میترا جلالی جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

1- ماهی پفی
 

 حیوانات خطرناک دنیا
 

یکی از سمی ترین مهره داران دنیا همین ماهی پفی است و جالب است بدانید در فهرست ۲۵ غذای عجیب دنیا قرار دارد و مردم ژاپن موقع خوردن آن لذت زیادی می برند. اگر زهر خطرناک این ماهی وارد بدن شما شود دیافراگمتان را از کار انداخته و مانع تنفس شما می شود.

2- کفتار

 

حیوانات خطرناک دنیا
 

زمان کار انسانها خیلی خبری از این جانور بدصفت نیست ولی بعد از غروب آفتاب ورق برمی گردد. اگرچه در طول تاریخ از کفتارها به عنوان یکی از شکارچیان انسان یاد شده است به نظر می رسد زمان جنگ و شیوع بیماری ها تمایل آنها به نوشخوار اجساد بیشتر می شود.

3- سوسمار کومودو

 

حیوانات خطرناک دنیا
 

واقعا ترسناک است! مانند خرس های قطبی این جانوران نیز هر چه گیرشان بیاید از پرندگان گرفته تا بوفالوهای آبی و انسانها را می خورند. حتی می گویند این گونه حیوانات اجساد را از گورها بیرون کشیده می خورند. این شکارچیان خطرناک کاملا ساکت در کمین می نشینند تا طعمه آنها از راه برسد و سپس با حمله و دنبال کردن او گلویش را گرفته آنقدر فشار می دهند که بر اثر خونریزی بمیرند. البته به نظر می رسد مانند خرس های قطبی ماهی یک بار بخواهند از گوشت انسان بخورند!

4- مگس تسه تسه


حیوانات خطرناک دنیا

 

این حشره کوچک یکی از بزرگترین مکندگان خون است که به آن عامل بیماری آفریقایی ها در خواب نیز می گویند. سالیانه ۲۵۰ هزار نفر توسط این حشره جان خود را از دست می دهند.

5- پلنگ

 

حیوانات خطرناک دنیا
 

زمانی که حیوانات زخمی می شوند فرار کرده و گوشه ای خود را مخفی می کنند ولی در مورد پلنگ ها این گونه نیست. تازه زمانی که زخمی می شوند تبدیل به یک مخلوق خطرناک تر می گردند و گویی قدرتشان نیز بیشتر می شود. اگر مستندهای راز بقا را دیده باشید متوجه شده اید که پلنگ ها سعی می کنند طعمه خود را از دسترس بقیه خارج کنند. یعنی بزکوهی را که کشتن آن را تا بالای درخت می برند!

6- افعی

 

حیوانات خطرناک دنیا
 

متهم اصلی اکثر مرگ های مرتبط با نیش مارها همین گونه افعی است. این افعی مانند boomslang از هموتوکسین استفاده می کند. متاسفانه اکثر گزیده شدن ها و مرگ و میرهای ناشی از آن در مناطقی رخ می دهد که از کمبود امکانات پزشکی و دارویی امروزی رنج می برند و قربانیان آرام آرام طی روزها و هفته ها مرگ را در آغوش می گیرند.

7- عنکبوت برزیلی آواره

 

حیوانات خطرناک دنیا

 

با سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوت دنیا آشنا شوید که حتی نام او در کتب رکوردهای گینس ثبت شده است. چیزی که باعث شده تا این حد خطرناک باشد همان نامی است که برایش انتخاب کرده اند آوره عجیب غریب! این جانور بیشتر در خانه ها و خودروها و مناطق شلوغ به ویژه در روز یافت می شود. همین چند روز پیش کمپانی مزدا به دلیل حضور عنکبوت ها در سیستم سوخت رسانی این خودرو فراخوان سراسری اعلام کرده است!
 

8- اختاپوس حلقه آبی
 

حیوانات خطرناک دنیا


این جانور که به اندازه یک توپ گلف است و آنقدر سم در بدنش وجود دارد که بتواند به راحتی ۲۶ انسان بزرگسال را ازپای در آورد و احتمال حدس زده اید که پادزهری هم برای آن وجود ندارد. اگر خدای ناکرده روی به این حیوان خطرناک برخورد کردید بدانید که تنها چند دقیق با مرگ فاصله دارید و به زودی تنفس شما قطع خواهد شد. این گونه از جانواران سطح هوشیاری خود را برای چند ساعت حفظ می کنند تا زهر در بدنشان به حالت طبیعی در بیاید.

9- اسب آبی

 

حیوانات خطرناک دنیا
 

با اینکه حیوانات علفخواری هستند ولی اشتباه نکنید یکی از خطرناک ترین موجودات آفریقا محسوب می شوند. خصوصیت آنها این است که بی درنگ به انسان ها حمله کرده و حتی به دنبال نابود کردن خودروهایشان نیز هتسند.

10- کوروکودیل آب شور

 

حیوانات خطرناک دنیا
 

در زنجیره غذایی این حیوان که در کنار خطرناک بودنش یکی از سهمگین ترین آرواره های دنیا را دارد از بوفالو تا کوسه پیدا می شود. برای از پای درآوردن طعمه خود از روشی استفاده می کند که به آن غلتش مرگ می گویند. به آرامی در آب حرکت کرده و به طعمه خود نزدیک می شود و ناگهان با یک حمله برق آسا بیرون آمده و طعمه را به گونه ای شکار می کند که راه فراری وجود نداشته باشد.

11- فیل آفریقایی

 

حیوانات خطرناک دنیا
 

فیل آفریقایی نه تنها بزرگترین جانور خشکی است بلکه یکی از خطرناک ترین آنها به حساب می آید که می تواند یک یا دو کرگدن را به کام مرگ بکشاند. این حیوانات را یه شدت کینه جو و انتقام گیر می دانند که حتی برای رسیدن به هدف خود وارد روستاها نیز می شوند.

12- پشه

 

حیوانات خطرناک دنیا
 

از بزرگترین حیوانات جهان به یکی از کوچکترین آنها می رسیم. همانقدر که کوچک است به همان اندازه هم مرگبار است. این گونه که تخمین زده شده است عامل انتقال بیماری بین ۷۰۰ میلیون انسان در طول سال هستند که ۲ تا ۳ میلیون نفر آنها جان خود را از دست می دهند.



شارژ سریع موبایل