سمیه قاسمی جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰

شاید پیدا کردن شغلی با حقوق و مزایای مناسب، این روزها کار بسیار سختی باشد، آمریکا نیز از این امر مستثنا نیست، با ما همراه باشید تا با ۱۵ شغل کم درآمد در این کشورآشنا شویم.
 

1- دستیار پرستار

در آمریکا افرادی برای کمک‎های اولیه پزشکی به بیمارستان‎ها، خانه سالمندان‎ و اگر شانس با آن‎ها یار باشد به مطب پزشکان محلی فرستاده می‎شوند. وظایف این افراد تامین پایه‎ای‎ترین نیازهای روزانه‎ی بیماران مثل: تعویض لگن زیربیماران است. آنان درآمدی 8.5 دلاری در ساعت دارند.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

2- پیش خدمت

کار کردن در رستوران و گرفتن سفارش آنان از جمله کارهای کم ارزش محسوب می‎شود. این افراد حقوقی 9.15 دلاری را در ساعت دریافت می‎کنند.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

3- ظرف‌شویی

وظایف کسانی‎ که دراین شغل خدمت می‎کنند به شستن ظرف‎ها محدود نمی‎شود، بلکه آن‎ها به تمیز کردن پارکینگ و جمع‎آوری زباله‎ها نیز می‎پردازند، این افراد آخرین کسانی هستند که از محل کار خارج می‎شوند. درآمد آنان حدود 8.75 دلار در هر ساعت است.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

4- کار کردن در فست‌فود

شاید تعجب آور باشد اما کارمندان فست فود‎ها جزو افرادی با حداقل حقوق دریافتی هستند، این دستمزد کم، کاهش انگیزه‎ی آنان در کارشان را به دنبال دارد.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

5- اورژانس پزشکی

کسانی که برای نجات زندگی شما تعلیم دیده‎اند، در هفته حدود 50 تا 60 ساعت کار می‎کنند، دستمزد آنها مشخص نیست اما حدود 10 درصد آن‎ها 9 دلار در ساعت دریافت می‎کنند.

 

 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

6- دستیار داروسازی

اشتغال در این حرفه نیازمند دریافت گواهینامه از دانشگاه یا موسسه معتبر است، با این حال افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند حقوقی معادل 8 دلار در هر ساعت دریافت می‌کنند.
 

 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

7- نجات غریق

گذراندن ساعات کاری در کنار دریا و به صورت رایگان برنزه شدن شاید در نگاه اول شغلی ایده آل باشد، اما وقتی بحث حقوق مطرح شود، شاید دیگر علاقه‎ای به این شغل نداشته باشید و ترجیح دهید در جای دیگر مشغول کار شوید. کار نجات غریقی در آمریکا حرفه بسیار کم درآمدی است.

 

 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

8- اپراتور وسایل تفریحی شهربازی

احتمالا شما توقع درآمد بالا از این شغل ندارید، تنها کاری که باید بکنید این است که دکمه‎ای را فشار دهید و مراقب کودکان حین بازی باشید، شما در مقابل این کار هر ساعت 8 دلار دریافت می‎کنید.
 

 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

9- پرستار بچه

عوض کردن پوشک بچه، حضور به موقع در محل کار، مراقبت از کودک و دارو دادن به آنها تمام کاری است که در پرستاری کودک باید انجام دهید، در انتهای ماه به ازای هر ساعت از این خدمات به شما 9.15 دلار حقوق تعلق می‎گیرد.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا

 

10- مربی پیش دبستانی

اگر در مراکز پیش دبستانی دولتی کار کنید مجبورید در طول روز به کلیه کودکان رسیدگی کنید و سعی در افزایش مهارت‎‎های آنان داشته باشید، همچنین شما برای این شغل نیازمند مدرکی معتبر هستید، تمامی این وظایف برای حقوق 10.11 دلاری در ساعت کمی نا معقول به نظر می‎رسد.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا

 

11- مامورمالیات

احتمالا شما در ماه‎های ژانویه و آپریل با افرادی که به جمع‎آوری مالیات در خیابان‎ها مشغول هستند مواجه شده‎اید و این فکر به ذهن شما خطور کرده که آن‎‎ها حتما درآمد بسیار خوبی دارد، اما اینطور نیست، ماموران مالیاتی به ازای هر ساعت کار فقط 8.88 دلار دریافت می‎‎کنند.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا

 

12- تحویل‎دار

تحویل داران، اجناس خریداری شده شما را حساب کرده و به شما در استفاده از دستگاه اتوماتیک نوشیدنی کمک می‌‎کنند، همچنین آنان مراقب هستند تا کسی دزدی نکند. آنان در قبال این کار حداقل حقوق دریافتی را دارند.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا

 

13- سرایدار

سرایداران وظیفه‎ی رسیدگی به امور نظافتی ساختمان را دارند، آنان در مقابل تمیز کردن هرگونه آلودگی از ساختمان، حقوقی برابر 8.5 دلار در هر ساعت را دریافت می‎کنند.


 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

14- انبار‎دار

در همه فروشگاه‎ها شخصی به عنوان انبار دار انجام وظیفه می‎کند، او باید دارایی موجود در انبار را مورد بررسی قرار داده تا در صورت نقص و کاستی به مدیر فروشگاه اطلاع دهد. با این حال درآمدی که دریافت می‌کند بسیار ناچیز است.

 

 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا
 

15- اپراتور شبانه هتل

پاسخ گویی به تلفن، رسیدگی به حساب مشتریان و آگاهی از وضعیت رفاهی آنان جزو وظایف اپراتورشبانه هتل‎ها است. اپراتورهای شبانه هتل حقوقی معادل 8 دلار در ساعت را دریافت می‌کنند.

 

 ۱۵ شغل کم درآمد در آمریکا



شارژ سریع موبایل