سمیه قاسمی سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

اول از همه، اینکه از زندگی جدا نشوید. بدون مشورت با دکتر خود از دارو استفاده نکنید، با یک گله کوچک از سلامتی سراغ آرامبخش ها و مسکن ها نروید، خانه تان را مجددا تنظیم کرده و بچینید، تشک و قالیچه های لغزنده را از سر راه بردارید، بر روی پله ها نرده نصب نمائید، برای انجام ندادن ورزش دنبال بهانه نگردید، عادات غذایی خود را بررسی کرده و با استفاده از روش های صحیح و جدید پخت و پز درست، رژیم غذایی رنگارنگ و متنوعی را پیش بگیرید.

 

6- 5 تا 6 وعده غذایی متنوع و رنگارنگ میل کنید

روزانه 5 تا 6 وعده غذایی متنوع و رنگارنگ میل کنید و هر روز 1.5 تا 2 لیتر آب بنوشید. از خوردن نان سفید دوری کنید و نان سبوسدار را ترجیح دهید. برای دوری از مشکلات سلامتی، رژیم غذایی رنگارنگ و متنوع روزانه که سرشار از میوه ها و سبزیجات است را در برنامه غذایی تان جا دهید. اگر شما برای رقیق شدن خونتان از دارو استفاده می کنید، با یک متخصص تغذیه در مورد تعاملات غذاییتان مشورت کنید.

 

7 - به دنبال سرگرمی های مناسب باشید

اگر شما از زندگی کاریتان بازنشسته شده اید، باید سرگرمی مناسب دیگری برای خودتان پیدا کنید. پیوستن به یک گروه کر، رفتن به دوره های هنری، پیوستن به یک باشگاه بازی های ذهنی، شرکت در باشگاه های اجتماعی و یا یک سرگرمی مناسب دیگری که زمان خود را با کیفیت بهتری بگذرانید و روحیه تخیلی خودتان را تقویت نمائید.

 

8 - سلامتی تان را به طور منظم کنترل نمائید

کنترل منظم سلامتی در گروه های سنی بالاتر اهمیت زیادی دارد. این کار در شناخته شدن سریع بیماری ها موثر میباشد، بنابراین توصیه می کنیم جهت چکاب 6 ماهه با دکترتان تماس بگیرید و معاینات عمومی سالانه برای شناخت هر گونه مشکل بهداشتی و سلامتی را فراموش ننمائید.



شارژ سریع موبایل