ندا نیک روش چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

به کمک لیستی از جستجو هایی که افراد در سایت گوگل کرده اند می توان به دیگر ابعاد این سایت پی برد . با ما همراه باشید تا با هم به ادامه ی بررسی این لیست بپردازیم .

پیگیری مرسوله ارسالی

در ادامه ی این لیست امکان Package tracking قرار دارد که به کمک آن می توانید یک بسته را رد یابی و دنبال کنید . برای این کار کافی است تا UPS یا USPS را وارد کرده و یا اینکه مستقیما شماره ی پیگیری بسته ی خود را وارد کنید تا گوگل شما را به صفحه ی آن بسته لینک کند .

 

 امکانات جالب و کاربردی گوگل که نمی‌دانید (2)


دیکشنری

امکان دیگری که اکثرا هم با آن آشنایی دارید دیکشنری گوگل است . شما برای استفاده از این امکان باید طبق الگوی زیر Define سپس کلمه ی مورد نظر را تایپ کرده تا خروجی را به شما بدهد . همچنین برای شنیدن تلفظ آن کلمه شما می توانید روی علامت بلند گو کلیک کنید .علاوه بر اینها می توانید به کمک سایت گوگل پرواز های فرودگاه ها را پیگیری کنید .برای این کار نام شرکت هواپیمایی و شماره ی پرواز را وارد کنید تا اطلاعات کامل آن پرواز در اختیار شما قرار گیرد .

 

 امکانات جالب و کاربردی گوگل که نمی‌دانید (2)


اطلاعات پرواز

یک امکان دیگر نیز در زمینه ی اطلاعات پروازی در سایت گوگل قرار دارد که اطلاعات پرواز های موجود را برای یک مبدا و مقصد مشخص را به همراه نام شرکت هواپیمایی آن و قیمت بلیط آن را به طور کامل ارائه می دهد . برای این کار باید عبارت flight from  نام شهر تا شهر بعدی را تایپ کنید تا اطلاعات کامل در اختیار ما قرار گیرد .

 

 امکانات جالب و کاربردی گوگل که نمی‌دانید (2)


برنامه فیلم ها

امکان جالب دیگری که گوگل در اختیار کاربرانش قرار داده است برنامه ی فیلم های سینماهاست . شما با تایپ کلمه ی movies و سپس کد پستی تان می توانید از آخرین فیلم هایی که بر روی سینماهای محل زندگی شما قرار دارد با خبر شوید .

 

 امکانات جالب و کاربردی گوگل که نمی‌دانید (2)


اطلاعات شهری

امکان دیگری که گوگل دارد دادن هر گونه داده در مورد یک شهر است . مثلا با تایپ عبارت population نام شهرتان می توانید به اطلاعات آماری دقیق در مورد جمعیت شهر مورد نظر دسترسی پیدا کنید .دادن اطلاعات انبارهای مختلف هم از دیگر ویژگی های این سایت است . گوگل اطلاعاتی راجع به موجودی انبار و قیمت کالاهای آن را در احتیار کاربرانش قرار می دهد . فقط کافیست تا نماد نام آن انبار را در کادر جستجو تایپ کنید .گوگل هنوز هم امکانات زیاد دیگری دارد که می توان از آنها برای تسهیل در انجام کارهای خود استفاده کرد .

 

 امکانات جالب و کاربردی گوگل که نمی‌دانید (2)



شارژ سریع موبایل