سهیل محمودی يكشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

ویژگی ها

 

کورلی ها بخاطر شخصیت آرام , هوشمند و دوستانه ی خود شناخته شده اند. آنها به راحتی تربیت میشوند.همچنین به داشتن ساختمان بدنی محکم و استقامت عالی معروفند.اکثر مردم فهمیده اند که کورلی ها از بودن در کنار مردم لذت میبرند.آنها بیشتر از نژاد های دیگر تمایل به استدلال دارند و خیلی قابل اعتماد هستند و اخلاق کاری آنها عالی است.

 

پوست, یال و دم

 

اسب نژاد کورلی

 

ژن منحصر به فردی که به کورلی ها موهای فرفریشان را میدهد ( که بارزترین آن در پوست زمستانی است ) میتواند حداقل ( اسب دارای موهای فرفری در درون گوش , در مچ پاها, و یال و دمی گره خورده است)حداکثر ( اسب دارای موهای فر در تمام بدن , یال فرفری , و مژه هایی فر است ) و شدید ( فر شدید و خیلی محکم , اما زمانی که موها برای تابستون میریزند ممکن است کاملا کچل شوند ) یا هرگونه تغییر بین اینها باشد.در پوست تابستانی فر اندکی دیده میشود, اما نه به شدیدی فر زمستانی.

 

از آنجا که این صفت هتروزیگوتی است, بعضی کورلی ها هیچ فری در بدن ندارن.( اینها کورلی های” پوست صاف ” نامیده میشوند )

 

اسب نژاد کورلی

 

یال کورلی ها هنگام نمایش بافته یا کوتاه نیست. متداول ترین کورلی ها به رنگ کرنگ هستند, اما می توانند در هر رنگی از کهر های استاندارد, مشکی ها , و نیله ها , تا نشان های اپالوسا : از طرح های ابلق تا رنگ های رقیق از قبیل سمند,خاکستری و کرم باشند.

 

مراقبت از موهای کورلی ها ساده است.اکثر مردم شونه نکردن یال را میپسندند زیرا چون اگر شانه کنند مو فر بودنش را از دست می دهد.یال ها اغلب مرتب میشوند تا از درهم گیر کردنشان جلوگیری شود.دم را میتوان شانه کرد.برخی از مردم موهایی که از یال و دم در بهار ریخته را جمع می کنند. سپس موها به انجمن بافت ICHO اهدا میشوند.

 

ضد حساسیت

 

اسب نژاد کورلی

 

کورلی ها به عنوان تنها نژاد اسب ضد حساسیت تحسین شده اند.بسیاری از افرادی که به اسب آلرژی دارند می توانند به اسب های کورلی بدون هیچ واکنش حساسیتی دست بزنند.تحقیقات نشان می دهد که یک پروتئین از خز کورلی ها از دست رفته است که ممکن است چیزی که باعث واکنش های حساسیتی در انسان توسط اسب ها میشود باشد,اما مطالعات هرگز رسما منتشر نشده بود.اعضای جامعه کورلی در حال سرمایه گذاری برای تحقیقات بیشتر در این باره هستند.

 

اسب نژاد کورلی

 

ساخت

 

کورلی دارای گام بلند خاص و حرکتی جسورانه است. آنها سم های سخت, استخوان های قوی و استقامتی استثنایی دارند. اکثر کورلی ها بین 14 و 16 hand هستند.

 

خاستگاه

 

اسب نژاد کورلی

 

خاستگاه اسب کورلی به شدت در اجتماع کورلی مورد بحث است,اما تحقیقات بیشتر هنوز در جریان است.اختلافات نتیجه ی تاریخچه ی اسب کورلی که چه نژادی است و چه باید نامیده شود باعث گیجی شده است. اعضای ABCR کورلی باشکیر را ترجیح میدهند در صورتی که اعضای CSI و ICHO به کورلی آمریکای شمالی تکیه کردند.افزودن یا حذف باشکیر به عنوان یک نژاد به شدت مورد بحث است.

 

استفاده ها :

 

اسب نژاد کورلی

 

با اینکه در میدان نمایش چشم نواز و خارقالعاده هستند,اما در مسابقات, حرکات,تحمل و جرات خاص خودشان را دارند.

 

کورلی ها در سطح های بالای درساژ و پرش استفاده می شوند, و به دیگران ثابت کرده اند که اسبی بسیار قابل اعتماد و معلمی صبور برای سوارکار خود هستند.

 

کورلی ها ذاتا ساکت و آرام هستند,که باعث میشود اولین اسب های عالی برای نظارت بر سوارکاران مبتدی باشند.

 

آنها همچنین در سواری وسترن,سواری آزاد و کالسکه کشی مورد استفاده قرار میگیرند.



شارژ سریع موبایل