سارا قاسمی سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

مشابه آمادگی جسمانی فیزیکی، تناسب اندام مالی نیازمند تعهد و نظم و انضباط است. ناراحتی، نا امیدی، وسوسه و ... فرصت های زیادی برای رها کردن کار به وجود می آورد اما تعهد به تغییرات معنادار در رفتار شما و مدیریت پولی که توسط شما انجام می گیرد، یک سرمایه گذاری بدون صرف هزینه است که برای آینده مالی خود انجام می دهید.

در بخش اول این مطلب در خصوص برخی نكات تاثیر گذار در تناسب اندام مالی صحبت كردیم. در ادامه به برخی دیگر از این رفتارهای مثبت برای رسیدن به تناسب اندام مالی اشاره خواهیم داشت.

 

تناسب اندام مالی؛ گام های سریع برای سلامت مالی طولانی مدت (2)

 

4. از كارت اعتباری خود هوشمندانه استفاده كنید

طبق گزارش NerdWallet، میانگین بدهی كارت اعتباری یك خانواده در كشور آمریكا حدود 16000 دلار می باشد. از كارت اعتباری خود به نحوی استفاده نمایید كه میزان بدهی آن را به حداقل ممكن برسانید و یا پول خود را به یك كارت اعتباری با میزان بهره پایین انتقال دهید. به این ترتیب فشار مالی وارده به شما كم خواهد شد و زمان بیشتری برای پرداخت بدهی های خود دارید. معمولاً از كارت های بدهی در داخل كشور استفاده نمی شود اما استفاده از این كارت ها در برخی كشورها رواج بیشتری دارد.

كارت های اعتباری می توانند و باید باعث ایجاد درآمد شوند. جایزه كارت اعتباری كه در حال فراگیر شدن است و رقابت در این حوزه بسیار زیاد است. با برنامه ریزی دقیق می توانید به صدها یا هزاران دلار پول نقدی كه جایزه این كارتها می باشد دست یابید و بدون محدودیت به خرید بروید. بیشترین اعتبار كارت خود را در مغازه ها و كالاهایی خرج كنید كه متناسب با عادات و سلیقه شخصی شما می باشد.

مسافران بین المللی می توانند از كارت اعتباری خود كه دارای ویژگی 2x است و هیچ هزینه ای برای معاملات خارجی ندارد، استفاده نمایند. در حالیكه خانواه های آمریكایی می توانند با استفاده از كارت American Express’s Blue 3درصد در مواد غذایی و 6درصد در هزینه گاز صرفه جویی نمایند.

 

5. بودجه بندی جدید ایجاد نمایید

بررسی هر روزه واریز و برداشت از حساب یك كار خسته كننده است اما برای رسیدن به تناسب اندام مالی گام بسیار مهمی می باشد.

اگر شما نیاز به کمک دارید، سعی کنید یک برنامه كاربردی مانند Mint نصب نمایید که به حساب بانکی شما متصل می گردد و حساب شما را سازماندهی می نماید. هزینه ها را به دسته های قابل تنظیم بخش بندی می نماید و به پیگری پول ها به شما کمک می نماید.

پس از استفاده از یک برنامه کاربردی نقاط ضعف و مشکلات موجود در تراکنش های مالی شما ظاهر می گردد و شما باید یک بودجه بندی جدید برای جلوگیری از خرید های بیهوده و ولخرجی های بی مورد اتخاذ نمایید.

 

6. سرمایه گذاری کنید

حساب های مالیاتی خود را بازبینی کنید و صرفه جویی خود را در بخش مالیاتی به حداکثر برسانید. با کارشناسان مالی صحبت کنید تا بفهمید که بهترین روش سرمایه گذاری برای شما چیست؟ توجه داشته باشید که عبارات «مشاور مالی» و «برنامه ریز مالی» هر دو عبارات عمومی هستند که به قوانین و مقرراتی اشاره دارد که توسط مشاورین متخصص در امور مالی ارائه می گردد.

مطمئن شوید که برنامه ریز مالی شما گواهی ها و استانداردهای انجمن برنامه ریزی مالی را دارا است. گواهی هایی که طی یک سری آموزش های سخت و مداوم به افراد با اخلاق ارائه می گردد.

 

7. از خودتان محافظت کنید

بسیاری از ما نیازمند نوعی بیمه هستیم. مستاجرها باید بیمه اجاره نامه داشته باشند که در برابر سرقت و بلایای طبیعی از آنها محافظت می کند و با توجه به گفته ماموران بیمه و کارگزاران رسمی بیمه در آمریکا هزینه آن بطور میانگین ماهانه فقط 15 دلار است.

سرپرستان خانواده که مسئولیت زندگی بر دوش آنها است باید بیمه ازکارافتادگی داشته باشند تا در صورت مرگ یا بیماری بیمه، هزینه های آنها و خانواده شان را پرداخت نماید.



شارژ سریع موبایل