سمیه قاسمی جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

کارهایی وجود دارد که زوج ها قبل از ازدواج باید بتواند آنها را انجام دهند. در این مطلب 20 کاری شما نیاز دارید به تنهایی یا به همراه همسر آینده تان، انجام دهید تا زندگی آرام و شادی داشته باشید و تنش ها را از رندگیتان دور کنید را به شما در دو بخش تقدیم می کنیم.

 

1. در مورد بچه صحبت کنید

ازدواج با کسی که نظرش در مورد داشتن بچه، تعداد بچه هایی که می خواهد داشته باشد و زمانی که برای بچه دار شدن انتخاب کرده، با شما یکی نیست کار وحشتناکی می تواند باشد. به این فکر نکنید که ممکن است در آینده و بعد از ازدواج نظرش تغییر کند.

 

2. مذهب و اعتقادات دینی

یکی از مهمترین مسایلی که قبل از ازدواج باید در مورد آن با همسر آینده تان صحبت کنید، باورها و اعتقادات مذهبی شماست. اینکه همسر آینده تان در مورد مذهب و اعتقادات دینی نظرش با شما یکی است یا نه می تواند یکی از مهمترین مسایلی باشد که آینده و آرامش شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود بهانه هایی منطقی برای رنجش و ناراحتی از همدیگر داشته باشید، زیرا طرف مقابل را متهم به توهین به اعتقاداتتان خواهید کرد. اگر نظرتان متفاوت است، باید در مورد چگونگی به تفاهم رسیدن منطقی در این موضوع به طور کامل و کاملا شفاف، با هم صحبت کنید.

 

3. شرایط مالی

پول دلیل شماره 1 بیشتر طلاق هاست. شما می توانید با صحبت در مورد شرایط مالی خودتان و همسرتان و انتظارات و خواسته های مادیتان، از ابتدای رابطه از چنین پیشامدی جلوگیری کنید. همچنین در مورد اینکه همسرتان توانایی اداره مالی زندگی مشترکتان را دارد یا نه و اینکه آیا می تواند درآمد مادی خود را عاقلانه مدیریت کند نیز تحقیق و مطالعه کنید. این موضوع می تواند مهمترین عامل مشکلات مادی در ادامه روند زندگی مشترکتان باشد.

 

4. مستقل بودن

یکی از مهمترین مسائل در ازدواج، مستقل بودن است. این استقلال می تواند جنبه مادی و معنوی داشته باشد. نسبت به انتظاراتتان از زندگی می توانید منتظر استقلال مادی برای اقدام به ازدواج باشید. حتی می توانید قبل از ازدواج مدتی به تنهایی زندگی کنید. ازدواج یک مسئولیت بزرگ است و شما باید قبل از ازدواج تنها زندگی کردن و مراقبت از خودتان را یاد بگیرید.

 

5. شناخت خانواده

اگر چه بعد از ازدواج شما با او زندگی خواهید کرد، اما خانواده نیز بخشی از زندگی شما خواهد بود. بنابراین برای موفقیت در زندگی با همسر آینده تان، باید در مورد خانواده هایتان و شرایط حاکم بر آنها با هم صحبت کنید و به توافق برسید. اگر نامزدتان در هر شرایط، طرفدار رای و نظر مادرش است و نظر او را بیشتر از شما قبول دارد، این مساله در آینده می تواند باعث ایجاد مشکلات و اختلافات زیادی شود و شما را از همسرتان دلزده و ناراحت کند.

 

6. قبل از ازدواج تست بدهید

قبل از ازدواج، هم شما و همسر آینده تان، در برابر بیماری های مقاربتی آزمایش و تست پزشکی بدهید تا پاک و سالم، قدم در راه ازدواج و تشکیل خانواده بگذارید.

 

7. از دانشگاه فارغ التحصیل شوید

خواه در حال فارغ التحصیل شدن از دانشگاه باشید یا در حال گذراندن یک دوره علمی و اخذ گواهینامه مربوط به آن، اجازه ندهد ازدواج عاملی برای عقب ماندن شما از اهدافتان باشد. رفتن به دانشگاه و تلاش برای رسیدن به آینده ای که برای خودتان برنامه ریزی کرده اید، برای اداره مادی زندگی آینده تان لازم است پس نسبت به آن بی تفاوت نباشید.

 

8. شغل و حرفه

حتما قبل از ازدواج کار و حرفه خودتان را شروع کنید، تا استقلال مالی و مادی داشته باشید.


9. رابطه قدیمی خود را پشت سر بگذارید

آیا هنوز هم در ذهن شما یک عشق قدیمی سرگردان است؟ اگر اینطور است، بخشی از قلب شما هم گرفتار است. باید قبل از اینکه ازدواج کنید تسویه حساب نهایی تان را انجام دهید.

 

10. مشاوره قبل ازدواج

اگر مشکل خاصی در بین نباشد فکر مشورت با مشاوران حرفه ای می تواند شما را عصبانی نماید. اما بیشتر زوج هایی که در ابتدا و قبل از ازدواج اقدام به اینکار کرده اند همگی درستی این کار را تایید می کنند و اعتراف می نمایند که توانسته اند با صحبت های مشورتی، به نتایج منطقی و کاملی برسند.



شارژ سریع موبایل