سمیه قاسمی جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

اول از همه، اینکه از زندگی جدا نشوید. بدون مشورت با دکتر خود از دارو استفاده نکنید، با یک گله کوچک از سلامتی سراغ آرامبخش ها و مسکن ها نروید، خانه تان را مجددا تنظیم کرده و بچینید، تشک و قالیچه های لغزنده را از سر راه بردارید، بر روی پله ها نرده نصب نمائید، برای انجام ندادن ورزش دنبال بهانه نگردید، عادات غذایی خود را بررسی کرده و با استفاده از روش های صحیح و جدید پخت و پز درست، رژیم غذایی رنگارنگ و متنوعی را پیش بگیرید.

 

3- خانه خود را مجددا تنظیم کرده و بچینید

زنان و مردان سالمند هر دو در معرض پوکی استخوان قرار دارند و پوکی استخوان یکی از دلایل اصلی شکل گیری شکستگی بعد از سقوط و افتادن است. بنابراین، افراد مبتلا به پوکی استخوان باید مقدمات جلوگیری از سقوط در محل زندگی شان را فراهم نمایند. تشک های کوچک (تشک های لهستانی نرم و صاف)، کابل ها، قالیچه های لغزنده ودیگر آیتم های مزاحم دیگر را از سر راه بردارید. پله ها باید تقویت شود و بر روی پله ها برای نگه داشتن سالمندان باید نرده نصب نمایند و روشنایی محیط خانه برای پیشگیری از سقوط سالمندان باید تقویت شود.

 

4 - زیبا ترین ورزش پیاده رویست

بدون نیاز به هیچ سالن ورزشی، حتی در صورت عدم وجود مسیرهای پیاده روی در اطراف خانه خود، تا جایی که ممکن است، فعال باشد. با انجام برخی کارها، شما می توانید در زندگی روزمره نیز فعالیت بدنی داشته باشید: رفتن به خرید از فروشگاه، بردن زباله ها به خارج از خانه، پرورش دادن و کاشتن سبزیجات و میوه جات، رفتن به خرید با اتوبوس، کمک به تمیز کردن خانه و راه رفتن در راهرو خانه از جمله کارهایی است که می تواند بدن شما را فعال تر نماید.

 

5 - زندگی سالم از آشپزخانه شروع می شود

برای داشتن زندگی سالم و مناسب و تغذیه آگاهانه باید از آشپزخانه شروع کنید. مراقبت راه های پخت و پزتان باشید، سرخ کردن و بو دادن در روغن از شیوه های ناسالم و اشتباه پخت غذا برای سالمندان می باشد و بهترین راه، استفاده از بخار برای پخت انواع غذا است. شما یک عمر برای مصرف غذاهای سریع (فست فود ها) و استفاده از چربی ها وقت داشته اید و به اندازه کافی این غذا ها را مصرف نموده اید و حالا زمان آنست که از نمک، غذاهای غنی از سدیم ( مانند انواع ترشی ها)، شیرینی ها و کیک ها، و غذا های سرخ شده در روغن و شیرین دور بماند.



شارژ سریع موبایل