سمانه ربانی شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰

جدیدترین نمایشگر OLED شرکت ال‌جی با شباهت بی‌نظیرش به «کاغذ دیواری» توجه رسانه‌های مطبوعاتی را به خود جلب کرده است.

شرکت LG Display، زیرمجموعه‌ای از شرکت ال‌جی با تخصص در طراحی و ساخت صفحه‌نمایش، تلاش‌هایش را وقف تولید پنل‌های نمایشی OLED کرده و با رونمایی از تلویزیونی بسیار باریک، تبحر خود را در این زمینه به اثبات رسانده است. 

در رویدادی مطبوعاتی روز گذشته، ال‌جی تلویزیونِ شبیه به "کاغذ دیواری" خود را با افتخار به نمایش گذاشت. این نمایشگر 55 اینچی به وزن 1.9 کیلوگرم و ضخامت کمتر از یک میلی‌متر است. این تلویزیون به کمک یک صفحه‌ی مغناطیسی که روی دیوار نصب شده، به دیوار می‌چسبد.

هدف اصلی ال‌جی از رونمایی این محصول اعلام برنامه‌هایش برای آینده بود. این شرکت گفت که فعالیت‌هایش روی تکنولوژیOLED تمرکز خواهد داشت. «سانگ یئو» (Sang Yeo) مدیر واحد OLED در شرکت ال‌جی گفته است: "تکنولوژی OLED نه تنها برای شرکت بلکه برای  کل این صنعت، پیشگامانه و انقلابی خواهد بود."

با اینکه شرکت‌هایی مثل سامسونگ، ال‌جی و سونی از صفحه‌نمایش‌های OLED در برخی محصولات‌شان استفاده کرده‌اند، اما هزینه‌ی تولید آنها همچنان بسیار بالا است که در نهایت به گران بودن قیمت این نمایش‌گرها می‌انجامد.

با وجود این، روز سه‌شنبه شرکت ال‌جی اعلام کرد که در تولید صفحه‌نمایش‌های OLED پیشرفت چشمگیری داشته است و همچنین مدعی شد که اولین شرکتی خواهد بود که این صفحه‌نمایش‌ها را تولید انبوه می‌کند.

شرکت LG Display روز سه شنبه گفت که انتظار دارد امسال 600000 و در سال بعد 1.5 میلیون دستگاه تلویزیون OLED را به فروش برساند.



شارژ سریع موبایل