سارا قاسمی جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

نرخ شکست در کسب و کارهای کوچک بسیار زیاد است. معمولاً از هر 5 کسب و کار یکی از آنها در سال اول شکست می خورد. این میزان متناوب شکست، در کسب و کارهای کوچک است. 20% کسب و کارهای کوچک هیچ وقت به موفقیت نمی رسند. اما اجازه ندهید که این آمار، باعث ترس شما شوند تا از دستیابی به رویاها و اهداف تان دست بردارید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که شما در نقاطی که دیگران قبلاً در آن شکست خورده اند، باید بهتر عمل کنید.

موضوع مهم آن است که باید به طور منظم کسب و کار خودتان را در محیط رقابتی بازاریابی کنید. به موارد ذکر شده در این مطلب با دقت عمل کنید تا بازاریابی موثری برای کسب و کارتان داشته باشید.

 

3 نكته بازاریابی مهم برای كسب و كارهای كوچك

 

بزرگتر همیشه بهتر نیست!

اگر شما کسب و کارتان را به تازگی شروع کرده اید باید تمام امور را برای کارایی بهتر مدیریت نمایید. شما یک محصول یا خدمت بزرگ را به افراد زیادی ارائه خواهید داد و فرآیندی برای ارائه آن محصول یا خدمت به مشتری دارید. چگونه به محیط خارج از کسب و کار خود نفوذ کنید و مشتریان بیشتری به دست آورید؟ این موضوع جوهر و ماهیت اصلی بازاریابی است. میلیون ها دلار بودجه برای اختصاص دادن به این امر خوب است اما برای توسعه و اجرای نقشه بازاریابی جهت کمک به رشد یک کسب و کار کوچک مناسب نیست. بازاریابی اینترنتی یکی از کم هزینه ترین و موثرترین راه ها برای ارسال پیام خود و جذب مشتریان جدید است.

 

سئو و همکاری های محلی برای بازاریابی بهتر

روی توسعه یک وبسایت قدرتمند با سئوی قوی تمرکز نمایید. بدون دید آنلاین و صفحه بندی، بهترین وبسایت نیز در بین وبسایت ها مختلف و صفحات سرچ مختلف گم خواهد شد. این موضوع به ویژه در صنایع، بسیار رقابتی است. موضوع این است که اگر شما یک کسب و کار ملی یا بین المللی باشید، مطمئن باشید که به مرور زمان به یک وبسایت قدرتمند با سئوی خوب نیاز پیدا خواهید کرد. این کار با درج کلمات کلیدی خاص و درج محتوای مناسب در وبسایت توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می شود.

شرکت های محلی که داخل کشورها فعالیت می نمایند، نیاز شدید به وبسایت قدرتمند ندارند و صرفاً به وبسایتی با یک «صفحه اول» برای رتبه بندی شرکت آنها مابین شرکت های رقیب موجود در همان بازار محلی نیاز دارند. یا نهایتاً دارای یک صفحه «خرید آنلاین» می باشند. در این مورد شما می خواهید مطمئن شوید که شرکت شما وب سایت خود را به سرورهای محلی ارائه نموده است. شاید درگیر شدن با شهرها یا شهرستان های محلی برای همکاری، راهی منسوخ شده می باشد. شما همچنین می توانید روزنامه های محلی را بررسی نمایید و در صورتی که آنها ویژگی های جذاب و خاصی دارند، شرکت خود را در آنجا تبلیغ نماید و از مزایای تجاری این امر بهره ببرید.

 

مدیریت سابقه استراتژیک

یکی از روش های موثر برای بهبود سئو محلی و سئو بین المللی، مدیریت سابقه استراتژیک و ایجاد کمپین بازاریابی است. سابقه پنج ستاره و بررسی نتایج، بلیط های طلائی بازاریابی آنلاین است. این به معنای پیداکردن محلی در دسترس برای بررسی ستاره ها و لایک ها و استفاده از آنها است. از فیسبوک، گوگل، Yelp یا حتی سایت های مشاوره که منابع بالقوه ای هستند که مشتریان شما برای دسترسی به سرویس های شما از آنها استفاده می نمایند.

از مشتریان خود بخواهید که نتایج آنلاین تجارب شان را با شرکت و محصول شما فراموش نمایند و تجربه جدیدی کسب کنند. آیا شما در حال راه اندازی یک سالن بدنسازی، شرکت حقوقی، خرده فروشی، بوتیک هستید و بررسی های آنلاین مثبت برای شما، امری حیاتی می باشد؟

قبل از دریافت یک بررسی منفی در مورد عملکرد شرکت، تمام مولفه ها را بررسی نمایید. در واقع سابقه و شهرت شما با کسب امتیازات مثبت در بررسی ها، حاصل می گردد.

هنگامی که شما به بررسی های منفی می رسید، مطمئن باشید که بطور مستقیم این بررسی منفی به پاسخگویی مشتریان شما تاثیر منفی می گذارد. بنابراین ایجاد صفحات معرفی کسب و کار و شرکت در فیسبوک، گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی بر روی تعداد مشتریان شما تاثیر گذار است و باعث می شود بازخوردهای مشتریان را به آسانی دریافت نمایید. اگر مشتریان صفحات شما را ببینند و مشاهده نمایند که به بررسی ها و نظرات منفی پاسخی نداده اید، آنها برای استفاده از محصولات یا حدمات شما کمتر ترغیب می شوند.

اگر شما خدمات برجسته ارائه می کنید یا یک محصول با کیفیت، مشتریان شما با کمک بازخوردها و نظرات مثبت مشتریان دیگر، رغبت بیشتری به خرید آنلاین خواهند داشت. این اتفاق درست می تواند زمانی بیفتد که شما قصد سرمایه گذاری چند میلیونی روی کسب و کار خود داشتید و با کمک این اتفاق دیگر نیازی به آن سرمایه گذاری نخواهید داشت.

در واقع شما در پول خود برای ایجاد انگیزه در مشتریان و توسعه محصول صرفه جویی نموده اید و در بلند مدت برنده خواهید شد. ما نیز امیدواریم که شما در کسب و کار و شرکت جدیدتان موفق باشید و در بلند مدت به موفقیت دست یابید.



شارژ سریع موبایل