مریم عبدالله زاده دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

اسلام هر چند که دادن هدیه های مادی برای تأمین نیازهای زندگی و ایجادالفت و محبت میان مردم را توصیه کرده، ولی هدیه را تنها در امور مادی منحصر نمی كند، بلكه بهترین و ارزنده ترین هدایا را هدیه ای می داند كه نیازی از نیازهای معنوی و روحی انسان را تأمین كند و او را در مسیر هدایت قرار دهد.

 

از امیرمومنان(ع) روایت شده که فرمود: من دوست دارم آنچه را كه برای برادر مسلمانم مفید می دانم، به او هدیه دهم تا صدقه. (کافی/ 5/ 142)

 

پیامبر(ص) مى‏فرمود: به همدیگر هدیه دهید؛ زیرا هدیه دلخوری ها را بر طرف مى‏سازد، و کینه‏ ها و دشمنی هاى دیرین را از بین می برد.(طبرسی، مشکاه الأنوار، ص 219)

 

در قرآن هم یکی از بهترین مصادیق احسان، احسان به خویشان و اقرباء از طریق هدیه و پیشکش معرفی شده است. (بقره، آیات 83 و 177؛ نساء، آیه 36)

 

اما وقتی نامزدتان برای شما هدیه می خرد، می توانید بسته به نوع هدیه ای که دریافت کرده اید دریابید دادن این هدیه چقدر نشان دهنده محبت است و روحیات همسر آینده شما چگونه خواهد بود. مردان و زنانی که هیچ هدیه ای به طرف مقابل نمی دهند، اگر خسیس نباشند به طور قطع هوشمندی کافی و سلامت عاطفی ندارند. در عوض آنهایی که زیاد هدیه می دهند هم ممکن است متملق، ولخرج و بی تدبیر یا زیادی احساساتی برداشت شوند. در این مطلب انواع هدیه ها را بررسی می کنیم و معنای احتمالی آنها را که می تواند شما را به شناخت بیشتر نامزدتان برساند، برایتان خواهیم گفت.

 

کادوی دست ساز

این هدیه هر چه که باشدمشخص است فکر و وقت زیادی صرف آماده سازی اش شده، برای شما اهمیت زیادی قائل است و فارغ از ارزش مادی آن هدیه، آن را با تمام قلب و احساسش برایتان فراهم کرده است.

 

غذای خانگی

غذایی که توسط همسر آینده تان آماده شده باشد، بی نهایت دلچسب خواهد بود. پس سعی کنید از هر لقمه آن لذت ببرید. نوش جان!

اگر طرف مقابل شما اعتقاد دارد کادو دادن نوعی لوس بازی است باید در این مورد با او جدی صحبت کنید یا حتی سراغ مشاور بروید

 

شام 2 نفره در رستوران

یک شام رمانتیک در یک رستوران دنج و آرام، می تواند یک فرصت مناسب باشد که بتوانید در آرامش و دور از هرگونه استرس و دغدغه به شناخت هم بپردازید و در مورد مسائل مختلف گپ بزنید.

 

کارت هدیه

این نوعی از هدیه است که ممکن است شما به اقوام یا دوستان نه چندان صمیمی تان بدهید؛ در روابط عاطفی خیلی مهم است که بدانید تا چه حد حاضرید برای خرید هدیه تلاش کنید.

 

عروسک و اسباب بازی

اگر همسرتان به عنوان عیدی یا هدیه تولد، عروسک به شما داده یعنی می تواند به این معنی باشد که شما از نظر او هنوز به بلوغ فکری نرسیده اید اگرچه همواره این گونه نیست.

 

کادو بی کادو

اگر طرف مقابل شما اعتقاد دارد کادو دادن نوعی لوس بازی است باید در این مورد با او جدی صحبت کنید یا حتی سراغ مشاور بروید.

 

لباس

اگر لباسی را كه می دانسته آن را دوست دارید خریده به این معناست كه برای شما اهمیت قائل است. اگر به سلیقه خودش برای شما لباس بخرد مشخص می شود استقلال شخصیتی دارد و در عین حال برایتان ارزش قائل است.

 

لوازم خانگی

چنین هدیه ای هرچند ممکن است بسیار خوشایند و حتی به دردبخور باشد ولی در حقیقت هیچ نشانی از صمیمیت و خاص یا متفاوت بودن در آن نیست. لوازم منزل به عنوان هدیه، چیز خاصی محسوب نمی شود و در واقع هدیه ای نیست که برای شما خوشایند باشد بلکه هدیه دهنده آن را دوست داشته یا به آن نیاز داشته و شما این وسط فقط بهانه بوده اید!

 

رمان عاشقانه

اگر کادویتان را باز کردید و دیدید یکی از این رمان های عاشقانه اصطلاحا آبگوشتی است؛ احتمالا به این معنی است که هنوز در سنین نوجوانی به سر می برید یا شاید طرف شما آدم خاص و عجیب و غریبی است.

 

گرفتن غذا و رفتن به پارک

اگر بی خبر غذا بگیرد و از شما دعوت کند با هم به گردش بروید، تفریح بسیار لذت بخش و خوشایندی است ولی اگر این سورپرایز به جای هدیه در یک مناسبت خاص باشد، تا حدی می خواهد ماجرا را از سر باز کند!



شارژ سریع موبایل