سهیل محمودی يكشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

گربه ها را مثل سگها تا وقتی کثیف نشده اند نباید حمام کرد و در مورد توله ها بهتر است این کار اصلا صورت نگیرد زیرا نسبت به سرما خوردگی بسیار حساس می باشند و اگر توله گربه شما کثیف شد بهتر است با پارچه نمدار تمیز شود همچنین تجربه نشان داده که شانه زدن مرتب گربه در تمیز ماندن گربه نقش عمده ای دارد . نکته ای که گربه را از دیگر پستانداران متمایز می کند اینست که گربه ها حیوانات بسیار تمیزی بوده وروزانه چندین بار با لیس زدن (زبان گربه پرزداروزبر می باشد) خود را تمیز می کنند.

 

حمام کردن گربه ها



برای حمام کردن گربه ها بهتر است گربه را در تشت ( و یادر ظرفشویی) قرار داده ، تشت را 5 تا 10 سانتی متراز آب هم دمای بدن حیوان (حدود38درجه) پرکرده ، باید توجه داشت که محل شستشوی گربه سرد نباشد همچنین درب ها و پنجره ها بسته باشد تا گربه فرار نکند . گربه ها معمولا از حمام کردن بیزار هستند که البته این در گربه های مختلف زیاد و کم دارد ولی اگر می بینید که گربه شما خیلی اذیت می کند بهتر است گربه را در یک کیسه کتانی قرار داده و فقط سر گربه بیرون بماند ،اگر از این روش استفاده کردیدباید شامپو را درون کیسه ریخته و با ماساژ دادن کیسه گربه تان راتمیز کنید . برای شستن گربه در شرایط عادی یک دست خود را زیر کپل ودست دیگر را پس گردن گربه قرار دهید و از فرد دیگری بخواهید شامپو را روی بدن گربه ریخته و با یک اسفنج ماساژ بدهد ، بهتر است به صورت گربه شامپو نزنید (برای تمیز کردن صورت بهتر است پس از استحمام از یک پارچه کتانی استفاده کنید).

 

حمام کردن گربه ها



پس از شامپو زدن گربه را خوب آبکشی کنید و مطمئن شوید که کف بین موهای حیوان نمانده باشد . سپس گربه رابوسیله  یک حوله بزرگ وگرم خشک کنید اگر گربه شما از سشوار نمی ترسد ،استفاده از آن اشکالی ندارد البته به شرطیکه روی درجه کم باشد تا باعت سوختگی نشود . بعد از خشک شدن حیوان موهای گربه را شانه بزنید.



در مورد شامپو می توانید از شامپوهای مخصوص حیوانات که در داروخانه ها و یا کلینیک های دامپزشکی به فروش می رسد استفاده کنید همچنین شامپوهایی که مواد قلیایی کم دارند مثل شامپوهای مخصوص نوزادان برای این کار مناسب می باشند.



نکته پایانی اینکه درموقع حمام کردن گربه آرامش خود را حفظ کرده و اگر گربه شما پنجه کشید و یا فرار کرد، حیوان را به هیچوجه تنبیه نکنید.



شارژ سریع موبایل