هیمن زارعی شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰

این نژاد کوچک ، سرزنده ، چاوک و عضلانی بیشتر شبیه به Fox Terrier کوچک است. رنگ پوشش خارجی آن شامل حداقل ۵۰ درصد سفید به همراه لکه های قهوه ای ، سرخ و مشکی خصوصاً در قسمتن سر و دم می باشد. جمجمه در قسمت مابین گوشها صاف ، گوشها به شکل V و نیمه افراشته است. دم در این نژاد به شکل داس است که آنرا افراشته نگاه می دارد. پوشش خارجی آن صاف و کوتاه می باشد . نوع ایرلندی آن در مقایسه با انواع انگلیسی اش پاهای کوتاه تری دارد.

 

خلق وخو 

سگی جسور ، سرحال و ستیزه گر است . بسیار نترس ، مراقب و جذاب می باشد. از بازی کردن با عروسک لذت می برد و رابطه بسیار خوبی با کودکان دارد. آموزش دادن به آنها گاهی اوقات دشوار است ، بنابراین به آموزشهای یک مربی با حوصله و با تجربه نیاز دارد. اگر از سنین پایین اجتماعی نشود می تواند نسبت به سایر سگها بسیار تهاجمی باشد تا حدی که جان خود را در جنگیدن از دست بدهد ! شکارچی ماهری می باشد بنابراین نباید او را با حیوانات خانگی کوچک تنها گذاشت . از کندن زمین و پریدن لذت می برد. بطور کلی خصوصیات یک سگ بزرگ را در جثه کوچک دارد و باید به خوبی به او بفهمانید که شما از او قدرتمند ترید و باید از شما اطاعت کند.

 

وزن و ارتفاع 

وزن در نرها : ۶-۸ کیلوگرم

وزن در ماده ها : ۶-۸ کیلوگرم

ارتفاع در نرها : ۲۵-۳۱ سانتیمتر

ارتفاع در ماده ها : ۲۵-۳۱ سانتیمتر

 

مشکلات سلامتی 

برخی از آنها دارای مشکل جابجایی مفصل آرنج هستند. بیماریهای ارثی چشمی ، ناشنوایی و مشکلات لگن نیز قابل ذکر می باشد.

 

 سگ نژاد جک راسل تریر

 

شرایط نگهداری

برای نگهداری در آپارتمان مناسب است به شرط آنکه در طول روز به اندازه کافی فعالیت داشته باشد. در داخل خانه بسیار پر جنب وجوش است و یک حیاط متوسط می تواند مکان مناسبی را برای زندگی و بازیش فراهم کند. اگر در داخل خانه نگهداری می شود بهتر است که یک تخت یا خانه مخصوص به خود داشته باشد.

 

فعالیت بدنی 

به ورزش و فعالیت بدنی بسیار علاقه دارد و اگر یک حیاط کوچک داشته باشد می تواند خودش را به خوبی سرگرم کند. به دویدن وشکار علاقه مند است.

 

طول عمر 

حدود ۱۵ سال یا بیشتر.

 

آراستن

آراستن موهای صاف و کوتاه آن آسان می باشد. شانه زدن ، برس کشیدن و همچنین استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می شود.

 

 سگ نژاد جک راسل تریر

 

تاریخچه

این نژاد در دهه ۱۹ میلادی توسط کشیشی بنام Jack Russell در انگلستان برای شکار جانوران کوچک پرورش یافت. استعداد جَک راسِل تِریِر در کندن زمین و تعقیب روباه ها او را به یک شکارچی مطرح در شکار روباه تبدیل کرده است. نوع انگلیسی آن دارای پاهای بلندتری می باشد. این نژاد برای شکار و نمایش در سیرک مناسب است.

 

گروه 

تریرها



شارژ سریع موبایل