سارا قاسمی سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

هر روز غذای های تجاری زیادی برای حیوانات خانگی ساخته می شود ،که البته انتخاب بهترین آنها یک تصمیم مهم برای دارندگان حیوانات خانگی است. در عین حال اسراری در مورد غذا های تجاری همستر ها نیز وجود دارند که امیدواریم با خواندن ادامه ی مطلب بهترین انتخاب را برای همسترتان داشته باشید.

 

به یاد داشته باشید که همیشه برای انتخاب بهتر در بین غذا های مختلف اول از همه به برچسب ترکیبات ان غذا رجوع کنید ،چرا که بیشترین نقش را در انتخاب بهتر نوع غذا دارد .نیاز های غذایی همستر ها چیزی در حدود 12 تا 15% پروتئین خام است .به این مسئله بر روی برچسب بسته بندی ها دقت کنید چون به انتخاب بهتر شما کمک زیادی میکند .همچنین اگر همستر شما جوان یا باردار است میتوانید با پرسش از دامپزشک و انتخاب غذا های مخصوص،سلامت همسترتان را تضمین کنید .اگر این امکان وجود دارد که غذا را به صورت مستقیم بررسی کنید ،حتما این کار را بکنید زیرا در این صورت شما بهتر میتوانید ترکیبات غذایی موجود در ان غذا را بدانید. در بیشتر غذا های فله ای از میوه ها و سبزیجات خشک ،بادام زمینی ،دانه کدو تنبل ،دانه ی افتاب گردان و ذرت وجود دارد.

 

هرگز غذا های بیش از حد بزرگ انتخاب نکنید ،انها نه تنها برتر نیستند بلکه میتوانند به علت بزرگ بودنشان طی مدت زمان طولانی تری غذای اصلی همستر می شوند که این اصلا خوب نیست ،بنابراین سعی کنید اندازه ی انها کوچک تا متوسط باشد.

 

استفاده از مکمل های اضافی نیز مفید واقع شده است ،این مکمل های اضافی عبارت اند از انواع میوه و سبزیجات کنسرو یا خشک شده ،نان گندم ،پاستای نپخته و حتی جیرجیرک و کرم های بسته بندی شده !!! حتی مکمل ها به صورت قرص هایی با طعم غذای های مورد علاقه ی هسمتر نیز یافت میشوند همچنین یونجه ی خشک و Timothy plant که از غذا های مورد علاقه ی همستر هستند میتوانند به عنوان مکمل نیز استفاده شوند ،این دو مکمل برای سلامتی و افزایش طول عمر همسترتان بسیار موثر و مفید است .ابن علوفه میتوانند برای خرگوش نیز مفید باشند.

 

انتخاب غذای مناسب برای همسترتان

 

علاوه بر اینها مکمل هایی به صورت محلول وجود دارند که می توانید انها را در آب آشامیدنی همستران حل کنید اما اغلب همستر ها چون مزه ی ان را دوست ندارند ممکن است آن را نخورند.

 

به همستر های سوری و کوتوله در طول روز به مقدار کمتری غذا بدهید .اگر همستر شما بسیار جوان و در حال رشد است مقدار پروتئین
موجود در غذای او باید 18% باشد.



شارژ سریع موبایل