سارا قاسمی يكشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

لنوو اولین شرکتی خواهد بود که لپ‌تاپی با نمایشگر 4K و پردازنده زئون اینتل به بازار خواهد فرستاد. این لپ‌تاپ‌ها از سه‌ماهه چهارم سال فروش خود را آغاز می‌کنند.

لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار هستند که ادعا می‌کنند زیر سنگین‌ترین محاسبات نیز شانه خم نمی‌کنند، اما این ادعاها در حد یک ادعا و نه بیشتر باقی می‌مانند. ولی به نظر می‌رسد لپ‌تاپ‌های جدید ThinkPad P50 و P70 لنوو این ادعا را تبدیل به یک واقعیت کرده‌اند.

این کامپیوترها نه تنها به یک نمایشگر فوق العاده 4K و کارت گرافیک‌های کوادرو انویدیا مجهز شده‌اند، که اولین لپ‌تاپ‌هایی هستند که از پردازنده‌های زئون اینتل (E3-1500M) بهره می‌برند؛ پس احتمالا وقت آن رسیده که یک لپ‌تاپ i7 را قدرتمندترین لپ‌تاپ بازار ندانیم!

اگر طراح گرافیک هستید و نیاز به رندرینگی طولانی‌مدت و طاقت‌فرسا دارید، یکی از این دو مدل برای شما ساخته شده است. علاوه بر این، اینتل برای اولین‌بار چیپست‌‎های فوق قدرتمند زئون خود را به دنیای لپ‌تاپ‌‎ها آورده تا تجربه کار با کامپیوترهای دسکتاپ را در لپ‌تاپ‌ها نیز زنده نگه دارد.

پشتیبانی از تاندربولت 3 اینتل هم پیش بینی شده است.

این دو مدل در اندازه نمایشگر با یکدیگر تفاوت دارند. مدل P50 نمایشگر 15.6 اینچی و وزنی 2.5 کیلوگرمی دارد. در حالی که مدل P70 دارای نمایشگر بزرگی به اندازه 17 اینچ است.

برای خرید محصولات جدید لنوو باید تا سه‌ماهه چهارم سال منتظر بمانید، اما حداقل قیمت زیادی برای آن‌ها نسبت به دیگر مدل‌های 4K امروزی پرداخت نخواهید کرد: ساده‌ترین مدل P50 با رزولوشن 1080p قیمتی 1599 دلاری خواهد داشت که در P70 به 1999 دلار می‌رسد.

 



شارژ سریع موبایل