امین شجاعی جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

گوگل سرویس جدیدی تحت عنوان Your Timeline برای نقشه‌ی گوگل معرفی کرده که تاریخچه‌ای از مکان‌هایی را که در آن بودید ثبت می‌کند.

گوگل از اضافه شدن ویژگی جدیدی به Google Maps تحت عنوان Your Timeline خبر داد. این ویژگی مکان‌هایی را که در آنجا بودید و مسیرهایی را که برای رسیدن به آنجا طی کرده‌اید ثبت می‌کند.

«جرارد سانز» (Gerard Sanz) مدیر واحد محصول گوگل در وبلاگ خود نوشت که Your Timeline به تدریج به نسخه‌ی دسکتاپ نقشه‌ی گوگل و برنامه‌ی اندوریدی آن راه خواهد یافت

این ویژگی شباهت‌هایی به سرویس Google Latitude دارد که مکان‌ها و موقعیت‌های شما را ردیابی می‌کرد و اطلاعات مربوط به آنها را با دیگران به اشتراک می‌گذاشت. این سرویس جزو ویژگی‌های گوگل پلاس بود که در سال 2013 میلادی کنار گذاشته شد.

سرویس تایم‌لاین در منوی کناری، جای گزینه‌ی Explore Nearby را گرفته و انتخاب آن تمام جزییات مربوط به سفرهای شما، موقعیت‌ها و مکان‌های شما در نقشه، مدت زمانی را که در آن مکان گذرانده‌اید و حتی تصاویری را که در آنجا گرفته‌اید ارایه می‌دهد. سرویس Timeline در برنامه‌ی Google Photos هم ادغام شده و که به این ترتیب پیدا کردن تصاویری که در روز خاصی ثبت کرده‌اید راحت‌تر می‌شود

این سرویس طبعا مزایایی دارد و مثل همه‌ی سرویس‌های گوگل می‌تواند در مواقعی به درد بخورد و زندگی را آسان‌تر کند، به عنوان مثال وقتی که رستورانی را که در آن غذا خورده‌اید به خاطر نمی‌آورید، می‌توانید به سراغ Timeline بروید؛ اما از لحاظی هم ترسناک به نظر می‌رسد، زیرا حریم شخصی افراد به خطر می‌افتد. البته اگر شما دوست ندارید هر جا که می‌روید گوگل شما را دنبال کند، می‌توانید از این سرویس استفاده نکنید.

 



شارژ سریع موبایل