای شدید آیفون به‌صورت اتوماتیك موقتا خاموش شود.در چنین شرایطی، بهتر است دست‌كم گوشی را در جیب‌تان نگه دارید تا از گرما و سرمای شدید در امان باشد.

وصل كردن آیفون به شارژر در تمام طول شب

وصل كردن گوشی به شارژر در طول شب و در زمان خواب برای شارژ كامل داشتن در صبح روز بعد كاری رایج است كه بسیاری از كاربران انجامش می‌دهند، اما این نكته را در نظر داشته باشید كه متصل ماندن آیفون به شارژر بعد از آنكه شارژش كامل شد، در طول زمان به باتری موبایل آسیب‌های جدی وارد می‌كند و از عمر آن به‌طور چشمگیری می‌كاهد.سعی كنید زمان‌هایی را برای شارژ كردن گوشی انتخاب كنید كه بتوانید با فاصله‌ای كوتاه پس از كامل شدن شارژ، آن را از شارژر جدا كنید، یا از پریزی استفاده كنید كه تایمر دارد و پس از مدتی معین شارژر را به‌صورت اتوماتیك خاموش می‌كند.

استفاده از شارژرهایی غیر از شارژرهای ساخت اپل

شارژرهای اصل كمپانی اپل برای آیفون و آیپد ممكن است كمی گران باشند، اما استفاده از آنها بهتر از هر شارژر دیگری برای تجهیزات اپل است.استفاده از شارژرهای متفرقه می‌تواند به موبایل یا تبلت شما آسیب وارد كند و حتی گزارش‌هایی از شارژرهای جعلی هم منتشر شده كه باعث آتش‌سوزی و انفجار دستگاه شده‌اند.مطمئن باشید پولی كه برای شارژرهای اپل می‌دهید ارزشش را دارد.

تمیز نكردن منظم گوشی

بهتر است به تمیزی گوشی هوشمندتان اهمیت بدهید.بدیهی است كه با استفاده از گوشی در طول زمان جرم‌هایی روی آن می‌نشیند كه نیاز ‌به پاك‌سازی دارد.توصیه اپل این است كه برای پاك كردن گوشی از دستمال‌های «نرم و بدون كرك» استفاده كنید.اگر به اپل استور مراجعه كنید، می‌توانید دستمال‌های مخصوص اپل برای تمیز كردن گوشی و تبلت را هم با قیمتی مناسب بخرید.

بدون پسورد نگه‌داشتن آیفون

بر اساس آمارهایی كه اپل منتشر كرده نزدیك به نیمی از كاربران آیفون پسوردی روی گوشی‌های هوشمندشان نگذاشته‌اند.اگر گوشی بدون پسورد شما دزدیده شود، همه هویت و دارایی‌های دیجیتال شما در دسترس دیگران قرار می‌گیرد و برای دسترسی به داده‌های خصوصی‌تان هیچ مانعی هم بر سر راه آنها نیست.فعال كردن passcode آیفون راهی ساده و ضروری برای حفاظت از حریم خصوصی‌تان است.

قدم زدن با آیفون در دست

آیفون كالایی محبوب و ارزشمند در بازارهای سیاه است و به خاطر همین دزدان بسیاری در كمین‌اند تا آن را از دستان شما بربایند.این روزها بیش از ۴۰ درصد از سرقت‌های انجام شده در شهرهای بزرگ مربوط به موبایل و تبلت است. بنابراین بهتر است بدانید كه قدم زدن با آیفون در دست به‌طور بالقوه بسیار خطرناك است.



شارژ سریع موبایل