سارا قاسمی چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵

حتما شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که دوست دارید از حداکثر سرعت در وب‌گردی برخوردار باشید و شاید به دنبال نرم‌افزارها و مرورگرهایی نیز بوده‌اید که به‌وسیله آن‌ها بتوانید سرعت و کیفیت وب‌گردی خود را افزایش دهید. ما در این‌جا شما را با پنج نکته ساده برای بهبود سرعت و کیفیت وب‌گردی آشنا می‌کنیم...

بر خلاف آنچه که شاید تصور کنید کیفیت و سرعت وب‌گردی تا حد زیادی به عادات وب‌گردی شما و البته خلاقیت ذهنی شما دارد. صرف نظر از لزوم وجود برخی شرایط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، آنچه کیفیت و سرعت وب‌گردی شما را بهبود می‌بخشد، اتفاقا نکات ساده‌ای است که اغلب آن‌ها را می‌دانیم، اما در وب‌گردی خود مورد استفاده بهینه قرار نمی‌دهیم.

ما در اینجا شما را با پنج مورد از این نکات ساده مجددا آشنا می‌سازیم :

1- هرجا که می‌توانید میانبر درست کنید

برای دسترسی سریع به وب‌سایت‌های مورد علاقه خود از کلیدهای میانبر استفاده کنید. یک راه ساده و موثر و درواقع یک ترفند برای این امر، این است که در گوگل کروم بر روی نوار آدرس کلیک راست کنید و گزینه Edit Search Engines... را انتخاب کنید.

 

کیفیت و سرعت وب‌گردی خود را افزایش دهید

 

سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود روی دکمه add کلیک کرده و یک ردیف جدید به این ترتیب ایجاد کنید:

  1. در جعبه متنی اول از سمت چپ نام وب‌سایت مورد نظر را وارد کنید.
  2. سپس در جعبه متنی دوم، کلید واژه مربوط به آن سایت را وارد نمایید که ترجیحا از یک یا دو یا سه حرف بیشتر تشکیل نشود.
  3. در جعبه متنی آخر، آدرس وب‌سایت مورد نظر را وارد کنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

 

 

در تصویر زیر می‌بینید که ما سایت آوای زندگی را با کلید واژه ava وارد کرده‌ایم. اکنون برای رفتن به سایت آوی زندگی کافی است در نوار آدرس ava را وارد کرده و Enter را فشار دهیم!

 

 

صرف نظر از این مورد، عادت کردن به کلیدهای میانبر اصلی به جای ماوس نیز تا حد زیادی در سرعت وب‌گردی تاثیر دارد. زمانی که به این کلیدهای میانبر و استفاده از آن‌ها عادت کنید، افزایش سرعت وب‌گردی خود را عملا احساس می‌کنید. چند نمونه از این میانبرهای اصلی به ترتیب زیر است:

Ctrl + T : باز کردن یک تب جدید

Ctrl + W : بستن تب فعال

Ctrl + Tab : دور زدن در بین تب‌ها

Ctrl + Shift + T : باز کردن آخرین تب بسته شده

F6 : بردن نماگر ماوس بر روی نوار آدرس یا Highlight کردن نوار آدرس برای ورود آدرس جدید


2- تب های خود را به شکل موثر مدیریت کنید

در زمان وب‌گردی هموراره با تب‌ها سروکار داریم بنابراین خود را از شر تلاش‌های اضافی با مدیریت کردن تب‌ها همانند یک حرفه‌ای، خلاص کنید. برای شروع، نتایج جستجو را به شکل خودکار در تب جدید باز کنید. برای این‌کار باید از تنظیمات موتور جستجوی مورد استفاده خود اقدام کنید.

اگر از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنید، بر روی دکمه تنظیمات در گوشه بالا و سمت راست صفحه نتایج جستجو کلیک کنید و گزینه Search Settings را انتخاب نمایید.

 

کیفیت و سرعت وب‌گردی خود را افزایش دهید

 

سپس در صفحه تنظیمات در قسمت Where Result Open گزینه Open each selected result in a new browser window را تیک بزنید.

 

کیفیت و سرعت وب‌گردی خود را افزایش دهید

 

همچنین از نصب افزونه‌هایی مانند Layout Manager برای مدیریت حرفه‌ای تب‌ها غافل نشوید.



3- موتور جستجوی خود را بهتر بشناسید

بسیاری از کاربران برای سال‌ها از موتور جستجویی مانند Google تنها در حد امکانات ابتدایی آن استفاده کرده‌اند و هیچ‌گاه از فیلترها و ترفندهای موجود برای بهبود جستجوی خود استفاده ننموده‌اند.

جستجو در وب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های هر کاربر در فضای نت است. از هر موتور جستجویی که استفاده می‌کنید، حتما جزئیات آن و امکاناتی که برای جستجو در اختیار شما قرار می‌دهد را به خوبی فرا بگیرید تا جستجوی بهتر و سریع‌تر داشته باشید.

موتورهای جستجو همگی ابزارها و امکانات و ترفندهای خاص خود را برای نمایش بهترین و سریع‌تر جستجو به‌کار می‌گیرند. تنها و تنها کافی است که بدانید دقیقا چه چیز را باید در این موتور جستجو وارد کنید.

برای یادگیری روش‌های جستجو، به صفحه آموزش جستجوی صحیح و بهینه در گوگل بروید و بهترین روش‌های جستجو در گوگل را فرا بگیرید.

4- از Bookmark ها تا حد ممکن بهره ببرید

به‌جای آن‌که به شکل اتفاقی به Bookmark کردن وب سایت‌ها بپردازید تا در نهایت با یک نوار Bookmark فوق‌العاده به‌هم ریخته و سرگیجه‌آور روبرو شوید، یک سیستم منحصربه‌فرد و قابل درک برای خود در ایجاد Bookmark طراحی کنید. در کنار این سیستم از افزونه‌های موجود برای کمک به Bookmarking بهره ببرید.

همچنین در کنار مقوله Bookmark می‌توانید از سرویس رایگان Saved.io برای ذخیره مطالب برای خواندن در وقت آتی استفاده کنید. بعد از آن‌که در این سرویس ثبت نام کردید، می‌توانید هر لینکی را که برای مطالعه در وقت دیگر مد نظر دارید با پیشوند /saved.io همراه کنید تا به شکل خودکار ذخیره شود.

 

کیفیت و سرعت وب‌گردی خود را افزایش دهید

 

این مطلب تحت Cloud ذخیره شده و از هرجای دیگری قابل دسترسی خواهد بود.

5- افزونه‌های اضافی را دور بریزید

در حالی که اغلب افزونه‌ها (Extensions) مواردی کاربردی هستند، اما برخی از آن‌ها به ویژه در دسته افزونه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، به‌شدت در سرعت وب‌گردی شما اثر گذار هستند. برای رفع این مشکل باید افزونه‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید را به حالت غیر فعال در آورید:

 

کیفیت و سرعت وب‌گردی خود را افزایش دهید

 

در نهایت اینکه نکاتی که در این‌جا به ذکر آن‌ها پرداخته شد، شاید در نگاه اول ساده و پیش پا افتاده به‌نظر رسد، اما وقتی همه آن‌ها را به شکل موثر به‌کار بگیرید، تاثیر آن‌ها را در وب‌گردی خود و بهبود کیفیت و سرعت آن احساس خواهید کرد.

وب‌گردی شما، قلب فعالیت آنلاین شما در فضای نت است. اگر واقعا فضای نت را بتوان اولین فضایی دانست که امروزه افراد در آن اغلب بیشترین زمان را صرف می‌کنند، در نتیجه وب‌گردی هوشمندانه و حرفه‌ای کاری است که باید آن‌را جدی گرفت.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : وب سوار
برچسب ها : وب گردی, آموزش وب گردی, نکات وب گردی, تنظیمات مرورگر, نکات آموزشی وب گردی, آموزش اینترنت, آموزش کار با مرورگر, آموزش استفاده از اینترنت, وب گردی ساده, وب گردی بهینه, افزایش سرعت وب گردی, بوکمارک, تغییر تنظیمات مرورگر, کروم, گوگل کروم, آمزش کار با گوگل کروم, حذف افزونه, حذف افزونه در کروم, افزایش سرعت اینترنت, افزایش سرعت کروم, موتور جستجو, استفاده صحیح از موتور جستجو, کار با تب ها, کلیدهای میانبر, ساختن صفحه میانبر, صفحه میانبر اینترنتی, ایجاد میانبر, ایجاد میانبر برای وبسایت, وبسایت, google, google chrome, chrome, saved io, bookmark, web browsing, surf the web training, tips to surf the web, browser settings, surf the web training tips, internet training, training browser, using the internet, simple web browsing, optimal web browsing, speed ​​up web browsing, change browser settings


شارژ سریع موبایل