سعیده حقیق سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۰
ما انسان ها بسیار کنجکاوانه در پی کشف موجودات روی زمین، آسمان، دریا و یا حتی سیاره های دیگر هستیم. در این میان در اعماق دریا می توان موجوداتی را یافت که بسیار جذاب و دلفریب اند. آنهایی که به غواصی رفته اند و در اعماق دریا نفوذ کرده اند بهتر می دانند که در آن اعماق چه خبراست. زیر دریا دنیای دیگری دارد، دنیای رنگ ها و زیبایی ها، پر از ماهی های رنگارنگ و زیبا که تا به حال هیچ کجا ندیده اید. صدها گونه ماهی تا به حال شناخته شده که رنگ، سایز و اشکال خیره کننده ای دارند. در این مقاله به معرفی ده گونه از زیباترین ماهی های زیر دریا می پردازد.
 
 
10. طوطی ماهی رنگین کمانی

این گونه ماهی ها بسیار رنگارنگ هستند. صورتی نوک دار دارند و برای همین هم طوطی ماهی نامیده می شوند چرا که برای به دام انداختن موجودات دریایی ریز که در مرجان های دریایی زندگی می کنند از نوکشان استفاده می کنند. این گونه ماهی آنقدرها هم چشم نواز نیست اما از آنجا که تنوع رنگ بسیار بالایی دارند جز ده ماهی زیبای این لیست قرار گرفته اند.
 
 
زیباترین ماهی های دنیا
 
 
9. بَت مغربی یا خفاش مردابی(ماهی موریش)

نام اصلی ماهی موریش، خفاش مردابی می باشد که گونه ی بسیار کوچکی از ماهی ها را تشکیل می دهد. این نوع ماهی در اقیانوس آرام به آسانی یافت می شود. بَت مغربی نوارهای راه راه زرد و سیاه زیبایی دارد که شبیه ماهی پروانه ای می باشد. نگهداری این ماهی را در آکواریوم خانه توصیه نمی کنیم چرا که تامین خوراک این ماهی کار آسانی نیست.
 
 
زیباترین ماهی های دنیا
 
 
8. میگوی دهان پا یا آخندکی

این گونه ماهی نه جز آخندک هاست و نه جز ماهی ها اما اگر به ان با دقت نگاه کنیم بهتر است آن را در رده ماهی ها بگذاریم. بعضی از میگوهای آخندکی قهوه ای هستند وبعضی دیگر رنگ نئونی فوق العاده چشم گیری دارند.
 

زیباترین ماهی های دنیا
 
 
7. لیسه دریایی

لیسه دریایی یکی از نرم‌تنان دریایی است.این جانور بی‌صدف از ردهٔ شکم‌پایان است و ۳ هزار گونهٔ توصیف‌شده دارد. ویژگی این گونه ماهی رنگ‌های غیر عادی و ریخت‌های شگرف آن‌ها است.
 
 
زیباترین ماهی های دنیا
 
 
6. ماهی دیسکوس

ماهی دیسکوس از راسته سوف ماهی سانان بومی منطقه رودخانه آمازون می باشد. همچنین این نوع ماهی در آکواریوم های خانگی برای زیبایی نگهداری می شوند. این ماهی را نمی توان با هر ماهی آکواریمی نگهداری کرد و باید هم آکواریمی‌های دیسکوس را به دقت از میان ماهی‌های آرام انتخاب کرد.
 
 
زیباترین ماهی های دنیا
 
 
5. ماشه ماهی دلقک

ماشه ماهی دلقک ، ماهی استوایی است و در آب های اقیانوس آرام و هند یافت می شود. این نوع ماهی ترکیب رنگ سفید، نارنجی و زرد چشم نوازی دارند. این ماهی دلقک نامیده می شود چرا که صورت نارنجی زیبایی دارد. ماشه ماهی دلقک زیباترین گونه ماهی در میان ماشه ماهی ها می باشد.
 
 
زیباترین ماهی های دنیا
 

4. دلقک ماهی


طرفداران کمپانی دیزنی بدون شک این نوع ماهی را می شناسند چراکه فیلمی به نام در جستجوی نمو توسط این کمپانی ساخته شد که در این فیلم نمو یک دلقک ماهی است. بر خلاف تفکر عموم دلقک ماهی ها فقط محدود به رنگ نارنجی و سفید نیستند و در رنگ های مختلف یافت می شوند. دلقک ماهی ها خیلی زود با فضای بسته ای مثل آکواریوم سازگاری حاصل می کنند. حقیقت جالبی که در مورد این گونه ماهی وجود دارد این است که این ماهی ها می توانند تغییر جنسیت بدهند بنابراین اگر در آکواریومتان فقط دلقک ماهی نر آوردید و پس از مدت زمانی زاد و ولد صورت گرفت تعجب نکنید!

 

زیباترین ماهی های دنیا
 

3. شیرماهی

در مقایسه با ماهی های دیگر،شیرماهی ظاهری متمایز دارد و شبیه به شیر دارد.شیرماهی در انواع رنگ های قرمز، قهوه ای، سفید، مشکی و آلبالویی وجود دارد. این گونه را آتش ماهی نیز می نامند. این ماهی می تواند کشنده باشد چرا که سمی دارد که خطرناک است.
 
 
زیباترین ماهی های دنیا
 
 
2. فرشته ماهی امپراطور

فرشته ماهی گونه ای خارق العاده است.زیستگاه اصلی این ماهی اقیانوس های هند و آرام است. . نقش و نگارهای زرد، آبی و قسمت نقاب شکل روی چشمانش بسیار زیباست . ماهی های جوان، بسیار تیره تر هستند و خط های آبی و سفیدی روی بدن و لکه های مایل به سفید نیز در نزدیکی دم دارند.
 
 
زیباترین ماهی های دنیا
 
 
1. ماهی اژدهایی

ماهی اژدهایی صلح جوترین و رنگارنگ ترین گونه ماهیسیت.ماهی بسیار کوچکی که بومی مناطق اقیانوس آرام است. رنگهای زیبای این ماهی با هیچکدام از ماهی های دیگر این لیست قابل مقایسه نیست.
 

زیباترین ماهی های دنیا



شارژ سریع موبایل