سارا قاسمی چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰

یکی از معضلات خانم‌ها انتخاب همسری ایده‌آل است. عده‌ای بعد از ازدواج اعتراف می‌کنند مرد زندگی‌شان با آنچه تصور می‌کردند خیلی تفاوت دارد یا «بعد از ازدواج تغییر کرد!» البته واقعیت این است که کسی تغییر نمی‌کند! این شما هستید که به دلیل نداشتن شناخت از زبان بدن مردان، متوجه نمی‌شوید که آنها همسرانی ایده‌آل هستند یا خیر.

 

پس پیدا کردن شاهزاده رۆیاهایی سوار بر اسب اصلا کار سختی نیست اگر زبان بدن مردان را بلد باشید. در این مطلب سیدعلی دربانی كارشناس ارشد مشاوره خانواده، ما را با معیارهای انتخاب مرد ایده‌آل و زبان بدن او آشنا می‌كند.

 

خودتان چقدر ایده‌آل هستید؟

 

تا به حال شده معیارهای مرد ایده‌آل خود را بنویسید و ببینید برای شما چه خصوصیاتی مهم‌تر از خصوصیات دیگر است؟ مرد ایده‌آل شما كه قرار است بیاید و شما را خوشبخت‌تر كند باید چه خصوصیات اخلاقی و تیپی داشته باشد؟

 

تصور کردن همسر ایده‌آل باتوجه به آرزوهای‌تان نسبتا راحت است. همیشه از خودتان بپرسید: «آیا من برای شخصی که به‌عنوان همسر ایده‌آلم تصور کرده‌ام، همسر ایده‌آلی هستم؟» خیلی ساده است، هر ترازویی دو کفه دارد. اگر می‌خواهید کفه طرف مقابل‌تان سنگین باشد، ابتدا باید کفه طرف خودتان را سنگین کنید. کسی که می‌خواهد با یک فرد تحصیلکرده و هنردوست ازدواج کند، بهتر است خود نیز تحصیلکرده و هنر دوست باشد.

 

همسر ایده‌آل توجه می‌کند

 

بدن مردی كه به حرف‌های همسرش گوش می‌دهد كمی به سمت طرف مقابل متمایل است و با شیوه آینه‌ای (نحوه نشستن شبیه طرف مقابل) می‌نشیند و هنگام صحبت ضمن نگاه كردن به چشمان طرف مقابل سرش را به نشان تایید و فهمیدن حرف‌های همسر آرام تكان می‌دهد. مرد ایده‌آل مردی است كه به همسرش توجه می‌كند و هیچ چیز از چشمان تیزبینش دور نمی‌ماند. زنان به‌دنبال توجه مردان هستند و دوست دارند مركز توجه شریك‌شان قرار بگیرند. بی‌توجهی حتی بیشتر از كتك و آزار و اذیت‌های فیزیكی می‌تواند زن را نسبت به مرد سرد كند. زنانی كه محبت و توجه كافی را از سمت شریك‌شان دریافت كنند، می‌توانند سخت‌ترین شرایط را هم تحمل كنند و این همان اصل مهمی‌ است كه مردان باید به آن عمل كنند.

 

زبان بدن مردان ایده‌آل

 

یكی از مشكلات عمده كه بعد از گذشت مدتی در روابط زناشویی پیش می‌آید قصه عادت است؛ چهره، هیكل و تیپ اگرچه خیلی اوقات برای بسیاری ملاك اول و اصلی انتخاب است ولی بعد از مدتی می‌فهمیم اخلاقیات و اعتقادات است كه حرف اول را می‌زند، پس اولین ویژگی یك مرد ایده‌آل اخلاق اوست.

 

یك مرد ایده‌آل همسرش را شریك زندگی می‌داند و خود را در كنار او حس می‌كند نه در مقابلش. وقتی شوهر از صمیم قلب همسرش را شریک زندگی‌اش ببیند، تصمیم‌گیری  را به یک کار مشترک بدل می‌کند. مرد عاشق، همسری است که درباره آنچه برای زنش از همه مهم‌تر است فکر می‌کند و مصمم است تا روند تصمیم‌گیری را در این جهت هدایت کند. زبان بدن او پذیرنده و آغوشش همیشه برای همسر باز است. زمانی كه همسرش با او صحبت می‌كند، به چشمان او نگاه می‌كند. مرده ایده‌آل مردی است كه در خیابان كنار همسرش راه می‌رود و نه جلوتر و نه عقب‌تر از او و زبان بدنش با دستانی مردانه گاه بر پشت كمر همسر و گاه دست در دست ... حس امنیت را به طرف مقابل می‌دهد با نگاهی ملایم و مهربان.

 

زیبا ولی فقیر

 

وقتی حرف از مرد ایده‌آل می‌آید، می‌توان از معیارهای كلی تحصیلات، زیبایی ظاهری پوشش و تیپ، پایبندی به اعتقادات، مادیات، شغل همسر و موقعیت اجتماعی، اصالت خانوادگی، ویژگی‌های اخلاقی و... نام برد. انسان دانسته یا ندانسته در پی گزینش همسری است كه صفاتی همگون با او داشته باشد. افراد در تمامی سنین در میدانی فراخ تر از آنچه تصادف بتواند برآن تاثیرگذار باشد، با كسانی وصلت می‌كنند كه از نظر موقعیت زناشویی مانند خودشان باشد، مردها در انتخاب خود بیشتر روی خصوصیات ظاهری تاكید دارند به طوری كه طبق پژوهش‌ها پسران یك خانم زیبا ولی فقیر را به زن ثروتمند ولی زشت ترجیح می‌دهند و زنان در انتخاب خود بیشتر روی عناصری چون جذابیت، تسلط، صمیمیت و رفاقت و داشتن وضعیت اجتماعی - اقتصادی تاكید دارند. همچنین پژوهش‌ها نشان داده زنان به‌طور فعال دوست دارند مردانی را به همسری خود انتخاب كنند كه از نظر آنها، دارای صفات ارثی خوبی باشند.

 

یك مرد ایده‌آل همسرش را شریك زندگی می‌داند و خود را در كنار او حس می‌كند نه در مقابلش. وقتی شوهر از صمیم قلب همسرش را شریک زندگی‌اش ببیند، تصمیم‌گیری را به یک کار مشترک بدل می‌کند.

 

همسر ایده‌آل مشورت می‌کند

 

مرد ایده‌آل مردی است كه در تصمیم‌گیری‌های خود همسرش را نیز شریك كند. بیشترین شكایت زنان درمورد مردان، روی این موضوع است كه چرا مردان در تصمیم‌گیری‌های‌شان نظر و دیدگاه آنها را نمی‌پرسند. مردانی كه نسبت به كارهای شریك‌شان بی‌تفاوت هستند و در كارهای مورد علاقه‌شان، مشوق خوبی نیستند، به تدریج باعث دوری و سردی روابط می‌شوند. مرد ایده‌آل مردی است كه همسرش را بدون قید و شرط دوست بدارد و برای دوست داشتنش دنبال علت نباشد. همه ما دوست داریم فکر کنیم کسی ما را بی‌قید و شرط دوست دارد. کودک، خواهان این نوع عشق از طرف والدینش است. زن و شوهر نیز خواهان عشق بی‌قید و شرط یکدیگرند. شوهر قرار است پرچمدار عشق بی قید و شرط باشد. او قرار است آهنگ گام‌ها را تعیین کند.

 

خصوصیات خوب آقایان

 

اغلب آقایان فکر می‌کنند خانم‌ها یک مرد پولدار موفق با اتومبیل لوکس و آپارتمان مجلل می‌خواهند اما درست نیست چرا که اغلب خصوصیات خوب آقایان است که خانم‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد نه حساب‌های بانکی آنان. خانم‌ها مردی را خواهند پسندید که قادر به ایجاد یک زندگی خوب و راحت باشد. همچنین بلندپرواز باشد، نه اینکه ناگهان ارث پدری به او رسیده و از طریق آن خوشبخت و پولدار شود چرا که به قول معروف باد آورده را باد می‌برد، بنابراین خانم‌ها می‌خواهند بدانند آیا واقعا مردشان قدرت به‌دست آوردن پول و جرات چرخاندن یک زندگی را دارد یا نه.

 

زنان، مردانی كه خیلی تودار هستند را نمی‌پسندند. مرد ایده‌آل با همسرش حرف می‌زند. مسائل زندگی در ابتدا از طریق ارتباط کلامی، به‌‌ویژه بحث درمورد افکار، احساسات و آرزوهای ما مطرح می‌شود و با یکدیگر در میان گذاشته می‌شود. افکار، احساسات و آرزوها را نمی‌توان با رفتار ما مشاهده کرد و به آنها پی برد. یکی از عمیق‌ترین آرزوهای یک زن این است که همسرش را بشناسد. وقتی همسر از افکار، احساسات و آرزوهای خود حرف می‌زند زن احساس می‌کند همسر اجازه ورود به دنیای خودش را به او داده است. وقتی شوهری مدت‌های طولانی درباره احساساتش حرف نمی‌زند، زن احساس می‌کند که همسر رابطه‌اش را با او قطع کرده و در نتیجه، زن احساس انزوا و تنهایی می‌کند. زنان، مردانی كه خیلی تودار هستند را نمی‌پسندند و در عوض دوست دارند شریك‌شان درمورد احساسات و باورهایش با آنها صحبت كند. آ‌نها از مردان مرموز بیزار هستند.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : تبیان
برچسب ها : مرد ایده آل, روانشناسی, روانشناسی زناشویی, زن و شوهر, ازدواج, همسر ایده آل, خصوصیات مرد ایده آل, تغییر بعد از ازدواج, زبان بدن مردان, شاهزاده رۆیاهایی سوار بر اسب, سیدعلی دربانی, توجه, شریک زندگی, كتك و آزار و اذیت‌های فیزیكی, محبت, عشق, اخلاقیات و اعتقادات, مرد عاشق, شغل همسر, مشورت, مردان بی تفاوت, شكایت زنان درمورد مردان, خصوصیات خوب آقایان, بلندپرواز, ارتباط کلامی, احساسات و باورها, Ideal man, Psychology, Family Psychology, Marriage, Ideal Wife, Characteristics of the ideal man, Change after marriage, Body language of men, Note, Partner, Beating, Love, Man in Love, Consult, Men indifferent, Characteristics of Good Men, Verbal communication, Feelings and beliefs


شارژ سریع موبایل