سمیه قاسمی سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰

بی خوابی های شبانه برای زوج هایی با نوزاد تازه متولد شده می تواند بسیار استرس زا باشد، به ویژه بلافاصله پس از تولد کودک. چرا که این نوزادان اغلب هر شب گریه می کنند؟ آیا تا کنون در مورد آنچه او می خواهد و نمی تواند بگوید، فکر کرده اید؟

روش های زیر برای خواب راحت تر کودکتان به شما کمک می کند.

 

قنداق کردن

این روش یک تکنیک کاملا قدیمی است، کودک را به نحوی محکم بسته بندی می کنند به طوری که بازو، دست و پا توان جنبشی محدودی را دارا خواهد بود. اینکار در مورد کودکان 6-16 هفته ای انجام میشود. در یک آزمایش شبانه مشاهده شده است که کودکان قنداق شده، بسیار کمتر از سایر نوزادان از خواب بیدار می شوند. اما شما باید به نحوه انجام اینکار دقت زیادی داشته باشید و سفتی قوندان نوزادتان را به اندازه ای تنظیم کنید که فشاری بر بدن وی وارد ننمایید و کودک قنداق پیچ شده را رو به صورت بر زمین قرار ندهید.

 

ماساژ

در بسیاری از فرهنگ های مختلف برای نوزادان تازه متولد شده ماساژ انجام می شود. در یک مطالعه با بررسی انجام ماساژ نوزادان 14 روزه، الگوهای خواب بدون بیداری نوزادان دیده می شود. ماساژ باعث میشود، کودک شما ماهیچه های خود را شل کند و خواب راحتی داشته باشد.

 

تکان دادن کودک

لرزاندن کودک در آغوشتان ممکن است باعث تحریک معده وی شود، در عوض، زمانی که شما نوزادتان را در آغوش یا روی پاهایتان،به طور منظم تکان دهید، خواهید دید که او خواب بهتری خواهد داشت. مطمئن شوید که شما در یک محل راحت نشسته اید سپس شروع به انجام این کار نمایید.

 

تغذیه با شیر مادر

نوزادان تفاوت بین روز و شب را نمی دانند و فقط شکم کوچک گرسنه ای دارند. بنابراین در حالی که مشغول مکیدن شیر هستند، خواباندن آنها روش خوبی است.

نوزادان تازه متولد شده می توانند تا 16 ساعت در روز بخوابند. مراحل خواب نوزادان نسبت به بزرگسالان متنوع تر هستند. همانطور که کودک شما دوره رشد خود را می گذراند، مدت زمان خواب وی کوتاهتر و طول مدت بیداری اش بلند تر خواهد شد.

اگر چه شما نباید فراموش کنید که روز های اول خواب کودک کمی ناآرام خواهد بود، توجه داشته باشید شرایط خواب کودک در رحم مادر تغییر کرده و هفته اول، خستگی شما بیشتر خواهد بود تا نوزادتان به شرایط جدید عادت کند و در آینده شرایط بسیار بهتری خواهید داشت.



شارژ سریع موبایل