مریم عبدالله زاده شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

برای یک ازدواج خوب و پایدار باید روش آشنایی صحیحی داشت و قدم های قبل از انتخاب را مناسب برداشت.

زدواج یعنی یک عمر همراهی. پس باید شریک این همراهی درست بررسی شود. در گذشته که تکلیف معلوم بود،شاید دلهره و نگرانی کمتری وجود داشت مثل وقتی در یک خیابان یکطرفه در حال حرکت هستی و می دانی باید از کدام طرف بروی. راه برگشت نداری اما امان از وقتی در یک بزرگراه گرفتار شوی.  افرادی که این روزها قصد ازدواج دارند با وجود گزینه های مختلف انتخاب همسر، کمی سر در گم می شوند. هر کدام از روش ها خوبی ها و مشکلات خود را دارد اما در میان آنها روش مناسب تر و امن تر،همان روش سنتی اما با رنگ و بوی مدرن است.

روشی که خانواده ها با شناختی که از هم دارند، پا پیش می گذارند البته با توجه به خواسته های فرزندشان و فرزندان هم می توانند در فضای خانواده و زیر نظر انها چند جلسه ای را با هم گفتگو کنند. این روش از این جهت مطمئن است که نظارت خانواده ها باعث می شود، خطای کمتری در بررسی شرایط مختلف صورت بگیرد. هر کدام از روش ها ی انتخاب همسر،خوبی ها و مشکلات خود را دارد اما در میان انها روش مناسب تر و امن تر،همان روش سنتی اما با رنگ و بوی مدرن است.

از طرف دیگر آشنا شدن دو خانواده و بررسی اینکه ایا فرهنگ این دو با هم سازگار است یا خیر می تواند به سازش بعد از ازدواج کمک کند. در کشور ما ارتباط با خانواده ی همسر اهمیت زیادی دارد و همچنین ارتباط خانواده ی عروس و داماد در طول زندگی مهم است. اگر فرهنگ ها با هم متناقض باشد و یا خانواده ها پذیرای هم نباشند، ارتعاشات این تضاد، خانواده ی نوپا را خواهد لرزاند.

هر قدر هم بخواهیم مدرن عمل کنیم اما نباید از یاد ببریم که بعد از ازدواج رفت و آمد با والدین دو طرف الزامیست. آشنایی هایی که از فیلتر خانواده عبور می کند و به جوانان پیشنهاد داده می شود شانس بیشتری برای همراهی والدین طرفین وجود دارد. هر چند گاهی با وجود رضایت قبل از ازدواج در جریان ازدواج و بعد از آن،دو خانواده به دلیل سوء تفاهم و برخورد اشتباه، با هم دچار مشکل می شوند.

این روزها انقدر دایره ی اشنایی ها زیاد شده و دختر و پسر در محیط های مختلف امکان اشنایی دارند که خواستگاری به روش سنتی به رونق گذشته نیست اما هنوز هم کامل از بین نرفته است و بهترین سبک اشنایی است اما حال اگر به این روش همسر مناسبی پیدا نشد و یا در گیر و دار درس و کار بین دختر و پسری علاقه مندی به وجود آمد، چه باید بکنند؟ نمی توان نسخه ی واحدی برای تمام ازدواج های موفق نوشت اما روش های دیگر آشنایی هم باید چهارچوب خاص خود را داشته باشد تا کم ترین خطا در ان اتفاق بیافتد.

در مقالات بعد همراه ما باشید تا انواع روش های اشنایی را بررسی کنیم اما همچنان معتقدیم روش سنتی بی خطر ترین روش است.



شارژ سریع موبایل