ندا نیک روش دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

همان‌طور که اطلاع دارید تلفن هوشمند ال‌جی جی 2 با بهره‌گیری از سخت‌افزار قدرتمند و طراحی مبتکرانه به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های حال حاضر تبدیل شده است و با فروش بسیار عالی در طی ماه‌های اخیر به خوبی این موضوع را به اثبات رسانیده است.

تمامی تلفن‌های هوشمند تولیدشده تا به امروز با برخی نارضایتی‌ها از سوی کاربران مواجه شده‌اند و این تلفن نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله به بررسی مشکلات رایج در ال‌جی جی 2 و روش‌های حل آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشکل سردرگمی در اتصال به شبکه اپراتورها

تعدادی از کاربران از سردرگمی گوشی خود به هنگام قطع آنتن گلایه دارند به طوری که پس از قطع شدن آنتن گوشی، زمان نسبتاً طولانی طول می‌کشد تا دوباره آنتن برگردد. این مشکل به خصوص در مناطقی که پوشش مخابراتی ضعیف هست بیشتر دیده می‌شود. خوشبختانه این مشکل در کشورمان با آپدیت نرم‌افزاری D80210f از جانب شرکت ال‌جی به کلی حل شده است.


راه‌حل پیشنهادی

از به‌روز بودن سیستم‌عامل گوشی خود اطمینان حاصل کنید و حدالامکان آن را به آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید یعنی کیت‌کت ارتقا دهید. برای این کار، مسیر زیر دنبال کرده و سیستم‌عامل گوشی را آپدیت نمایید.

Menu -> All settings -> General -> About phone -> Software update -> Update now


شارژ آهسته

تعداد کمی از کاربران گزارش داده‌اند که باتری گوشی آن‌ها به کندی شارژ می‌شود و گاهی بیشتر از هشت ساعت طول می‌کشد که گوشی‌ آن‌ها 100 درصد شارژ شود. اگر شما هم همین مشکل را دارید باید بگوییم که این مسئله کاملاً غیرطبیعی است!

راه‌حل پیشنهادی

به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از کابل و شارژر اصلی محتوی جعبه برای شارژ کردن استفاده کنید و از اورجینال بودن آن اطمینان حاصل فرمایید. اگر احساس می‌کنید که اشکال از شارژر یا کابل است در صورت امکان آن را تعویض نمایید.اگر مشکل همچنان پابرجاست با نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت ال‌جی تماس برقرار کنید.

گیر کردن یا اصطلاحاً لگ جزئی

صادقانه بگوییم با این که ال‌جی جی 2 دارای سخت‌افزاری قدرتمندی است ولی در بعضی مواقع به هنگام بیرون آمدن از برنامه‌ها و رفتن به صفحه اصلی دچار کندی می‌شود و به اصطلاح با Lag روبرو می‌شود.

راه‌حل‌‌های پیشنهادی

حدالامکان ویجت‌های غیرضروری را پاک نمایید چون ویجت‌ها در پس زمینه سیستم‌عامل فعال هستند و میزان قابل توجهی از فضای رم را اشغال می‌کنند.بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که با غیرفعال کردن ویجت آب و هوای ال‌جی، مشکل آن‌ها کاملاً حل شده است.

درست کار نکردن GPS

تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که GPS آن‌ها به خوبی کار نمی‌کند و بعضی اوقات اصلاً وصل نمی‌شود و به هنگام مسیریابی این قابلیت همیشه آماده به کار نیست و بعضاً دچار اشکال می‌شود.

راه‌حل‌های پیشنهادی

قبل از انجام هر کاری سرویس "موقعیت مکانی” را فعال نمایید. برای فعال کردن این گزینه به قسمت Settings -> Location access بروید و پس از آن نسبت به مسیریابی اقدام فرمایید.برنامه "GPS Status & Toolbox” دانلود کرده و نصب نمایید این برنامه اطلاعات ماهواره‌ها و همچنین موقعیت آن‌ها را نشان می‌دهد و از همه مهم‌تر این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا داده‌های A-GPS را پاک نمایید.اگر مشکل همچنان پابرجاست با نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت ال‌جی تماس برقرار کنید.

کیفیت بد مکالمه

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از کیفیت صدای مکالمه این گوشی ناراضی هستید و احساس می‌کنید که صدای افراد بم شنیده می‌شود باید بدانید که این مشکل در اثر پانچ غیر اصولی سیم‌کارت‌ها به وجود می‌آید. بهتر است از سیم‌کارت اورجینال میکرو در این گوشی استفاده کنید و سیم‌کارت خود را پانچ نفرمایید. با این حال در ادامه سه راه‌حل برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم.

راه‌حل‌های پیشنهادی

از منوی تنظیمات به قسمت System settings -> Call بروید و در این قسمت وضعیت فعلی گزینه Voice enhancement را تغییر دهید.همچنین با غیر فعال کردن این گزینه System settings -> Call -> Privacy keeper می‌توانید تا حدودی این مشکل را برطرف نمایید.سیستم‌عامل گوشی خود را آپدیت کنید.

خوب عمل نکردن صفحه‌نمایش

اگر احساس می‌کنید که صفحه‌نمایش لمسی گوشی‌تان در بعضی مواقع به خوبی عمل نمی‌کند باید بدانید که تنها شما با این مشکل مواجه نیستید و خیلی از کاربران این مشکل را تجربه کرده‌اند. خوشبختانه این مسئله نیز با آپدیت نرم‌افزاری از جانب ال‌جی حل شده است.

راه‌حل پیشنهادی

سیستم‌عامل گوشی خود را آپدیت کنید.

تخلیه سریع شارژ باتری

همان‌طور که می‌دانید تلفن هوشمند جی 2 دارای باتری قدرتمندی است. این گوشی با یک‌بار شارژ شدن و در استفاده معمولی می‌تواند 1.5 روز دوام بیاورد. پس اگر احساس می‌کنید که شارژ گوشی شما زود تخلیه می‌شود مطمئن باشید گوشی شما دچار مشکل شده است.

راه‌حل‌های پیشنهادی

به قسمت مدیریت باتری Settings > General > Battery بروید و بررسی کنید که کدام نرم‌افزارها بیش‌ترین مصرف باتری را داشته‌اند و حدالامکان برنامه‌های غیرضروری و پرمصرف را از روی گوشی پاک نمایید.

اگر از  GPS، Bluetooth و Wi-Fi استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را غیرفعال نمایید.

اگر مشکل شما حاد باشد، گوشی خود را به تعمیرکار ماهر نشان دهید.

داغ شدن گوشی

اگر احساس می‌کنید که گوشی شما به هنگام کار کردن با گوشی و بازی کردن گرم می‌شود باید بدانید که این امر کاملاً طبیعی است و معمولاً تمامی گوشی‌های هوشمند این مشکل رو دارند. ناگفته نماند که این گرم شدن نباید طوری باشد که نتوانید گوشی را در دستتان نگه دارید!

راه‌حل پیشنهادی

برگرداندن به تنظیمات کارخانه را به عنوان راه ‏حل به شما پیشنهاد می‏دهیم. بهتر است قبل از انجام هر کاری از اطلاعات گوشی خود backup تهیه کنید.

مشکل در Knock On

همان‌طور که می‌دانید که جی 2 به ویژگی جدید Knock On تجهیز شده است که با استفاده از این قابلیت می‌توانید تنها با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش آن را از حالت قفل صفحه نمایش دربیاورید اما بعضی از کاربران از کار نکردن این قابلیت گلایه دارند. این مشکل با کالیبره کردن سنسور قابل هست.

راه‌حل پیشنهادی

برای کالیبره کردن سنسور به قسمت Settings -> General -> Gestures ->Motion sensor calibration بروید.در این مقاله سعی کردیم مشکلات رایج و روش‏های برطرف نمودن این مشکلات را مورد بررسی قرار دهیم.



شارژ سریع موبایل