سهیل محمودی چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

روزی که شما سگی را میخرید، اولین شب برای شما بسیار سخت است چون عضو جدید و نا آشنا را به خانه آورده اید. اما این همه ماجرا نیست ، از دیدی دیگر باید به این عضو جدید خانواده هم فکر کنید بدون شک باید شبی سخت و نگران کننده برای سگ کوچک نیز رغم خورده باشد.

 

خوب چه کنیم که این شب برای این کوچولو هم آسان باشد نگران نباشید هر مشکلی راه حلی دارد که در این مقاله برای شما بهترین ها را میگوییم :

زمانی که سگ از مادرش و دیگر برادر خواهرانش جدا میشود، بدون شک حس غریبی خواهد داشت و احساس تنهایی میکند. پس شما باید اولا سگ را بسیار لوس نکنید و ثانیا سگتان هم احساس ناراحتی نکند برای این شرایط چندین راه وجود دارد و باید لوازم مورد نیاز را گرد هم بیاورید .

 

روز اول با سگ


اولین چیزی که نیاز دارید یک کیسه آب گرم و یا بطری نوشابه بزرگ میباشد آنرا پر از آب گرم و داغ کنید و دورش را حوله بپیچید

حال باید مکانی را پیدا کنیم که این عضو جدید محلی برای خواب داشته باشد.
بهتر است مکانی را انتخاب کنید که دور از دسترس و رفت و آمد زیاد باشد تا شب هر دقیقه شما را نبیند و سرو صدا نکند . محلی را به اندازه 2 در 2 انتخاب کنید و با لوازم منزل کل ان را محصور کنید .

کف محل را که برای نگهداری انتخاب کرده اید از پد های مخصوص که در پت شاپ ها موجود است بپوشانید بهتر است از روزنامه استفاده نکنید چون توله ها انها را میجوند و ممکن است که باعث مسمومیت آنها با سرب شود.

دمای اتاق را به میزان 21 تا 28 درجه برسانید چون بسیار مهم هست که بدانید بزرگترین علت مرگ توله ها ،هایپر ترمی و یا کم شدن دمای بدن میباشد . پس دقت کنید که همیشه کف زمین از دمای قسمت های ارتفاع خانه کم تر است دما سنجی را در کف زمین قرار دهید تا دمای محل نگهداری سگ را کنترل کنید.

 

بعد از اینکه محل نگهداری سگتان را آماده کردید نوبت آب و غذاست .

ظرفی برای آب و ظرفی جدا برای غذای سگ خریداری کنید بهتر است برای توله ها از ظرف های استیل استفاده کنید.
به دلیل اینکه ظرف های پلاستیکی توسط توله سگ ها جویده و خلل و فرجی در پلاستیک ایجاد میشود، باکتری ها در آن نفوذ کرده و باعث بیماری سگ شما می شوند.

یک عروسک پولیشی و یک عروسک لاتکس برای سگ خودتان انتخاب کنید .
سعی کنید عروسک پلاستیکی سگتان صوت دار باشد البته اگر اعصاب کافی برای این صدا ها داشته باشید سگ ها علاقه خاصی به این اسباب بازی صدادار دارند علت این هست که سگ ها از خانواده گرگ ها هستند و زمانی که توپ صدا میدهد به یاد شکار می افتد که شکار در زیر دندان هایش جیغ میزند و حس و غریزه آن ها را ارضا میکند. اما دقت کنید از عروسک های پلاستیکی انسانی اصلا استفاده نکنید چون با پاره شدن آنها و خورده شدن آنها باعث بروز بیماری و انسداد روده در سگ ها را موجب میشود .

 

قدم بعدی جمع آوری تکه های ریز و کوچک در خانه سگ میباشد کلیه لوازم کوچک و قابل خوردن در خانه توله سگ را جمع کنید چون سگ ها عادت به خوردن همه چیز دارند و این تکه ها میتواند برای سگ ها مشکلات بسیاری را ایجاد کند .

برای سگتان جای خوابی خریداری کنید که سگ به راحتی بتواند در آن وارد شود و خارج شود و مهمتر اینکه گرم باشد تا سگ در آن احساس آرامش نماید .


حال تقریبا خانه سگ جدید شما آماده است .

غذای خشکی که از قبل برای سگ تان انتخاب کردید در ظرف مورد نظر برای غذا بریزید . آب به میزان کافی در اختیار سگ تان قرار دهید . جای خواب سگتان را در کنج و نزدیک آب و غذای توله قرار دهید .

حال شیشه آب گرم را در کنار حوله ای بپیجید و در کنار جای خواب حیوانان خانگی جدیدتان قرار دهید

سگ را با آرامش تمام در جای خوابش قرار دهید و الان شما میتوانید با خیال راحت از داشتن سگتان لذت ببرید.

اما نکته کلیدی ! میتوانید برای اینکه سگ تنها نباشد ،ساعت شماته داری را که صدایش یاد اور صدای قلب برادر و خواهرانش و مادرش باشد هم در پارچه ای بپوشانید تا احساس تنهایی نکند .

 

روز اول با سگ



شارژ سریع موبایل