فردین روجایی جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

چیزهای بیشتری ازآنچه که شما فکر می‌کنید در تلفن هوشمند شما وجود دارد. این‌ها نکات و ترفندهای مخفی در تلفن هوشمند شما هستند. شما باید چیزهایی که ما در این بخش به شما نشان می‌دهیم را با اپلیکیشن و یا بدون اپلیکیشن امتحان کنید. هم‌اکنون این امکان برای شما وجود دارد که ورژن اندروید خود را به  Easter Egg  (اندروید ورژن 7) تبدیل کنید.

 

چندکاربره بودن در Easter Egg  : Easter Egg  برای همه

ورژن Easter Egg  اندروید، با ورژن 6 اندروید یعنی Marshmallow معرفی شد، اجازه می‌دهد که شما همزمان با تعدادی از دوستانتان بازی کنید البته شما می‌توانید این کار را به‌صورت تنهایی هم انجام دهید. برای استفاده از این ویژگی باید بخش اطلاعات در دستگاه خود مراجعه کنید و چند بار بر روی Android ضربه بزنید تا وارد این بخش شوید. سپس مطابق با شکل بر روی علامت بعلاوه (+) کلیک کنید تا هم‌تیمی‌های خود را مشخص کنید سپس می‌تواند شروع به بازی کنید.

 

نکات و راهنمایی های تخصصی تلفن هوشمند

 

استفاده از file explorer ( جستجوی فایل) داخلی در اندروید

احتمالاً شما احتیاجی به اپلیکیشن های جستجوی فایل ندارید. برای جستجو، کافی که به قسمت تنظیمات در پایین بخش Memory  وUSB مراجعه کنید. سپس به‌راحتی می‌توانید فایل‌های موردنظر را به‌صورت دستی جستجو کنید.

 

نکات و راهنمایی های تخصصی تلفن هوشمند

 

صرفه‌جویی در زمان اتصال به وای فای با انتخاب دکمه‌ی WPS

آیا میدانید که شما می‌توانید به یک وای فای ایمن، بدون تایپ کردن پسورد آن متصل شوید؟ دکمه ایی بر روی روتر شما وجود دارد که اجازه می‌دهد بدون تلف کردن مدت‌زمان طولانی، برای جستجو و یا نصب و راه‌اندازی، به‌راحتی به وای فای متصل شوید. گاهی برای اتصال به وای فای پرسش‌هایی همچون Log in ،  WPS/Resetو یا تنها نمادی مانند شکل زیر را مشاهده خواهید کرد.

 

نکات و راهنمایی های تخصصی تلفن هوشمند

 

یک روش خیلی ساده برای اتصال به وای فای در مدت‌زمان کوتاه، استفاده از دکمه‌ی مخفی‌شده در پشت روترها است. برای اتصال گوشی به روتر، باید به تنظیمات پیشرفته در قسمت تنظیمات وای فای در تلفن خود مراجعه کنید. و پس از کلیک بر روی دکمه‌ی WPS، در کمتر از چند ثانیه می‌توانید به روتر متصل شوید.

 

افزایش شتاب انیمیشن‌ها

به قسمت developer setting مراجعه کرده و تمام مدت‌زمان انیمیشن‌ها را بر روی 0.5 قرار دهید. این کار باعث می‌شود که منوهای شما سریع‌تر شود و همچنین حرکت تلفن هوشمند شمارا سریع‌تر می‌کند.

 

نکات و راهنمایی های تخصصی تلفن هوشمند

 

تنظیمات مهم درhome screen ( صفحه اصلی)

جایی در تنظیمات برای دسترسی منظم شما وجود دارد؟ اگرچه مدیریت سیم‌کارت، تنظیمات بلوتوث و یا وای فای دارای ویجت هایی  دارند که دسترسی سریع شمارا به آن‌ها ممکن می‌کند. درهرصورت شما می‌توانید آن‌ها را به صفحه‌ی اصلی خود بیاورید.

 

نکات و راهنمایی های تخصصی تلفن هوشمند

 

به‌کارگیری تلفن هوشمند خود با استفاده از موس

تا حالا برای شما پیش‌آمده که صفحه تلفن هوشمند شما خراب‌شده باشد و یا به‌خوبی کار نکند؟ یا از کار کردن با صفحه تاچ گوشی عصبی شده باشید؟ یک موس با درگاه USB به تلفن خود متصل کنید. شما فقط به یک کابل OTG احتیاج دارید، پس از اتصال به‌راحتی می‌توانید کار با موس را آغاز کنید. شما همچنین می‌توانید گیم پد و دیگر آداپتورها را به گوشی خود متصل کنید. این کار را در کنار دوستانی از شما که از iphone استفاده می‌کنید انجام دهید و خواهید دید که آن‌ها به شما حسودی می‌کنید.

 

نکات و راهنمایی های تخصصی تلفن هوشمند

 

استفاده از ویژگی‌های جدید در به‌روزرسانی اندروید

با به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌های بزرگ، به‌راحتی از نوآوری‌های کوچک چشم‌ پوشی می‌کنید و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. در بیشتر قسمت‌ها، آن‌ها می‌توانید خیلی کاربردی و جالب باشند.  برای مثال در اندروید 6، عملکرد اعلامیه‌ها خیلی پیشرفت کرده است. در اندروید 7، صفحه‌نمایش دو قسمت شده و به‌ راحتی می‌تواند دو کار همزمان انجام داد.

 

استفاده از کدهای مخفی

سازنده‌های تلفن هوشمند و ارائه‌دهنده‌ها، کدهای مخفی را پیشنهاد می‌کنید که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با این کدها شم می‌توانید ورودی ایمیل خود را غیرفعال کنید و یا IMEI را نمایش دهید و یا از منوهای مخفی استفاده کنید.



شارژ سریع موبایل