سارا قاسمی جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

مشخصات کلی : پرنده ، همه‌چیزخوار ، عمر اکثر این پرندگان در حیات وحش و طبیعت به 60 سال هم می‌رسد. اندازه آنها بین 30 تا 100 سانتی‎متر و وزن‌شان حدود 130 تا 1700 گرم است. بعضی از گونه‌های ماکائوها بالهای بزرگی دارند. در این بین ماکائویی موسوم به hyacinth که بزرگترین طوطی محسوب می‌شود بالهایی به طول 127 سانتی‌متر دارد.

این پرندگان از خانواده طوطی‌سانان ، بسیار زیبا و دارای رنگ‌هایی درخشنده و جذاب هستند. این رنگ‌آمیزی زیبا ماکائوها را برای زندگی در جنگل‌های آمریکای مرکزی و جنوبی در میان پوشش سبز و رنگی گلها و میوه‌ها سازگار کرده است. منقار قدرتمند این پرندگان به راحتی آنها را در شکستن و پاره کردن میوه ها و دانه‎های مختلف قادر ساخته است. همچنین ماکائوها را باید از توانمندترین پرندگان در گرفتن شاخ و برگ‌ها ، حرکت مابین و نشستن روی آنها دانست.

ماکائوها پرندگانی باهوش و اجتماعی هستند که اغلب ، آنها را در دستجات 10 تا 30 تایی می‌توان یافت. آنها با صداهای زیبای خود در داخل دستجات با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. بعضی از ماکائوها توانایی تقلید صدای انسان را هم دارند.

ماکائوها شب می‌خوابند و صبح برای بدست آوردن غذا اعم از میوه ، دانه‌های مختلف ، حشرات و حتی حلزون‌ها گاهی مسیرهای طولانی را پرواز می‎کنند. بعضی از گونه‌های آنها به دلیل شرایط جوی جنگل‌های آمریکای جنوبی و مرکزی ذرات مرطوب خاک را هم می‌بلعند که این امر به تسهیل هضم غذا کمک می‌کند.

در فصل فعالیت تولیدمثلی ، ماده‌ها در آشیانه می‌مانند و روی تخم می‌خوابند و نرها به دنبال غذا برای آنان می‎روند.

ماکائوها گونه‌های مختلفی دارند (17 گونه) و متأسفانه اکثر آنها در معرض خطر انقراض قرار دارند. از آنجایی که این پرندگان بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند عده‎ای برای فروش آنان به مردم با تله‎گذاری بصورت غیرقانونی این پرندگان را به دام می‎اندازند که این امر در کنار تخریب زیستگاه طبیعی این پرندگان از عوامل به خطر انداختن نسل ماکائوها به شمار می‎رود.

از میان گونه‌‎های متنوع ماکائوها ، نوع Hyacinth ، پیشانی(سر) قرمز و گردن آبی از دیگر گونه‎ها بیشتر در معرض خطر هستند. ظاهراً نسل برخی گونه‎ها نظیر Spix's macaw را هم متأسفانه باید منقرض شده دانست.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : ایران مطلب
برچسب ها : آشنایی با طوطی ماکائو, دانستنیهای حیوانات, طوطی ماکائو, در مورد طوطی ماکائو, انواع طوطی, پرورش طوطی ماکائو, پرورش طوطی, ماکائو, پرندگان, پرورش پرندگان, پرنده, حیوانات خانگی, زندگی حیوانات, پرورش حیوانات, مقاله های علمی, آشنایی با حیوانات, طوطی, حیوانات, انواع حیوانات, دانستنی های جالب حیوانات, meet the animals, animals, types of animals, pain and interesting animals, meet the parrots macau, knowledge of animals, parrot macau, parrot in macau, types of parrots, parrot breeding macau, parrot breeding, macau, birds, breeding birds, bird, pets, live animals, animal, scientific articles, parrot


شارژ سریع موبایل